• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailen in de kou

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
901
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
De komende dagen lijkt het kouder te gaan worden. Dat is jammer want ik heb net een DAP 900 en allerlei nieuwe detailspullen (o.a. polijstmiddelen voor gebruik met de DAP, klei, glaze en wax) aangeschaft.

Zijn deze middelen (afgezien van koude vingers) nog goed te gebruiken in de kou?

Volgens onderstaand filmpje zouden de polijstmiddelen van Monello gewoon goed werken bij lage(re) temperaturen, maar of je het zelf (lichamelijk) fijn vindt, is een 2de...

Hey Emi,

Ik ben aangewezen op poetsen op de straat en ik heb recent nog wat gepolijst. Ik merkte niks vreemds aan de compounds qua werking. De VERwerking zal misschien wat stroever verlopen door de kou. De klei zal inderdaad moeilijk gaan, die is al snel moeilijk kneedbaar bij lagere temperaturen. Effe opwarmen met je handen of andere warmtebronnen die je zou gebruiken met gezond verstand, doet wonderen.

Ga in ieder geval uit de wind staan. Dit is sowieso wel slim, koud of niet. Voor zowel jezelf als je producten.

Greet

• Leuk
Reacties: Emi
Ziet er strak uit!

Had jij geen last van ijsvorming? Ik heb net een auto gewassen, maar rondom de auto vormde zich een plas die gelijk bevroor. Ik had beter m'n schaatsen aan kunnen doen.

Zow de gotvers, die glimt als een malle! Sommige zwarte lakken kun je echt heel belachelijk laten glimmen.

Hier in Leersum (Utrecht) vroor het gisternacht ineens en sneeuwde het effe. Stond vorige week nog in m'n shirtje wat velgen te doen, haha!

• Leuk
Reacties: Emi
Ziet er strak uit!
Wat heb je er allemaal aan gedaan?

Ik heb me laten inspireren door het inmiddels bekende machinale stappenplan ;)

Wassen Dodo Juice BTBM
Claylube aanbrengen Dodo Juice Born Slippy
Kleien Dodo Juice Medium Clay
Polijsten DAP 900V3 met Monello Finale Polish
Glazen Poorboys Blackhole (met de hand)
Waxen Dodo Juice SN 2.0 (met de hand)
Aftoppen Nanolex Final Finish (met de hand)

Schrijf je reactie...