• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DetaiLeo stelt zich voor vanuit het mooie Friesland ;)

DetaiLeo

Detailing guru
15 jun 2020
416
138
45
Heerenveen
Ik ben normaal niet zo van de voorstelrondjes op fora, aangezien er op veel fora behoorlijke grote (verstoorde) ego’s rondlopen. Nu een tijdjes mee te hebben gelezen op dit forum is mijn inschatting dat hier hoofdzakelijk “normale” leden actief zijn die weten wat het doel is van een fora.

En dus heb ik besloten mij hier toch maar even voor te stellen (voor wat het waard is :p ) Ik ben Leo 42 jaren oud en woon in het mooie Friesland.

Op dit moment behelst de hobby eigenlijk heel goed auto kunnen wassen :) (althans dat vind ik) ik ben al enige jaren bezig met deze hobby en kan er enorm van genieten om mijn auto helemaal schoon tot in de kleinste details te wassen.

Ik heb een redelijk arsenaal aan zaken verzameld de afgelopen jaren, en verschillende producten gebruikt o,a, Chemical Guys, P&S, Jescar, Carpro, Aerospace, Collinite, Meguiars en meer om zo voor elk onderdeel van de auto het beste product toe te kunnen passen.

Ik maak gebruik van een Kränzle K1152 TST icm met een Mosmatic High Pressure Sprayer w/ Built In Swivel en een Air Force Blaster 4hp. Verder heb ik nog veel doeken, sponsen, emmers etc. om de auto zo goed mogelijk te kunnen wassen.

Bijgaand een aantal foto’s ter illustratie

IMG_4448.jpg


IMG_4449.jpg


IMG_4450.jpg



De Renault Estate Bose heb ik tot begin dit jaar in bezit gehad

IMG_4446.jpg


IMG_4447.jpg


Sinds begin dit jaar ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 3008GT.

Mijn huidige auto voorziet in redelijk wat krasstraat krassen, en zoals een ieder weet is zwart dan niet de meest ideale kleur voor op een auto ☹

Voordat de Covid-19 ellende begon was ik voornemen mij via CC in te schrijven voor een polijst cursus, doel is uiteindelijk om mijn auto ook te polijsten en om dit nu zomaar even te doen (gesteund door filmpjes van Youtube) leek mij niet verstandig.

Gezien het nu wat rustiger wordt rondom het Covid-19 verhaal moet ik eens kijken of ik hier een vervolg aan kan geven, tips voor cursussen in de buurt van Friesland zijn overigens welkom het kantoor van CC ligt namelijk niet echt om de hoek.

Verder hoop ik op dit forum nog meer ervaring op te kunnen doen, de fijne kneepjes te kunnen leren om het resultaat naar een nog hoger plan te trekken. Ik sta open voor suggesties, tips en ideeën!

Tot zover,

Grtz Leo
 
Goedemorgen Leo en welkom. Je automobiel ziet er knap uit, dat wassen doe je zo te zien heel verdienstelijk.

Net als jij durf ik het ook niet aan om ongecontroleerd met een polijstmachine aan de slag te gaan. Gelukkig heeft een vriend van mij een compleet afgeleefde Ford Focus uit 1999 (waar de blanke lak vanaf bladdert) dus daar mag ik binnenkort op oefenen. Erger kan ik het niet maken. Misschien ken jij ook iemand met een deuken- of pekelbak die je mag misbruiken?

Veel plezier hier!
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Welkom!

Tip: gewoon die polijstmachine kopen en beginnen met een lichte combinatie polijstmiddel+pad.


Dat is het plan idd, maar wat moet ik aanschaffen ik heb de eigenschap altijd voor "het beste" te gaan maar dat zal in dit geval teveel van het goede zijn. In een andere topic van jou zag ik je FLEX PXE80 voorbij komen (als ik het goed heb) dat lijkt me een mooie tool aangezien er zowel een kleine als middelgrote pad toegepast kan worden. ik zou daarover eens met iemand van gedachte moeten wisselen, wellicht ervaren vandaar dat ik dacht ik gaan een cursus doen.
 
Goedemorgen Leo en welkom. Je automobiel ziet er knap uit, dat wassen doe je zo te zien heel verdienstelijk.

Net als jij durf ik het ook niet aan om ongecontroleerd met een polijstmachine aan de slag te gaan. Gelukkig heeft een vriend van mij een compleet afgeleefde Ford Focus uit 1999 (waar de blanke lak vanaf bladdert) dus daar mag ik binnenkort op oefenen. Erger kan ik het niet maken. Misschien ken jij ook iemand met een deuken- of pekelbak die je mag misbruiken?

Veel plezier hier!


Thnx, zo zit ik ook al om mij heen te kijken bij buren en vrienden of ik een auto kan "lenen" om te oefenen de geachte is er nu alleen nog concretiseren.
 
Welkom Leo!
Mooie wagen idd en een fijne hogedrukreiniger!
Gewoon een keertje wat verder rijden en een workshop van cc doen! Voordeel hiervan is dat je ook verschillende machines vast kunt houden om een goede keuze te kunnen maken..
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom op dit forum, Leo.
Goed bezig al en niet helemaal nieuw in de wereld van detailing zo te zien. Polijsten leer je door het te doen. Een workshop is een goede basis, maar ook alleen een basis. Dan nog moet je zelf veel doen en ervaren.
 
Welkom op dit forum, Leo.
Goed bezig al en niet helemaal nieuw in de wereld van detailing zo te zien. Polijsten leer je door het te doen. Een workshop is een goede basis, maar ook alleen een basis. Dan nog moet je zelf veel doen en ervaren.

Nee niet helemaal nieuw idd :)

Polijsten zal kwestie van ervaring opdoen worden, eerst de basis en dan maar eens oefenen op auto's in de buurt waar niet veel meer fout aan gedaan kan worden. Ga er zeker een begin mee maken dit jaar.
 
Dat is het plan idd, maar wat moet ik aanschaffen ik heb de eigenschap altijd voor "het beste" te gaan maar dat zal in dit geval teveel van het goede zijn. In een andere topic van jou zag ik je FLEX PXE80 voorbij komen (als ik het goed heb) dat lijkt me een mooie tool aangezien er zowel een kleine als middelgrote pad toegepast kan worden. ik zou daarover eens met iemand van gedachte moeten wisselen, wellicht ervaren vandaar dat ik dacht ik gaan een cursus doen.

welkom! Als eerste machine zou ik zeker niet voor een 80 gaan gezien deze te klein is voor een hele auto. 80 is eerder een kleine pad en 125 medium..
Veel plezier met lezen en ga vooral even bij Carclean testen!
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo