• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dodo juice graag uitproberen maar....

kanjer100;n413824 zei:
Tweede voordeel is dat Collinite veelal een lange standtijd heeft

Die langere standtijd doe je anders wel teniet door er eerst Black hole onder aan te brengen. Na 2 maanden is die wel weg en daarmee de wax die erop zit dus ook.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Even off-topic:
Deze discussie is hier al vaker geweest. Dit is nog nooit keihard aangetoond.
Mijn standpunt hierin is dat het misschien wel wat uit kan maken, maar wellicht ook helemaal niet.
Verder denk ik dat hetgeen je over een glaze zal zetten zal uitmaken hoe lang het geheel blijft zitten.
 
Wat grover zegt, de wax bepaalt hoe lang het blijft zitten, niet de glaze! Het is maar marginaal waar dat een glaze de standtijd verkort. Aan de ene kant hecht een wax beter op schone lak, maar door het aanbrengen een glaze zorg je ook voor een goede basis. Voel maar eens hoe glad de lak is als je er een glaze op hebt aangebracht. Succes met de keuze. Als je uit deze waxen gaat kiezen is er veel afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Als je inderdaad regelmatig wil waxen zou ik wel een zachte nemen. Succes!
 
Is er nog niemand geweest die dit getest heeft? Ik heb een nieuwe (2e hands) wagen en ga die als de temperaturen omhoog gaan helemaal aanpakken. Testje zie ik wel zitten wat dat betreft :). Heb een Peugeot 308 in shark gris, moet wel te doen zijn. On topic: verder heb ik een dj blue velvet panel potje en een potje Natty's blue. De dj blue velvet geeft wat meer glans maar is wat lastiger te verwerken maar het resultaat mag er dan ook wel zijn. Gr. Paul
 
Tonie;n413867 zei:
Aan de ene kant hecht een wax beter op schone lak, maar door het aanbrengen een glaze zorg je ook voor een goede basis.
Voel maar eens hoe glad de lak is als je er een glaze op hebt aangebracht.

Nog even offtopic : Waarom zou die lak zo glad aanvoelen ? Of omdat deze zo schoon is of door de vette glaze ?
Een coating breng je aan op een schone en ontvette lak. Die lak is voordat de coating erop gaat ook lang niet zo spiegelglad als na een behandeling met een glaze ?

Ontopic : De Supernatural is ook een heerlijke wax die enorm makkelijk is aan te brengen en een hele mooie beading heeft.
 
Juffer1 Een glaze vult kleine imperfecties met een middel wat vaak gebaseerd is op klei. Hierdoor kan je de wax veel egaler aanbrengen en dat is alleen maar beter voor de standtijd. Als je geen glaze gebruikt, dan had je de imperfecties gevuld met wax en dat is daar veel minder geschikt voor. Het is niet te vergelijken met slecht spuitwerk en daarbij beschermt de wax ook je glaze, dus het is niet de glaze die de standtijd bepaalt.

Je tweede opmerking snap ik niet zo goed. Een sealant en zeker een coating werkt anders. Een coating gaat een verbinding aan met de lak (je kan deze ook alleen maar eraf polijsten) en een glaze verstoort dit. Niet omdat de coating er dan met glaze en al vanaf valt, maar omdat de coating simpelweg alleen met lak reageert en niet met glaze. Grofweg kan je het vergelijken met het verlijmen van pvc, dat lukt alleen met lijm die ook met pvc reageert.

EDIT: nog een quote van AF van het DW forum als het over Ultra Glaze gaat:
AF zei:
Dramatically no but it would have a slight effect on sealant durability, it won't effect wax durability.
 
Ik heb de dodo juice hard candy en de purple haze in panelpottjes gekocht nu heb ik een urban grey kleur is niet zilvergrijs en niet erg donkergrijs...ik dacht de hard candy te nemen erop maar kan ik ook de purple haze nemen ikzelf denk van wel maar of het wat uitmaakt geen idee? De purple is zachter en de candy is harde wax...
Ik gebruikte altijd de concours van smartwax heb ik nu ook nog van staan en de poorboy's natty wwhite heb ik ook staan
 
Tuurlijk kan je die allebei gebruiken, subarke. Voornamelijk een kwestie van proberen. Persoonlijk zou ik hard candy nemen, maar purple haze kan er ook zeker op. En je kan het natuurlijk ook allebei doen, bijvoorbeeld eerst hard candy en dan purple haze erover heen. Ik denk zeker dat het wat uitmaakt wat betreft looks, maar dat is subjectief, dus gewoon proberen en kijken wat je bevalt.

Succes!
 
+1 voor Tonie, gewoon proberen en zelf ervaren welke voor jou het beste werkt.
 
Toch voor de blue velvet pro gegaan. Ga toch maar eens testen wanneer het mooier weer is. 2 graden is toch iets te fris. ;)
 
Ik wacht ook nog even tot het wat warmer wordt...wel niet te lang meer wachten want merk dat er bijna niets meer opzit nu van wax :confused: mischien toch een vuurtje in de garage zetten om de kou te breken :)
 
Of ff een dun laagje collinite 845 aanbrengen ik kan me niet voorstellen dat die lastig verwerkt ook niet met kouder weer..