• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dirt lock pad washer system

Sergio82

Detailing rookie
9 nov 2024
13
15
Hoi,

Kwam tijdens het zoeken voor het schoonmaken van de pads een artikel tegen op het internet. Ik weet niet of ik de link ervan mag toevoegen, maar de naam staat in de titel. Heeft iemand al ervaring met zo een soort apparaat?

Moet de pad volledig droog zijn of mag het nog steeds vochtig blijven om bijvoorbeeld verder te kunnen gebruiken?
Hoeveel pads per stap heb je eigenlijk nodig voor een auto? Zijn dat er bijvoorbeeld 3 per stap of kan je met 1 pad doorgaan voor de eerste stap enzovoort?

Om de pads schoon te maken lees ik ook dat het kan met dreft. Wat is eigenlijk de meest ideale methode?
 

Pads lopen langzaam vol door het polijsten, om hun werk effectief te blijven doen moet je ze geregeld schoonmaken. Meer pads = minder tussentijds schoonmaken. Als je af en toe een auto doet dan is een padwasher overdreven, maar het is wel heel makkelijk. Schoonmaken kan ook met een borsteltje, met lucht, met afwasmiddel onder de kraan. Drogen door hem even op de machine te laten spinnen kom je een heel eind mee. Persoonlijk gebruik ik 2/3 pads per stap icm een padwasher.
 
  • Leuk
Reacties: Sergio82
Een natte pad op een machine droogdraaien, dat kan prima. Maar, begin op een langzame stand on het meeste water er al uit te slingeren. Daarna kan je de snelheid verhogen.

Vergeet niet; Een wat vochtige pad is juist goed, dan blijft het polijstmiddel beter/langer op het oppervlak i.p.v. in de pad te trekken.