• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DetailDay Soost, Mahoek en D.J

D.J

Detailing addict
12 jul 2010
42
52
Nu de straffe winter weer voor de deur staat vonden Soost, Mahoek en ik het wel weer eens tijd om de wagens goed te detailen.

Zonder er een te lang verhaal van te maken, in basis ons stappenplan:
  • Afspuiten met HD
  • Foamen
  • Wielen inspuiten
  • Afspuiten
  • Wassen
  • Wielen grondig cleanen
  • Wederom afspuiten
  • Iron.X
  • Afspuiten
  • Afdrogen
  • Inspectieronde
  • Kleien (i.c.m. spray&wipe)
  • Afnemen/Afdrogen (E-raser)
  • Testspot
  • Polijsten (diverse stappen)
  • Afnemen Eraser
  • Trims detailen
  • Blackhole (White Diamond op Soost z'n wagen)
  • Wax/EXP
  • Bandjes zwart maken
  • Wax/EXP uitpoetsen
  • Rubberen met dat ding! Donuts, alles! :D


Dus, zonder dolle, 0900 op zaterdagochtend afgetrapt.

De exacte volgorde zoals hier boven staat komt niet overeen met de foto's, maar om jullie toch een impressie te geven van hoe onze dag verlopen is:

Toolset:
gdmdd-web-1.jpg


Polo:
gdmdd-web-2.jpg


Vies? Nee......
gdmdd-web-3.jpg


Mijn E46
gdmdd-web-4.jpg


Jugh....
gdmdd-web-5.jpg


K..-werk....
gdmdd-web-6.jpg


Bah....
gdmdd-web-7.jpg


Vies.
gdmdd-web-8.jpg


Foamen!
gdmdd-web-10.jpg


gdmdd-web-11.jpg


Schnitzel-trio
gdmdd-web-12.jpg


Uitlekken
gdmdd-web-13.jpg


gdmdd-web-14.jpg


Afspuiten, wassen, en weer afspuiten zodat de Iron.X er op kan.
gdmdd-web-15.jpg


Nodig? Nee....
gdmdd-web-16.jpg


Paarse Einser!
gdmdd-web-17.jpg


Ook mijn wielen behoorlijk goor.
gdmdd-web-18.jpg


Meerdere plekken ook vol met ijzerdeeltjes.
gdmdd-web-19.jpg


gdmdd-web-20.jpg


gdmdd-web-21.jpg


En dan is het tijd om af te drogen:
gdmdd-web-22.jpg


Wielen redelijk schoon
gdmdd-web-23.jpg


En naar binnen! Inspectie-time
gdmdd-web-24.jpg


Vogelkak van een dinosaurus o.i.d. Niet normaal. Mag wel een accu opgevreten hebben want was al mooi in de lak getrokken.
gdmdd-web-25.jpg


Lijkt nog aardig swirl vrij te zijn
gdmdd-web-26.jpg


gdmdd-web-27.jpg


gdmdd-web-28.jpg


Enkele spots op de Polo
gdmdd-web-29.jpg


gdmdd-web-30.jpg


Klei van twee deuren
gdmdd-web-31.jpg


Swirl-halla
gdmdd-web-32.jpg


gdmdd-web-33.jpg


En dan results!
gdmdd-web-34.jpg


gdmdd-web-35.jpg


gdmdd-web-36.jpg


gdmdd-web-37.jpg


gdmdd-web-38.jpg


gdmdd-web-39.jpg


gdmdd-web-40.jpg


gdmdd-web-41.jpg


Soost & Mahoek zullen ongetwijfeld ook nog wat beeldmateriaal toevoegen aan dit topic. Al met al gezellige dag! Onvoorstelbaar wat voor correctie de gele pad met Mezzo nog op de Polo heeft weten te behalen. Nooit gedacht dat zo'n swirl-halla met die combinatie te corrigeren viel!

Tot de volgende keer :D
 
Ziet er goed uit. Wel enorme vervuiling met Iron-X zeg. Heb zelf eigenlijk zelden of worden deze auto's bijna nooit gewassen?
 
gezellig zo met z'n drietjes, mooie locatie ook.
Vanwaar je verbazing over de correctie met een gele pad (ja okay met Mezzo vind ik ook een beetje raar) had je niks anders voorhanden dan?
Ik pak zelden naar een gele pad, dan liever twee passes met een oranje, of opschalen naar een rotary.
Resultaat is prachtig hoor.
 
IbizaSigno;347437 zei:
Ziet er goed uit. Wel enorme vervuiling met Iron-X zeg. Heb zelf eigenlijk zelden of worden deze auto's bijna nooit gewassen?

Ze worden inderdaad maar 1x per jaar gewassen, vandaar ook die verzameling op foto 1 en ons lidmaatschap op dit forum ;)

Geintje natuurlijk, de auto's worden zomers elke twee weken gewassen en 's winters wanneer het weer het toelaat. Voor de witte 1-serie was het echter de eerste kennismaking met Iron.X. En bovendien zie je de Iron.X werking op een witte auto waarschijnlijk iets beter dan op een donker gekleurde auto :-b
 
Ook een beetje afhankelijk vh gebruik ,

Bij mij komt er ook veel vanaf, maar dat mag ook met 60000 km pj...



Mooi resultaat mannen !:)^
 
Als je de Iron X op de lak aanbrengt, wrijf je het dan ook nog na met een doek/washandschoen. Of gewoon opsprayen en afspuiten?
Op de handleiding op de fles staat dat je het kan nawrijven met een doek, maar ik vraag me af of je dan niet het vuil dat is losgekomen terug over je lak heen wrijft.
 
Blacklight;347553 zei:
Als je de Iron X op de lak aanbrengt, wrijf je het dan ook nog na met een doek/washandschoen. Of gewoon opsprayen en afspuiten?
Op de handleiding op de fles staat dat je het kan nawrijven met een doek, maar ik vraag me af of je dan niet het vuil dat is losgekomen terug over je lak heen wrijft.

Inspuiten zijn werk laten doen en afspuiten thats it
 
Correct!

Zolang je maar resultaat blijft zien, dan blijft het leuk! Auto glimt nogsteeds als een malle :party: