• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze -> Sealant -> Wax

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Wanneer ik de Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze zou aanbrengen, is die dan af te toppen met bijvoorbeeld de EXP sealant van PB's waarna er nog een mooie DJ wax overheen kan?
Of doe ik dan het complete effect van de glaze teniet?
Kan het nergens vinden en ik vind de sealant zo belangrijk i.v.m. UV straling.

Nope kan je gewoon gebruiken.
Met als kanttekening: glaze onder een sealant kan de standtijd wat verkorten omdat de sealant minder goed zou pakken.
Mijn visie: boeiend, zomer staat voor de deur, dan maar een weekje eerder wat nieuws op de lak plakken.

Vroegahr stelde men ook deze gulden combi voor: black hole + EXP + Natty, beviel men ook dus niet te veel piepen.
Owkee je moet met de tijd mee gaan, men wordt wijzer etcetc, maar mijn mening is dat in de zomer niet zo belangrijk is; 's winters is andere koek ( geen moeder ), dan wil je zo lang en goed mogelijk de periode door

Als ik het goed begrijp is dus de standtijd van de sealant minder goed wanneer je hem over de glaze heen legt.
Ok, duidelijk (nog een excuus wat vaker met de auto bezig te zijn)
Maar hoe zit dit dan met de wax?

Stel, de prime lite gaat erop, hierna de sealant en als laatste de DJ orange crush.
Blijft dit dan ook niet lang zitten?

Dwz: moet ik dan iedere maand een verse waxlaag aanbrengen?

De sealant is voor mij (uh... De auto) cruciaal, omdat die lak nu eenmaal snel verkleurt.
Dus die wil ik er graag inhouden.

Als het verstandiger is geen glaze te gebruiken, oké.

Wax pakt wat beter / makkelijker dan een sealant heb ik zo het idee.
Als je de sealant er op zet, de volgende dag gewoon de dodo er op zetten, dan heb je een dubbele laag en ook zekerheid dat je alles goed gedekt hebt !

Maand is kort maar ach zit genoeg in de pot en kost je geen eeuwigheid om er op te zetten ( je gaat toch wassen ( en eventueel een detailerspray gebruiken ))

Mijn visie is om lekker wel de glaze te pakken in de mooie maanden, hoe een ander er over denkt .... mogen ze zelf aan- cq invullen

Als je wax op een kale lak aanbrengt houd hij langer (en beschermt dus langer) dan met een glaze of sealant er tussen. Ik gebruik de LP alleen in de zomer omdat de standtijd dan niet echt belangrijk is.

Dat van die glaze wil ik best geloven hoor (maar kan me er niet druk om maken), maar dat een wax minder lang blijft zitten als er een sealant onder zit, is nieuw voor mij.

Gewoon doen, EX-P half uurtje/ 3 kwartier laten curen en dan nog even een paar uurtjes wachten met het aanbrengen van de wax, dan kan de sealant zich goed vastzetten alvorens je hem gaat aftoppen.

Ik denk dat je blij verrast gaat zijn van het resultaat en de standtijd.

Bedankt weer voor alle reacties.
Wat is dit hele forum en de shop van CC toch onwijs verslavend.
Had nu ineens weer allerlei producten van Wolfgang in mijn mandje liggen.

Zucht...

Een sealant zou het over het algemeen langer moeten uithouden dan een wax
(bijzondere gevallen dus buiten beschouwing gelaten).
Wat veel wordt/werd gedaan is een sealant aanbrengen voor de standtijd en dan
nog een wax eroverheen voor de looks.

Zoals ik een paar posts eerder al heb aangegeven, is het gegeven dat een wax het op een sealant
niet zo lang uit zou houden nieuw voor mij. Ik ga daar eerlijk gezegd niet in mee,
tenzij iemand mij daar echt van kan overtuigen.

Heb nog niet naar volle tevredenheid een glaze kunnen vinden.
Wel is er een bestelling van CC onderweg met daarin oa de CG jetseal.
Reviews spraken me aan.

Zoek nu nog een mooie wax die voor een natte en diepe glans zorgt.
De glaze staat even op een zijspoor.

Nu mijn bestellingen (2x) afwachten en nog even verder rondkijken en zoeken

Soepergrover zei:
Een sealant zou het over het algemeen langer moeten uithouden dan een wax
(bijzondere gevallen dus buiten beschouwing gelaten).
Het is maar net wat je een bijzonder geval vindt.

Waxen: 2 tot 3, soms 4 maanden, in een enkel geval 6.

De sealants Mothers FX Synwax, Swissvax Nano Express en Prìma Banana Gloss: 1 maand.

@Balena, ik zou je als wax de Pinnacle Signature willen adviseren. Naar mijn mening een hele leuke wax voor een leuk prijsje. Ik denk dat deze zeker op de kleur van jouw auto heel mooi zou staan. Is ook weer wat anders.

Heb deze nu ook op mijn blauwe golf en de sheeting en beading is gewoon goed.

De pinnacle wax is genoteerd.
Er is een bestelling van CC onderweg maar een glaze zit daar niet bij.
Kan geen keuze maken.
Van CG is er de blacklight die me wel ok lijkt maar helaas heeft CC die niet.

Emmers met gritguards en een afdekding heb ik ook nog niet (prijzig trouwens).
Kan dus nog wel wat tijd besteden aan shoppen vanavond

Lime Prime Light ?
Black Hole ( werkt ook goed op rood ) ?

Wat betreft de emmers, CC heeft nieuwe versie in de maak ( transparante van 19 literkes ), met afdekgeval etcetc .... eventjes wachten nog en dan je slag slaan !

Ik heb het inderdaad gelezen.
Eigenlijk vind ik ook veel van de emmers die te krijgen zijn, niet echt.....mooi
Van die lompe gevallen haha.

Hier wacht ik nog even mee.

Blackhole heb ik, maar vind er niet veel spectaculairs aan.
De dj prime lite is bekend, maar....ik weet het niet.
Wolfgang glaze lijkt me ook super.

Misschien maar gewoon houden bij de blackhole.
Het liefst zou ik alle producten voor de heb willen hebben...maar ben vast niet de enige die daar last van heeft ;)