• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime is dat een goede vervanger voor Mothers Step 1 (cleaner) en 2 (glaze)?

Fudd

Detailing rookie
28 jun 2011
54
0
hey,

Tot nu toe heb ik enkel beetje ervaring met de produkten van mothers. Na nog maar eens wat rondgelezen te hebben hier, las ik veel prettigs over Dodo, daarom me een testkitje besteld
met de Purple Haze en Blue velvet. Hier zirt echt ook een flesje Lime prime bij.
Op het forum wel kunnen vinden waar dit nu voor dient, maar er is zoveel info te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan daarom iemand me even vertellen welk van de
volgende stappen van mothers nu t equivalent is van lime prime ?

maw welk van de volgende produkten kan ik vervangen door de lime prime ?

California Gold Step 1 Pre-Wax cleaner (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
California Gold Step 2 Sealer & Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)

groetjes en alvast bedankt
 
Hey!

kijk ff bij de show off van "Steven"

die heeft dit gebruikt ipv de polijstmiddelen en daarna gewaxt!!

ik weet zelf ook niet goed wat voor produkt dit nu is maar heeft volgens mij een dubbele functie

er komen wel "echte" antwoorden,ff afwachten dus

Danny
 
heb gelezen dat het een cleaner en glaze ineen is dus zou dan step 1 vervangen en stukkie van step 2 , maakt het dermee me nog niet zo duidelijk vergeleken met de mothers produkten :)
 
Kijk eens bij de beschrijving in de webshop.

Het is en pre-wax cleanser. Hier op afgaand zou het meer overeenkomen met je Mothers Step 1.
Ik heb echter altijd begrepen dat het ook een glaze is, dus het heeft ook wat overlap met die Step 2.
Een beschermende werking (wax/sealant) heeft het niet, dus dat moet je dan nog wel doen.
 
bedankt voor de uitleg

als ik het dan goed begrijp gebruik ik die lime prime als zijnde stap 1 en ga ik erna verder met de stap 2 van mothers, aangezien ik geen pure sealer heb, is er dan wel beetje overlap
maar zit het verder wel goed denk ik
 
Klopt wat de Groever zegt, je Lime Prime als enige stap gebruiken, toch zeker als laatste stap voor je de wax aanbrengt, geen Mothers tussen zetten.;)