• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detailerspray en wax om te toppen

johan74

Detailing rookie
19 jan 2009
41
0
Hoi allemaal,
ik zit nog met een vraagje, wanneer een auto pas in de wax is gezet
kan men deze dan nog nalopen met een detailerspray om zo een
nog betere glans en afwerking te krijgen en om alle restanten te verwijderen die
zouden kunnen achtergebleven zijn?

Wat zou ik hier het best voor kunnen gebruiken?
QD van Meguiar's
PB spray & wipe
PB spray & gloss

Heb ook nog een echte wax met carnauba op mijn verlanglijstje staan.
Is om te toppen op een sealant of op de NXT 2.0 Wax.
Prijscategorie tot zo een 40 euro.
Voor een licht grijze metallic kleur.
Had gedacht aan de M16 van Meguiar's?

Groetjes, Johan

Last Touch of Spray & Gloss ,je krijgt er geen extra effecten van ,maar zo weet je wel dat de wax-resten die er eventueel zouden zijn ,verwijderd worden.

Koop een Dodo ,je zal er geen spijt van krijgen..

Alledrie kan ;)

Ik loop de auto na met Last Touch (te vergelijken met megs QD) en microfiber doeken / triple duty detail brush om de waxresten tussen de kiertjes te verwijderen.
De weken erna boost ik de wax met een spraywax na het wassen zodat de lekkere glans weer terug is en de waxlaag weer een beetje hersteld wordt.
Omdat ik de M26 op carnauba basis gebruik, heb ik eveneens de carnauba spraywax.

Wat je ook kan doen is de PB's QD+ of QW+ kopen, spuiten op een microvezeldoek, inwrijven en in het geval van QD+ gelijk weer afnemen en bij QW+ kan je het ook afnemen als je de auto helemaal hebt gedaan!
Met deze producten boost je ook gelijk je al bestaande wax-laag na het wassen!

Een wax onder de EUR 40,- zijn er tal van mogelijkheden... vloeibare of vaste waxen! En daarbinnen weer allerlei merken!
De PB's natty's is een relatief goedkope maar goede wax! De Dodo waxen zijn goed! Kijk ook eens naar Collinite! Dit zijn erg duurzame waxen! Oftewel zoek maar eens op het forum en je zal allerlei reviews te lezen krijgen!

Na het waxen gebruik ik nooit een detailerspray, vind ik niet nodig. Ik gebruik enkel een detailerspray na het wassen van mijn auto om eventuele vlekken e.d. weg te halen. Restanten van wax zou je niet moeten hebben als je de auto afneemt met een goede doek. ;)

Om te toppen zou ik de M16 nemen of een collonite wax.

stimpy68 zei:
Restanten van wax zou je niet moeten hebben als je de auto afneemt met een goede doek. ;)

Nou ik heb pas nog natty's blue opgezet op mijn golf, en goed laten drogen, en uitgepoetst met zo'n mega plush doek van poorboys.
op het oog was hij helemaal goed uitgewreven. effe de buitenlucht in, normaal gesproken zie ik dan meer. was helemaal schoon en goed uitgepoets. 2 weken daarna gewassen, de auto droogt op, en wat zie ik? allemaal witte slecht uitgepoetste vegen. terwijl dat helemaal niet zou mogen omdat ik de auto helemaalo nagelopen had. nog een keer goed gewassen, toen was het weg, ook toen het opdroogde. week daarna weer gewassen, kwamen op andere plekken vlekken tevoorschijn. Was echt wazig. op plekken waar het de week ervoor nog niet zat. snap er niets van. Het is geen opgedroogde shampoo of iets dergelijks, maar echt wax. maar boeiend, nu is het allemaal weg/goed uitgepoetst, en glimt als wat in de zon... heerlijk :roll

Natty's heeft veel last van "sweaten" ,Supernatural wil dit ook nog wel eens doen.
Dat is de reden waarom ik meestal nog eens naloop ,in de zomer zet ik de last touch zelfs in de frigo ,om de wagen met een koude detailer spray na te lopen.

Meestal gebeurt het sweaten bij een te dikke laag ,of een 2de laag zetten over een 1ste laag die nog niet volledig gekuurd is.

Een product als Last touch kun je idd na het wassen en na het waxen gebruiken. Alle restjes wax haal je hiermee weg en van de LT zou de wagen wat meer gaan glanzen. Voor de wax lijkt me inderdaad de M16 een erg goede keuze. Wil je een wat exclusievere wax kun je naar Dodo Juice kijken. Voor lichte kleuren auto's heeft Dodo Juice speciale waxen, deze zitten rond de 45 euro dacht ik.

Hoi allemaal,

heb juist nog een bestelling gedaan.
Heb gekozen voor nog een bus PB spray & wipe. Gewoon omdat dit zo een veelzijdig product is
en ik het al heb kunnen testen op mijn oude auto.
Lijkt me dan een voordelige keus omdat het zo breed toepasbaar is.
Wil er ook later gebruik van maken om te kleien.

Heb dus ook mijn eerste klei besteld. De Poorboys World Poly - Elastic Clay
Hopelijk heb ik een goed keus gemaakt?

Voor de wax ben ik voor de M16 van Meguiars gegaan.
Ik moest een keus maken, na veel gelezen te hebben hier op het forum toch maar
de M16 gekozen.
Ik zou deze wax dus willen gebruiken bovenop de NXT 2.0 wax of bovenop de
Poorboys World EX Sealant with Carnauba.
Ben een beginnende detailer en zal nog veel moeten leren en ondervinding moeten op doen denk ik.

Is het moeilijk om de M16 te verwerken?
Ik bedoel zal ik op bepaalde dingen moeten letten, zoals de hoeveelheid tijdens het aanbrengen, de tijd van het curen enz?
Welke pad is het gemakkelijkste in gebruik met de M16 wax?
De gele High Tech Applicator Pad of de microfiber Even Coat Applicator Pad?

Heeft er iemand veel ervaring met de dodo pre wax lime prime light als voorbereiding op de waxen?

Heb een hoop vragen, soms is mij niet alles duidelijk en daarom wil ik toch alvast iedereen bedanken
voor de goede tips en reacties.

groeten, Johan

Dodo als voorbereiding doet het altijd goed! Je lak wordt er echt dieper en 'natter' van door de oliën die in dit product zitten.

Als wax heb je niet de makkelijkste gekozen. Twee dingen voor de M16:

1: DUN, DUN en DUN opbrengen
2: Per paneel opbrengen en uitwrijven. Niet langer dan een minuut of 5 laten zitten

Houd je je aan bovenstaande komt het goed. Doe je dat niet ga je de wax erg slecht uitgepoetst krijgen. Aanbrengen gewoon met een geel applicator padje.

PB Spray & Wipe: goeie keus (veelzijdig inzetbaar)
PB Clay: goeie keus (eigenlijk maat het niet veel uit welke consumenten klei je gebruikt)
M16: goeie keus (schijnt een hardere glans te hebben vergeleken met M26 die wat warmer is)
- Héél dun opbrengen, want het is anders een b*tch om eraf te boenen.
- Kan het beste met een gele applicator pad aangebracht worden.

*edit: psies wat hierboven dus wordt gezegd :-" *

Lime Prime is een fantastisch product.. Zeer makkelijk en laat een super finish achter.
Een ideale voorbereiding voor elke wax..

Gewoon goed inwerken ,je kan het even laten zitten ,maar dat heeft naar mijn inzien nog nooit veel extra toegebracht ,en dan zeer makkelijk afnemen.

Helemaal eens met B.K. Lime Prime is een geweldig produkt!