• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailspray verschillen

owwww
kijk nu snap ik dat ik vd vlekken over houd als ik vogelpoep met me dodo juice detailspray verwijder
heb die geconcentreerde groene van dodo juice weet alleen ff niet meer hoe die heet maar dat zal @Istnogferarie wel weten:cool::cool::cool::cool:

Basics of Bling Detailing Spray bedoel je :rolleyes:

Jij hebt de concentrate uitvoering te verdunnen met 1 deel concentrate op 10 totaal delen. Dus aanmaken met 9 delen water.
Dodo logica...

Kijk, allemaal dingen waar we wat aan hebben. Toch leuk dat iedereen zo zijn eigen detail spray gebruikt.
Is er trouwens verschil tussen dit:

287400-detailer.webp

En dit product:

287500-brilliant-shine.webp

Want de een heet:
SONAX Xtreme BrillantShine Detailer (750ML)

En de andere heet:

SONAX Profiline Brilliantshine Detailer (5 Liters)

Of heet het de Profiline omdat het voor grootverbruik is?

Heb echt lopen Googlen tot dat ik een ons woog. Maar kan er zelf niks nuttigs over vinden.

ow dan moet ik nog even mn verdunning goed nakijken want op mn fles stond als ik het goed begrepen heb dat er 6 dopjes concentraat in een halve liter water moeten.
6 Dopjes van de fles concentraat
had geen maat beker maar me verdunning is nog steeds goed groen dus zal denk wel goed zijn zal we lniet zo nauw komen

Ik wou er geen nieuw draadje voor openen, maar wie kan me uitleggen wat de verschillen zijn tussen de verschillende spray's van Poorboys en vooral waar je ze voor gebruikt?

Wat ik zelf bedacht had:
-Spray and Wipe: om vervuiling te verwijderen zonder wassen
-Spray and Gloss: glansversterker?
-QD+: zelfde als spray en wipe met een beetje spray en gloss?
-QW: spraywax
-Bugsquash en bird sh#t remover: hoe anders zijn deze dan de spray en wipe?

-Spray and Wipe: Uitstekend om vervuiling te verwijderen zonder wassen. Ook geschikt om kalk-vingervlekken te verwijderen tijdens het drogen of na het wassen. Glijmiddel voor bij het drogen of het kleien. Voegt geen bescherming toe.

-Spray and Gloss: Spray en wipe met een glansversterker. Voegt glans toe, maar zo goed als geen bescherming.

-QD+: Een ander type product dan S+W en S+G. QD+ is een quick detailer waarmee je ook vingervlekken kan weghalen, maar het reinigende vermogen is minder dan S+W. Verder is het ook niet bruikbaar als glijmiddel voor bij het kleien. Het voegt wel wat bescherming toe (2/3 weekjes plezier van), maar het is meer een booster voor je huidige waxlaag.

-QW: spraywax. Zelfde als QD+, maar nu met "meer wax". Kan wel gebruikt worden als zelfstandige LSP, maar duurzaamheid zal ook niet zoveel zijn als een echte wax.

-Bugsquash en bird sh#t remover: hoe anders zijn deze dan de spray en wipe?
Bug squash is geen QD en echt een sterke reiniger tegen insectenlijken. Het is geen APC.
Bird shit remover. De één zegt dat het spray en wipe of spray and gloss, maar dan met een andere naam. De ander zegt dat het toch echt een ander product is, met meer glijmiddel en sterkere reinigende eigenschappen specifiek tegen vogelpoep. Ik heb het product zelf helaas nog nooit gebruikt, lijkt me wel leuk om in m'n collectie te hebben.

• Leuk
Reacties: Ric325i
Spray&wipe= beetje een alleskunner idd vervuiling weghalen zonder eers te wassen ik gebruik het zelf weleens als drooghulp/spray op polijstpads/afnemen van polijstmiddel wat makkelijker maken (geen inspectiespray en ontvet ook niet). Sommige gebruiken em als ruitenreiniger. Zit geen wax in en is 1:1 te verdunnen.
Spray&igloss= Beetje zelfde spul als S&W maar dan met glansversterker ikzelf geef dan de voorkeur aan S&W .
QD+= detailspray met waxtoevoeging imo bedoeld om te gebruiken na het wassen en te drogen om de auto wat meer te laten glanzen en lichte bescherming toe te voegen. Weinig op mf doek sprayen en gelijk uitwrijven werkt het beste.
QW= Spraywax beetje zelfde bedoeld als QD+ Denk ik maar ikzelf heb em nooit gehad.
Buqsquash= insectenverwijderaar/pre wash achtig spul zal de waxlaag aantasten vermoed ik en valt wat mij betreft niet onder de detailsprays.
Birdshitremover= Speciaal voor vogelstront weg te halen en ligt altijd achterin verwijderen is makkelijker (gladdere lak) als gewone detailspray lijkt het mij niet ideaal maar je zou het kunnen proberen. Op zich wel een aanrader.

Laatst bewerkt:
@EJ2NH503P ,
Dat zou ik niet doen en kijk het volgende stukje blijft natuurlijk persoonlijk maar ik zou aanschaffen:
Spray&Wipe
Birdshitremover
Wil je een waxbooster voor na het drogen zou ik voor Ddj Red mist kijken. Echt fijn spul en wanneer je deze gebruikt heeft Spray&Gloss ,QD+ ,QW geen meerwaarde meer vind ik.
Ik persoonlijk gebruik de Bugsquash amper maar kan me voorstellen dat wanneer je in een bosrijke omgeving woont je veel meer last heb van insecten, bij mij gaan ze er meestal al af met een normale wasbeurt .

S&W laat wel "iets" achter.
Of het glans, bescherming of iets anders is weet ik niet.
Maar laatst deed ik wat sprays op mijn droogdoek terwijl ik nog in de bijkeuken(laminaat) stond.
Volgende dag liep ik daar op m'n sokken een gleed op m'n bek. (Overal koffie, die ik in m'n hand had...)
Met m'n hand op het laminaat gevoeld. (Na hete koffie en allesreiniger)
Nog steeds een spekgladde plek.

Klopt. Spuit het maar eens op je voorraam. Krijg je een witte waas achter je wisser. Moet je dus niet! Maar het bevat wel iets idd. Echter moet het ook wel iets doen met bv kleien oid.

hahahahahaha zie het al helemaal voor me dat je uitglijd over je detailspray ahahahahahahah