• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DJ lime prime lite onder Fusso coat 12 months

Chris1983

Detailing trainee
19 jun 2016
65
30
41
Genemuiden
Hallo,
Advies gevraagd, kan de fusso wax over de lime prime lite aangebracht worden?
Dit aangezien de lime prime lite ook een cleaner bevat en vraag me af of dit nadelig is voor de standtijd van de fusso 12 months.
 
Met de cleaner haal je verontreiniging weg.
Je moet de Lime Prime ook wel weer afnemen, het is niet de bedoeling dat je het goedje (met de cleaner) last zitten als je een wax aanbrengt.
 
Zeker weten kan niemand hier vertellen maar Lime Prime is bedoeld als Pre-Wax Cleanser oftewel de lak klaar maken voor de wax.

Bijkomende voordelen :
Je auto wordt zo glad als een aal.
Je krijgt een maximale glans.
Het werkt heerlijk. Inwerken en uitpoetsen.
 
Ok dank u allen.
Nog een vraagje,als ik de oude waxlaag compleet wil verwijderen ,kan ik dan dreft gebruiken?de auto is 2 maand terug gekleid trouwens dan is dat niet meer nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk
 
Ja dat is zo,heb het laatst op een andere auto gedaan en ook op aanraden per paneel en direct uitpoetsen.daarna heb ik een sonax wax eroverheen gezet.
Dat uitpoetsen ging heel goed

Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk
 
Om zeker weten je oude wax weg te hebben moet je polijsten.
Kleien is niet iets wat je plant in tijd maar in vervuiling. Je kleit als het nodig is.

Voor nu zou ik lekker wassen, kleien voor de zekerheid en dan LPL aanbrengen.
In mijn ogen moet dat wel goed gaan.
 
Ok dank u allen.
Nog een vraagje,als ik de oude waxlaag compleet wil verwijderen ,kan ik dan dreft gebruiken?de auto is 2 maand terug gekleid trouwens dan is dat niet meer nodig?
Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk
-Oude waxlaag verwijder je met een cleaner dus ook met Lime prime (lite).
-Lime prime verwerkt makkelijker als de lite versie.
-Ik kan Autofinesse Tough Prep aanrader =goede voorbereiding op Sealent.
-Fusso tja we noemen het een Wax en het komt uit een potje maar ik vind de eigenschappen verdacht veel op een Sealent lijken...
Oh ja en Sealent hechten het best op een zo schoon mogelijke lak en ik weet nou niet zo heel zeker of Fusso wel goed om kan gaan met glaze olien...
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover en Emi
+1 voor @Ric325i, fusso is een sealant. Heb toen zelf ook deze aangebracht op dacht PB White Diamond en de standtijd was ruk.

Op een ander fora werd er toen verteld om hem eens aan te brengen op een ondergrond zonder Glaze. Resultaat was een langere standtijd.
 
Ik heb mijn mini voordat ik de fusso aangebracht heb gecleanerd met PB professional polish. Deze houd nu al een hele tijd goed stand.
 
+1 voor @Ric325i, fusso is een sealant. Heb toen zelf ook deze aangebracht op dacht PB White Diamond en de standtijd was ruk.

Op een ander fora werd er toen vertelt om hem eens aan te brengen op een ondergrond zonder Glaze. Resultaat was een langere standtijd.

Tsja, een sealant en en glaze gaan doorgaans niet goed samen.
Ik vraag me nu wel af of in het geval van een sealant en Lime Prime Lite, de clean-, polish,- of glaze-eigenschappen van de Lime Prime Lite overheersen.
 
Bij twijfel zou ik gewoon voor bv de PB Prof Polish gaan. Bij applicatie van bv een sealant.

@Chris1983, sealant is niets mis mee, je moet alleen geen glaze eronder doen. Alleen behandelen met een pre-wax cleaner met of zonder korrel. Wat jou voorkeur heeft.
 
Autofinesse Tough prep (cleaner zonder glaze olien) = erg prettig n de verwerking en tegelijkertijd een goede basis voor Sealent (daar is ie voor bedoeld) of Wax . Weinig mensen hoor je erover en dat heeft waarschijnlijk met de prijs te maken maar het is echt fijn spul.
 
Ik wil dat autofinesse nu niet aanschaffen,heb net de fusso en een glas coating binnen anders betaal ik weer verzendkosten,andere keer maar.
Ik heb nog wel perfect polish van cartec polish en wax is dat,zou dat onder de fusso kunnen ivm de polish die erin zit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G318H met Tapatalk