• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diamondbrite

cargo

Detailing rookie
15 sep 2012
7
0
Hallo, zoekend naar info over lak verzegeling kwam ik terecht op dit forum.
Leuk om e.e.a. te lezen.
Nu mijn vraag;
Ik ben bekend met waxoyl daar ik een nieuwe wagen heb aangeschaft wilde ik wederom dit laten doen.
Nu ben ik naar een cleanings bedrijf geweest hier in de buurt alleen die adviseerde mij om Diamondbrite te gebruiken.
Men geeft 6 jaar garantie????
Is hier iemand met dit produkt bekend en/of ervaringen??
Groet,
Joop
 
  • Leuk
Reactions: Diamondbrite NL
Diamondbrite ken ik niet.
Maar zes jaar garantie? Waar geven ze die garantie dan op?
En wat moet je daarvoor doen (of juist niet doen)?

In de diverse topics die hier over Waxoyl staan is te lezen dat na ongeveer 1,5 jaar je toch echt wel mag verwachten dat de waxoyl van de auto verdwenen is.
Het lijkt me erg stug dat een ander produkt (Diamondbrite) 6 jaar kan blijven zitten...
 
Ik heb een wax staan waarop ik oneindige garantie geef.
Moet je wel de auto netjes vacuüm wegzetten en niet meer gebruiken....

:roll

Ik moet het eerste product nog tegenkomen die daadwerkelijk ook 6 jaar blijft zitten...
Het enige product waar ik ook daadwerkelijk vertrouwen in heb tot op heden in een langdurige standtijd, is C-Quartz.
 
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
De garantie bestaat volgens hun ; op de lak. en/of behoud van de glans.
En ja je moet het met hun shampoo onderhouden.
Het schijnt een tweecomponenten wax te zijn.
Dit is voor mij vergelijkbaar met waxoyl.
Wat ik belangrijk vind is dat de lak goed beschermd is tegen vuil/water en dat de insekten er makkelijk af gaan.
En dat hij er mooi uit blijft zien.
Ik praat hier over een camper van 9m. met glad oppervlak.
Zitten door heel europa dus allerlei weersomstandigheden zijn van toepassing.
Joop
 
nicknameless zei:
Ehhh, Waxoyl is een synthetische wax, oftewel een sealant. Totaal dus niet te vergelijken met een 2K beschermlaag

Ik praat hier over de Diamondbrite.
En dat is wat men mij vertel.
Ben totaal niet deskundig vandaar mijn vragen cq advies.
 
cargo zei:
...
De garantie bestaat volgens hun ; op de lak. en/of behoud van de glans.
En ja je moet het met hun shampoo onderhouden.
...
Wat voor garantie is dat dan: "garantie op de lak"?
Als er steenslag is bijvoorbeeld, valt dat dan onder hun garantie?
Of als er swirls in zitten (wat volgens mij onvermijdelijk is bij normaal gebruik)?

En "garantie op behoud van glans"? Hoe wordt die glans gemeten? Lijkt me erg subjectief.

Misschien is het wel fantastisch spul, maar ik krijg toch sterk de indruk dat hier iets belooft wordt dat niet nagekomen kan worden.
En het zou mij niets verbazen als hier ook nog redelijk fors voor betaald zou moeten worden.
 
Bij de verkopende partij zou je eens goed kunnen informeren naar wat de Diamondbrite precies is en hoe het werkt. Als je via google het het product opzoekt dan komt het erop neer dat er, volgens mij, een sealant aangebracht wordt. Hier geeft men zes jaar garantie op, de "ja maar" is dat je met een 'speciale' shampoo moet wassen (in een instructie/reclame filmpje zelfs mét spons) en bij het afspoelen een "conserver" toevoegt om de Diamondbrite te behouden. Het hefet er alle schijn van dat in die "conserver" heel veel siliconen zitten die elke keer weer een nieuwe laag vormen terwijl de Diamondbrite laag al lang vergaan is. Want zes jaar, lijkt mij zeer sterk.
Wat mij betreft is het een beetje onzinnig, zeker gezien de onwaarschijnlijk hoge prijs van het product die je er voor gaat betalen. Ik heb geen idee wat het kost, maar het zal vergelijkbaar zijn met de prijzen die dealers/garages vragen voor Waxoyl. Zoals Nicknameless al noemde, een van betere sealants (of lakpantser) is de cquartz die het heeft bewezen. Als alternatief zou ik zeggen shop lekker in de carclean webshop en koop daar fijne spullen van het bedrag wat je uit wilt geven aan de Diamonbrite, lees lekker op het forum en ga dan zelf aan de slag. Stukken leuker ook. ;)
 
Diamondbrite is een twee componenten beschermlaag. Laag 1 wordt aangebracht als een wax/sealant laag 2 wordt er daarna overheen getrilt om de chemische reactie opgang te brengen.
Ik heb een Mercedes B in onderhoud die zo'n "pantser" heeft. De shampoo werkt erg lekker maar is toch niet sterk genoeg om 'roadkill' te verwijderen. Ook is ze erg prijzig.
De conserver kan volgens de gebruiksaanwijzing ook ingezet worden in de wasstraat (!) even een streepje op de motorkap zetten en klaar en dubbelt meteen als polijst middel voor kleine krasjes. Als polijst middel is ze wel heel agressief.
De importeur/verdeler is al een paar keer gewijzigd. M.i. niet echt heel handig voor garantie gevallen.

De Mercedes B ondertussen krijgt een laagje Dodo Juice Supernatural Acrylic Spritz, dan staat ze wel weer te glanzen.

Kortom: goeie tip, die van IbizaSigno!
 
Wat ik hierboven lees geef mij toch niet het wouw gevoel over het product.
Ik ga voor dit moment terug naar waxoyl en dan over twee jaar zie ik verder.
Maar hier ken ik wat mee.
In iedergeval bedankt voor jullie reaktie's.
Groet,
Joop
 
Voor een camper met dat soort afstanden zou ik eens nadenken over de kop wrappen
Of een laagje PlastiDip eroverheen. Schoonmaken is door de beperkte bereikbaarheid toch lastig.
In menig Zuid Europees land zijn de shampoos in de wasstraat sterker dan hier
Daar gaat een Waxoyl het dus ook niet redden en heb je wat sterkers nodig.
Neus in de Collinite of CQuartz, de zijkanten hebben toch niet veel te lijden.
Drukspuit mee met shampoo en inspuiten voor het flink gaat regenen.
 
IbizaSigno zei:
Is Waxoyl niet een soortgelijk product?
Daar heb je gelijk in maar dat produkt ken ik en ik was hier toch wel tevreden over.
Blijf natuurlijk altijd kijken naar beter maar dan graag wat meer positieve reakties.
:)^ Joop
 
Redcat, bedankt voor je antwoord.
Zeker een goed idee want dat is iets wat ik onderweg ook kan doen.
:)^ Joop
 
Staat een test hier op het forum, vergelijk tussen Waxoyl en Poorboy's Ex-P. Lees die maar eens door, en maak dan je beslissing!
 
Waxoyl is geen Diamondbrite, kan wellicht broertje/zusje zijn maar vind iets te simplistisch om linea recta als gelijke te concluderen.
Waxen lijken ook elkaar vanwege de carnauba maar de ene wax is toch zeker de ander niet ( om gemakshalve maar over deze boeg te gooien )
 
@ mk-us; Volgens mij is er niemand die noemt dat Waxoyl en Diamondbrite hetzelfde is. Vergelijkbaar, net als met een wax die je benoemd. ;)