• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Div. vragen auto poetsen en schoon houden

phyton

Detailing addict
11 jun 2012
17
50
Mijn auto gaat worden gebruikt als trouwauto op een zaterdag. De auto ga ik zelf poetsen op een dinsdag en woensdag. Donderdag zal nog met de auto worden gereden ca. 100 km (stad + net buiten de stad) en vrijdag 10 km. Zaterdag zal de auto worden verreden naar het vertrekpunt en dat is 10 km.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de auto zaterdag er helemaal top uitziet? Er is helaas geen mogelijkheid om de auto donderdag en vrijdag te wassen.

Dan heb ik nog een vraag en dat is welke spullen te gebruiken? Het gaat om een BMW F10 in de kleur black sapphire metallic. (lakcode 475) De auto is 5 jaar oud. De auto wordt altijd binnen geparkeerd.
Kwa swirls heb ik de auto bekeken en er zit amper wat op. Wel wil ik de auto behandelen met klei zodat echt alle vuil verwijdert is.
Ik wil wel blackhole van PBW gebruiken of soortgelijk middel. Ik heb dat in het verleden gebruikt en het resultaat is super!
Welke middelen/stappenplan raden jullie aan? Ik ben in het bezit van een DAP 500 en 900. Ik heb wel wat poetsspullen staan maar ik moet het ea. opnieuw inslaan.
 
Auto netjes detailen.
Zaterdagmorgen vroeg in de ochtend de auto afspoelen en wassen bij een wasstraat met eigen meegebrachte spullen.
 
Tja welke spullen te gebruiken is nogal persoonlijk aangezien er geen slechte middelen zijn.

Misschien de 900 met 5,5" pads (Monello Geel en Wit met Scholl S3 en S30) en de 500 dan 4" pads.
Daarna Black Hole of Lime Prime op een zwarte pad.
Lekker in de wax zetten zoals DJ Supernatural 2.0 voor een lekkere glans.

Op zaterdag ochtend auto even snel afspoelen en afnemen met een detail spray en doekjes.
Voor de extra mooie glans, nog even in de Carnauba Glaze zetten....
 
Bedankt voor jullie reacties. Bedoelen jullie met zaterdagochtend afspoelen enkel met water of gewoon de auto wassen en drogen?
Daarna met een detail spray er overheen en afronden met Carnauba Glaze voor extra glans.
 
Als je met een Detail Spray (waterloos wassen) en genoeg MF doekjes afneemt zou ik de auto effe snel met een HD afspoelen zodat het grove vuil eraf is en je met de Detail Spray het hardnekkige eraf haalt.
 
Weet iemand op welke stand je een dap 500 moet zetten als je gaat machinaal gaat waxen? Ik gebruik een gele pad hiervoor.
 
Ik gebruikte stand 1 voor verdelen, en stand 2 voor inwerken met collinite 845.

Maar dat is verleden tijd, wax nu alleen nog maar met de hand.
 
Waar staat de afkorting HD afspoelen voor?
'' HD '' staat voor Hogedrukreiniger. :D

Weet iemand op welke stand je een dap 500 moet zetten als je gaat machinaal gaat waxen? Ik gebruik een gele pad hiervoor.
Machinaal glaze/waxsealant/tandenpoetsen doe je veelal op stand 2. Hierbij is snelheid niet nodig en bij stand 2 loopt de machine hard genoeg en ook wat lekkerder.

Ik neem aan dat je de Monello foampads in huis hebt, en dan ga je niet met je hardste pad (geel) een wax aanbrengen. Dit doe je met de rode of zwarte pad die géén cutingfactor heeft.



Greetz
 
Ik heb inderdaad Monello pads en je hebt gelijk ik heb er een zwarte pad bij.

Waarom verdient de voorkeur om wax met de hand aan te brengen ipv machinaal?
 
Waarom verdient de voorkeur om wax met de hand aan te brengen ipv machinaal?

Dit heeft de voorkeur als iemand daar persoonlijk de voorkeur voor heeft. :p

De 845 is vloeibaar en je kan hem dus zó op je machinepad druppelen en aanbrengen. De meeste mensen gebruiken echter een vaste was en je kan niet een pad in de pot stempelen. (te kleine opening)

Machinaal waxen met 845 vind ik ook wel geinig. Lekker snel en dun aanbrengen. Echter kies ik voor een wax die meer standtijd heeft en die is toevallig een vaste wax, dus machinaal gaat niet echt.


Greetz
 
dan schudt je de vaste blok wax uit het doosje en smeert dun op je pad, werkt goed hoor, wel met een handschoentje dat blokje wax doen
anders zit je DAP onder de vettigheid.
Heb ook weleens bij zo'n army store van de "keelkijkstokjes" gekocht (splinteren niet) en dan heel dun wax afgeschraapt en dat op de pad gesmeerd
 
Heb zelf één keer machinaal gewaxt om de DAP900 te leren kennen.
Maar prefereer toch met de hand te waxen met een vaste wax.

Natuurlijk is dat persoonlijker voorkeur.