• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice - Air Freshener Spray - Orange Crush, standtijd geur.

Efsix

Detailing chief
14 apr 2014
141
88
Beste poetsers,
Laatst een flesje gekocht.
De geur op zich is prima, frisse sinaasappel.
Ik spuit ca. 5 spraytjes in de cabine en voor even ruikt het fris.
Na een paar uur ruik ik nauwelijks nog iets. De volgende dag is de geur niet meer waarneembaar.
Laatste week herhaaldelijk getest maar het effect is bedroevend.
Ik lees dat Quantoxx betere ervaring heeft?

Ik gebruikte hiervoor de AutoFinesse hangers. Deze knipte ik in 4 stukken en ik gebruikte het kwartgedeelte voor 2-3 maanden een frisse geur.
Hoe zijn jullie ervaringen met Dodo spray?

Hey Hallo,

Ik heb inderdaad betere ervaringen. Ik heb de Purple Haze versie en deze blijf ik toch echt wel minimaal een week goed ruiken (word in auto gerookt) en pas daarna merk je dat de geur afneemt c.q. lichter wordt, maar nog steeds aanwezig. Het fijne van deze spray vind ik dat het nooit overdreven sterk ruikt. Zelfs wanneer je de eerste keer per ongeluk te enthousiast bent met spuiten, effe ramen openzetten en het is weg.

Ik spuit meestal in een vloeiende beweging 1 á 2 spraytjes in de hemelbekleding en 1 á 2 spraytjes over de voorste matten. Dit werd mij ook door de Dodo van DodoJuice geadviseerd toen ik vroeg wat nou precies de bedoeling was. Als ik na een week een paar keer op mijn dak klop, de binnenkant, dan ruik je dat de geur intensiever word en dit blijft dan ook weer een tijdje hangen.

Ik had vóór deze verfrisser al een tijd geen verfrisser meer gehad. De meeste die ik probeerde waren best klote. De bekende hangers, de bekende verfrissers voor op je ventilatieroosters, etc.
Deze roken allemaal véél te sterk, kreeg er koppijn van, etc.

Toch ken ik ook iemand die van die boompjes (hanger) gebruikt. Er zijn hier een aantal varianten van. Je moet dan het zakje waar het boompje in zit openknippen en in verloop van tijd de verfrisser er steeds verder uithalen. Zijn auto rook altijd precies goed qua sterke en dat terwijl er volgas in zijn auto gerookt en geblowd werd. Hij zweert bij die dingen en koopt er één om de paar maanden.

Greetz

Ik heb ook goede ervaringen met die boompjes, dit echter wel pas nadat ik ze verplaatst had.
eerst had ik hem hangen aan de achteruitkijkspiegel zoals iedereen heeft. ik werd echter knettergek van dat bungelende ding voor mijn neus.
hierna heb ik hem in de ventilatieroosters voor de voorruit gepropt. hij zat bij mijn auto vrijwel volledig uit het zicht, en omdat hij in het rooster zat verspreidde de geur zich altijd heel goed.
nu heb ik zo´n febrese ding wat je in je ventilatierooster stopt, maar erg tevreden ben ik niet. ga denk ik dus weer terug naar het vertrouwde boompje

Ik koop wel eens van die blikjes... Die zet ik onder de bestuurde stoel op de ventilatie buisjes voor de achterbank... Zo gaat de geur lekker de auto door.

Spray eens een paar sprays op je interieur filter. Doe dit zelf ook altijd. Blijft zeker een dikke maand geuren maar erg gelijkmatig en niet sterk. Ik die dit wel met geuren van CG maar dat moet niet uitmaken.