• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Spray Wax?

Ik heb in m'n collectie zowel de QD+ als de RM.
De QD+ geeft op mijn lak meer glans en diepte als de RM. De auto is donker van kleur. Heb nooit last gehad met het aanbrengen of uitbuffen van de QD+. Ik breng zowel de QD+ als de RM per deel aan met de pb mega plush (de zijde met de lange vezels) en dan loop ik het behandelde deel na met een DJ fantastic fur doek.
De RM heeft op mijn lak iets minder glans en diepte, maar is velen malen makkelijker te verwerken als de QD+ en de lak voelt gladder aan dan bij de QD+.
Op de auto van mijn vrouw, gebruik ik alleen maar de RM. Deze is licht van kleur en geeft op een of andere manier een mooiere look aan de auto dan de QD+.

Weet niet of het zo is, maar misschien is het gebruik van een quick detailer van invloed op de kleur van je lak en welke wax er is aangebracht :weetniet

DB9 zei:
De RM heeft op mijn lak iets minder glans en diepte

Waarschijnlijk een andere voorbehandeling en je zegt het zelf al: de invloed van een QD op je lak !

Normaliter heeft de Red Mist overduidelijk een betere (lees diepere) wetlook op donker getinte metallic laksoorten.....dan vele andere detailsprayers !

Ik geloof best dat QD+ de lak donkerder maakt dan Red Mist, dat liet Dennis toch ook al ooit een keer zien op een testpanel? De kleur van de lak werd duidelijk donkerder na QD+ erop te zetten. Tevens bevat QD+ carnauba, en blijft Red Mist een sealant-spray, wat het verschil in 'wet-look' zeker kan verklaren. Bij mij zie ik dat verschil ook tussen QD+ of Reload.

Ik vermeld het ook maar even.. Na lang twijfelen ook de Red Mist gebrobeerd, maar heb geen seconde spijt. Ik spray voorzichtig op de lak en wrijf het uit met een zachte MF doek. Diepe donkere glans en wetlook op mijn auto....!

Zeker een aanrader voor na het wassen.

Robert