• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailers/ Work shops gezocht! Projectauto aanbieding!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Hierbij gezocht,

Een dap of rotary clinic. Of iemand of meerdere personen die graag een auto willen opknappen.
Ik bied een testauto aan die in een behoorlijk slechte staat is. De Lak is puur verwaarloosd om zo maar te noemen. Auto is van mijn broertje en heeft die pas geleden zo dus gekocht. Betreft een Zwarte alfa 146 in de kleur Nero 601.

(de groene achterklep wordt binnenkort zwart)

De lak zit vol met swirls en lakdefecten. En ziet er gewoonweg helemaal niet uit! Oke, auto is van 1996 en heeft hier en daar een deukje of een roestputje maar hij is er behoorlijk trots op. En wil hem graag netjes hebben. Reden waarom: Ik ben vandaag met me broertje zijn auto gaan schoonmaken, echt de lak ziet er echt niet uit! Er bestaat een verhaal van een blauwe auto die een hel bleek te zijn. Geloof mij. Dit is denk ik nog een stapje erger! Alleen helaas heb ik de geduld er niet voor om te gaan polijsten en ik doe dat inmiddels ook niet meer. Ben er zelf wel bij natuurlijk, en hij moet gewoon weer netjes voor de dag kunnen komen.

Had de volgende middelen gebruikt bij het detailen vandaag: dak/achterkant/achterste zijschermen heb ik niets aan gedaan, die wilden voor geen één meter!

- Dodo BTBM
- Dodo clay lube
- Dodo lime prime lite
- Dodo Rainforest rub

Enkel de lime prime lite was een bitch om op de auto te verwerken, kon er niets van begrijpen… uitpoetsen wilde gewoon niet op het dak/motorkap. Deuren en voorste zijschermen geen problemen mee gehad Motorkap ging ook erg moeizaam. Auto heeft heel de dag in de schaduw gestaan, tot op het eind van de dag.

Heb de producten gebruikt zoals ik het ook op mijn auto doe, en daar bevonden zich geen problemen. Heel raar.

Dus zijn er mensen die willen helpen om hem netjes te krijgen, graag! Wil hem ook beschikbaar stellen voor evt. een workshop. Daar hebben we geen moeite mee. Zolang die maar netjes voor de dag terug komt. Mooiste zou zijn, dat het in de "hobby" gebeurt. Hij heeft geen geld en ik moet het doen van me ww, dus financieel wordt het wat krap allemaal. Vandaar dat ik ook dit topic ben gestart als zijnde testauto/object/geval. Wil er best voor rijden. Dat is het probleem ook niet.

Echt foto’s heb ik er niet van. Krijg de defecten niet gefotografeerd (slechte camera’s zeg maar) Maar is een drama!
 
Franeker is niet zo heel ver weg voor mij! Maar tot de zomervakantie heb ik helaas geen tijd. Leuk project!
 
Wat voor klei heb je gebruikt Jeroen?

Kan zijn dat de lak echt zwaar verweerd ofzo is en dan een milde klei niet genoeg verwijderd.. Dat wil je LP ook niet lekker.
Niet ergens meer iets van Prof.polish of Meg's step 1 liggen om te kijken of je zo eens de lak kunt reinigen?

Kleurnr. zegt me niets. Is het metallic of unikleur. Blanke lak aanwezig?
 
Even voor alle duidelijkheid:

4. Commerciële inhoud is niet toegestaan, denk hierbij aan bedrijfs- en merknamen (al dan niet hobbymatig), (bedrijfs)logo's en hyperlinks in titels, berichten, onderschriften, avatars, banners en foto's . Commerciële inhoud wordt verwijderd of aangepast. Let hierbij ook op de keuze van je nickname/alias.

5. (Commerciële) activiteiten van concurrerende bedrijven, poetsbedrijven of detailers zijn niet toegestaan.

6. Ons forum is niet bedoeld voor zoektochten naar en aanvragen voor poetsbedrijven, schadeherstellers en detailers. Deze berichten worden verwijderd.

:-"