• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dikke laag stof verwijderen van een showroom auto, hoe?

blue-sport ( OSC )

Detailing rookie
6 sep 2009
66
0
Heren Detailers,

Mijn auto staat binnen bij men oom in de showroom ( heb het felbegeert roze papiertje nog niet ) tot die tijd staat hij daar

maar dan ligt er binnen een week al een dikke laag stof op
hoe verwijderen jullie dit ?

bij men oom halen ze er een soort zachte ''stoffer'' over
zelf ben ik hier niet echt kapot van

mvg niels

Een hoes op je mooi gedetailde auto??:-&
Daar zou ik niet bepaald vrolijk van worden hoor,hoes erop en hoes eraf,gratis krassen op je auto..

Dan is de aanschaf van een hoes ook zonde van het geld..

Maar als hij toch in de showroom staat, waarom dan niet lekker onder het stof laten zitten?
Of je wast hem eens in de zoveel tijd even, heb je gelijk een reden om een rondje te rijden :cool

Wordt een klein rondje zonder roze papiertje.

Maar goed, een beetje stof kan geen kwaad. Zo'n vaart zal dat toch niet lopen als de wagen in een showroom staat?
En anders inderdaad af en toe naar buiten (laten) rijden en wassen.
Zo'n hoes zie ik ook niet zo zitten.

Uiteraard geen hoes gebruiken! :! Tenzij je extra striping wlt, maar dan zit je hier verkeerd :lol

Neem een product als Spray&Wipe of Last Touch en een lekker dikke mv -doek. Als het alleen om een klein beetje stof betreft, is je auto in no ime weer helemaal stofvrij.

Er zijn wel degelijk verschillen tussen buitenhoezen en binnenhoezen. De hoes voor binnen gebruik is van zachte stof en dus niet water dicht, ademd en zal niet krassen maar is vaak vele malen duurder dan een beschermhoes voor buiten. De hoes voor buiten is wel waterdicht en die maakt zeker microkrasjes dus dat lijkt me absoluut geen optie. Zelf zou ik er net als de rest hier waarschijnlijk geen hoes om doen. Dan kun je in ieder geval nog genieten van je auto en daarnaast kun je jouw auto zo af en toe weer eens lekker schoonmaken en weer lekker laten glimmen. Daar gaat het hier toch om, het vertroetelen van je auto!

lekker laten stoffen.
als je hem eruit haalt, 1 keer een hd met snowfoam eroverheen en hij is weer netjes..
daarna een beurtje kleien.. waxje erop.. en glimmen maar!!

blue-sport ( OSC ) zei:
Heren Detailers,

Mijn auto staat binnen bij men oom in de showroom ( heb het felbegeert roze papiertje nog niet ) tot die tijd staat hij daar

maar dan ligt er binnen een week al een dikke laag stof op
hoe verwijderen jullie dit ?

bij men oom halen ze er een soort zachte ''stoffer'' over
zelf ben ik hier niet echt kapot van

mvg niels

dat werkt prima... the california duster
zaak is wel om die borstel zandvrij te houden

alleen voor gebruik bij auto die binnen staan en waarmee niet gereden wordt.

Weet niet hoe normaliter de auto afgelerd wordt maar zou ipv op het stof gaan storten lekker de motorruimte aanpakken.
De velgen loshalen en aanpakken, wielkasten, interieur uit elkaar rossen en cleanen.
Als je buitenkant je toch prikkelt: loop alles langs en ga de auto wassen, kleien, cleaneren, polijsten,etc. Wat aan stof daarna erbij komt haal je met spray/wipe + vezeldoek er dan weer af.
Zodoende weet je dat als je 'm ophaalt er meteen een blingbling op je staat te wachten.

Nog geen roze papiertje, hmmmm...geen andere radio/versterker/speakers/sub ?......nu mooi knutselmoment, staat droog en gereedschap wel aanwezig denk ik zo

Allemaal voorbereidend werk dus :) You lucky bastard :)

Kijk mannen dat zijn leuke antwoorden

een hoes is idd geen optie aangezien ik er inderdaad vaak genoeg aanrommel

interieur en motor ruimte zijn al gedaan en als nieuw

ik krijg einde deze week weer update's binnen en dan ik weer lekker verder rommelen

niels

Gewoon met een quick detailer en een zachte mf-doek afnemen. Het is net daarvoor dat quick detailers ontwikkeld zijn, het verwijderen van vettige vingers en stof.

blue-sport ( OSC ) zei:
ook als de stof 1mm hoog ligt ?
Als het gewoon stof is? Waarom niet zou ik zeggen, stof ga je geen krassen mee maken hoor! Je moet natuurlijk wel weten dat ie altijd binnen heeft gestaan in de showroom.
Ik denk dat het veiliger is te werken met goed wat quick detailer dan met zo'n duster die je droog over de lak gaat trekken. Droog werken is nooit goed:roll