• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailbeurt Seat Ibiza 2005

Jeroen78

Detailing addict
16 okt 2010
48
55
Na een veel te lange winterperiode kon ik me eindelijk weer eens lekker uitleven met de DAP.
En welnu op een Seat Ibiza uit 2005.

Gebruikte producten:
Glasdoek 'Tupperware' (eerlijk geleend):lol
Autoglym Fastglass
Cobra doeken
Cobra Buff 530 doek
Rode Monello pad
Groene Monello Pad
Oranje Monello Pad
DAP 900
Monello Mezzo
Monello Finale
Dodo super natural Clay
Dodo born to be mild (gebruikt als glijmiddel voor het kleien)
Verschillende applicator pads (voor het verwijderen van krasjes bij de deurgrepen)

Wat een knetterharde lak is dat zeg.
Mezzo op oranje bleek zelfs niet voldoende om alle swirls goed weg te krijgen.
Meteen maar een flesje Monello Inizio Forza besteld voor de volgende harde lak.

De auto werd deze dag gewassen geleverd.
Wel heb ik de auto met Dodo natural clay behandeld.
De verticale delen gaven met Mezzo op oranje een mooi resultaat.
Alleen de horizontale delen zijn met Finale op groen nabehandeld na twee rondes Mezzo op dapstand 5.

Na het polijsten is de auto voorzien van een laagje PB EXP welke is aangebracht met de rode pad op stand 1.
De ramen zijn vervolgens met Autoglym Fastglass gedaan, wat trouwens niet echt een topresultaat leverde.

Zo zag de auto er bijna helemaal uit, met behoorlijk wat swirls welke op de foto niet eens goed te zien zijn.
P1060017.webp

En na een testspot Mezzo op oranje en een nabewerking met finale op groen was dit het resultaat. Eh, nee dat bij de rand is geen vlekje maar een reflectie.8-)
P1060018.webp

En dit na het aanbrengen van een laagje Poor Boys EXP sealant. Dit blijft een topper.
P1060024.webp

Ik heb helaas geen -voor foto maar de achterbumper was op de bovenzijde dof en vol met krasjes.
P1060023.webp

De grille en andere zwarte delen voorzien van een laagje Poor Boys trim restorer. Aangebracht met een kwast.
P1060021.webp

P1060020.webp

En zie hier de mooie glans en flakes.
P1060025.webp

P1060026.webp

Totaal 5.5uur bezig geweest. Bedankt voor het lezen!!
P1060019.webp

Mooie Ibi weer!:-)^ Zilver kan net zo goed glimmen!:ja

Ze kunnen idd flink hard zijn, maar vergis je niet in de diepere defecten, deze doen een lak vaak harder lijken, omdat ze niet zo snel verdwijnen.
Volgende keer met de Forza gaat het waarschijnlijk wat minder inspanning kosten.;)

hey Jeroen
die ziet er weer lekker strak uit!!
Het zijn idd mooie velgen ,lees ik ook van de anderen.:-)^
Van de ramen was je niet tevreden?? Ik zoek zelf nog iets om mijn ramen beter te krijgen dan nu het geval is,voorlopig smeer ik er elke week bijna een laagske pb prof.polish op en dat is ook goed voor mij(alleen weer meer werk)
De zijruiten en achteraan kan ik dan nog wel toppen met mijn vloeibare wax van mothers,maar heb schrik dat dit toch niet echt goed is en gebruik die wax nu alleen voor de lak!)
groeten Danny

Bedankt voor jullie complimenten:-b

@grandscenicman

Ik heb even op de website gekeken van Fastglass, beetje laat maar goed.:-"
Nu blijkt uit een filmpje dat je dus eerst de ruit volledig met een goede laag
moet inspuiten en vooral niet te zuinig moet zijn om een goede reinigende
werking en resultaat te behalen. En uiteraard met een glasdoek afnemen.
In tegenstelling tot glassex waar je meestal maar een heel weinig van nodig hebt.
Dit moet ik alleen nog proberen om te zien of dit inderdaad 100% resultaat geeft.

Het is mij niet helemaal duidelijk of je ook de DAP hebt gebruikt bij Oranje, want dat staat niet in je lijstje met gebruikte producten in het begin van dit topic/onderwerp. Daarom is het mij niet helemaal duidelijk waarom je de hardnekkige beschadigingen maar moeizaam kon corrigeren.

Wel moet ik zeggen dat je een bijzonder mooi resultaat behaald hebt en dat zelfs op de foto’s duidelijk te zien is dat deze zilveren auto er prachtig en detailer waardig bij staat.

Complimenten.