• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Deukje achterbumper

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
82
65
Hi Allen,

Iemand heeft waarschijnlijk tegen mijn achterbumper aangezeten. Resultaat is een hele lichte vouw deukje in mijn plastic achterbumper. Het deukje is haast niet te zien maar in bepaalde lichtval zie je hem toch wel zitten (vooral ikzelf omdat ik weet dat het er zit). Auto is gloednieuw (maar 6 maanden oud) erg zonde dus. Mijn vraag is kan dit uitgedeukt worden wellicht met hitte (ik kan met mijn hand er via de onderkant van de auto goed bij aan de aan de achterkant van de deuk, de ruimte achter de deuk is namelijk hol). Er is geen lakschade die is intact gebleven.

Ik ben bij een schadebedrijf geweest om informatie op te vragen maar die zegt dat de hele achterkant van mijn auto geschuurd, geplamuurd en opnieuw gespoten moet worden (900 euro) ivm potentiële kleurverschil en dat uitdeuken van plastic bumpers nooit mogelijk is. Vervolgens zeggen ze dan dat ik maar thuis even moet proberen met een föhn wat te doen en proberen terug te duwen, anders gewoon lekker laten zitten. Iets zegt mij dat ze hier maximaal geld aan willen verdienen en dat ze dus mij hierin niet willen helpen omdat er te weinig aan te verdienen valt. Aangezien het een nieuwe auto is wil ik het liefst de fabriekslak behouden. Het gaat hier om de vouwdeuk in het grijze gedeelte van mijn bumper. De missende lak in mijn diffuser zal ik bijwerken met een lakstift. Wellicht hebben jullie tips. Dank.
20261003_170034.webp
20261004_153508.webp
20261010_163927.webp
20261010_163940.webp

Laatst bewerkt:
Ben je bij diverse schade herstellers geweest, of bij eentje?

Uitdeuken uit bumpers heb ik geen ervaring mee. Bij plaatwerk kunnen ze het vaak zo eruit drukken of trekken met speciaal gereedschap.

ik ben nog bij 1 andere schadeherstellers geweest. 1 zei dat ze bumpers niet mogen repareren vanwege de veiligheid. De andere zei me dus dat uitdeuken nooit gebeurd met plastic bumpers. En dat ik maar wat moet proberen met een föhn thuis.

Maar het gekke is dat ze op hun site dus er openlijk mee lopen te adverteren over het uitdeuken van plastic bumpers met warmte.

[mod] commerciële link verwijderd[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Verbluft
Reacties: RoyR
Oke, oke. Maar warm maken, en dan? Dan moet je van binnenuit de deuk proberen terug te drukken.Met de risico dat de lak kan gaan barsten.
Je zegt dat je zelf met de hand via de achterkant van de bumper kan komen. Dus dat is dan wel een voordeel.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar het deukje zit ook in een vouw. Ik zou persoonlijk eens wat andere schade herstellers in de omgeving bellen, om te vragen wat hun advies is en de kosten etc...

Dat kunststof deel is niet de veiligheid, die komt van de stalen balk erachter.
Kans is groot dat er iets rek heeft plaatsgevonden, dat krijg je niet zomaar weg.
Dat zeg ik omdat ook de lak iets lijkt los te komen (rimpel onder in de deuk)

Zelf zou ik er vanaf blijven.