Na een veel te lange winterperiode kon ik me eindelijk weer eens lekker uitleven met de DAP.
En welnu op een Seat Ibiza uit 2005.
Gebruikte producten:
Glasdoek 'Tupperware' (eerlijk geleend)
Autoglym Fastglass
Cobra doeken
Cobra Buff 530 doek
Rode Monello pad
Groene Monello Pad
Oranje Monello Pad
DAP 900
Monello Mezzo
Monello Finale
Dodo super natural Clay
Dodo born to be mild (gebruikt als glijmiddel voor het kleien)
Verschillende applicator pads (voor het verwijderen van krasjes bij de deurgrepen)
Wat een knetterharde lak is dat zeg.
Mezzo op oranje bleek zelfs niet voldoende om alle swirls goed weg te krijgen.
Meteen maar een flesje Monello Inizio Forza besteld voor de volgende harde lak.
De auto werd deze dag gewassen geleverd.
Wel heb ik de auto met Dodo natural clay behandeld.
De verticale delen gaven met Mezzo op oranje een mooi resultaat.
Alleen de horizontale delen zijn met Finale op groen nabehandeld na twee rondes Mezzo op dapstand 5.
Na het polijsten is de auto voorzien van een laagje PB EXP welke is aangebracht met de rode pad op stand 1.
De ramen zijn vervolgens met Autoglym Fastglass gedaan, wat trouwens niet echt een topresultaat leverde.
Zo zag de auto er bijna helemaal uit, met behoorlijk wat swirls welke op de foto niet eens goed te zien zijn.
En na een testspot Mezzo op oranje en een nabewerking met finale op groen was dit het resultaat. Eh, nee dat bij de rand is geen vlekje maar een reflectie.
En dit na het aanbrengen van een laagje Poor Boys EXP sealant. Dit blijft een topper.
Ik heb helaas geen -voor foto maar de achterbumper was op de bovenzijde dof en vol met krasjes.
De grille en andere zwarte delen voorzien van een laagje Poor Boys trim restorer. Aangebracht met een kwast.
En zie hier de mooie glans en flakes.
Totaal 5.5uur bezig geweest. Bedankt voor het lezen!!
En welnu op een Seat Ibiza uit 2005.
Gebruikte producten:
Glasdoek 'Tupperware' (eerlijk geleend)
Autoglym Fastglass
Cobra doeken
Cobra Buff 530 doek
Rode Monello pad
Groene Monello Pad
Oranje Monello Pad
DAP 900
Monello Mezzo
Monello Finale
Dodo super natural Clay
Dodo born to be mild (gebruikt als glijmiddel voor het kleien)
Verschillende applicator pads (voor het verwijderen van krasjes bij de deurgrepen)
Wat een knetterharde lak is dat zeg.
Mezzo op oranje bleek zelfs niet voldoende om alle swirls goed weg te krijgen.
Meteen maar een flesje Monello Inizio Forza besteld voor de volgende harde lak.
De auto werd deze dag gewassen geleverd.
Wel heb ik de auto met Dodo natural clay behandeld.
De verticale delen gaven met Mezzo op oranje een mooi resultaat.
Alleen de horizontale delen zijn met Finale op groen nabehandeld na twee rondes Mezzo op dapstand 5.
Na het polijsten is de auto voorzien van een laagje PB EXP welke is aangebracht met de rode pad op stand 1.
De ramen zijn vervolgens met Autoglym Fastglass gedaan, wat trouwens niet echt een topresultaat leverde.
Zo zag de auto er bijna helemaal uit, met behoorlijk wat swirls welke op de foto niet eens goed te zien zijn.
En na een testspot Mezzo op oranje en een nabewerking met finale op groen was dit het resultaat. Eh, nee dat bij de rand is geen vlekje maar een reflectie.
En dit na het aanbrengen van een laagje Poor Boys EXP sealant. Dit blijft een topper.
Ik heb helaas geen -voor foto maar de achterbumper was op de bovenzijde dof en vol met krasjes.
De grille en andere zwarte delen voorzien van een laagje Poor Boys trim restorer. Aangebracht met een kwast.
En zie hier de mooie glans en flakes.
Totaal 5.5uur bezig geweest. Bedankt voor het lezen!!