• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dodo juice Purple Haze Pro wax

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Heeft er hier iemand ervaring met Dodo Juice Purple Haze Pro wax

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Purple_Haze_Pro_wax_panel_pot_30ml_DJPPP30_101942

Ik heb er nu meguairs gold class paste wax op de donkergrijze astra zitten (daaronder de poorbays black hole) maar wellicht is de dodo juice Purple Haze Pro wax beter ?

Wie o wie van de poetsbrigade heeft het wel eens gebruikt (bij voorkeur op een opel astra moonland achtige kleur) en kun je er dan nog black hole onder gebruiken ?

Mark

Hoi Mark,

Wat verwacht je van de dodo ten opzichte van de gold class?

glans zit hem in de voorbereiding dus verwacht niet meer glans ;-)

ik heb wel ervaring met beide.
de Pro is een geweldige wax! duurzaam! mooie glans, mooie diepte. en kan prima over black hole worden gebruikt.

maar het is even de vraag wat je ervan verwacht.
verwacht je er 10x meer glans van, dan raad ik hem af.

kun je beter finale kopen en een dap500 :)

langere standtijd zal hij zeker hebben.

in de Pro versie's van dodo zit inderdaad een synthetische component :)

of je die 6maanden haalt icm black hole weet ik niet, maar richting de 4maanden ga je zeker met goed onderhoud ;)

opelmark zei:
Heeft er hier iemand ervaring met Dodo Juice Purple Haze Pro wax

Ik heb er nu meguairs gold class paste wax op de donkergrijze astra zitten (daaronder de poorbays black hole) maar wellicht is de dodo juice Purple Haze Pro wax beter ?

Wie o wie van de poetsbrigade heeft het wel eens gebruikt (bij voorkeur op een opel astra moonland achtige kleur) en kun je er dan nog black hole onder gebruiken ?

Zelf gebruik ik op onze Astra (Z155 - moonland) ook Dodo waxen.

Of de Dodo beter is dan de Gold Class is puur persoonlijk. Zelf vindt ik van wel.
De belangrijkste reden voor mij is vooral de standtijd. Je hebt op de beading foto's zelf kunnen zien wat het verschil is tussen de Meq's en de Dodo. Normaliter (mits je goed wast) blijft de Dodo zeker 3 a 4 maand zitten. Mijn ervaring met de Gold Class is dat deze na een maand of anderhalf / twee toch echt wel weg is.
Nadeel kan de prijs zijn (45 voor de dodo tegen 25 voor de meq's) maar na 20 auto's ben ik nog niet eens halverwege het potje dus dat verschil vindt ik ook wel te verantwoorden.

De Dodo wax bevat in tegenstelling tot je fles Natty's polish met carnauba geen schuurkorrel en zal bij het aanbrengen dus ook niet je black hole aantasten. De Dodo wax kun je dus gewoon over de Black Hole heen aanbrengen.

De pro van de Purple haze heb ik niet, de gewone versie wel.
Ik zal de 18de naar Asten de pot voor je meenemen, dan kan je daar zelf de was op je eigen auto eens proberen.

Gr. Arjan

Bedankt voor je aanbod Arjan, ik ben benieuwd naar die dodo wax, ik denk dat het toch altijd blijft zoeken naar wat je zelf het lekkerste vind werken, en de beading foto's van de supernatural bij jullie leide me naar de purple haze omdat die waarschijnlijk het mooist is (volgens de reviews) op donkere lakken.

Mark

Das jammer, anders had je voor mij wat benzine kunnen meenemen.

Nee zonder gekheid, ik heb een pot purple haze pro staan waar je wel even aan mag ruiken. ;-)

Edit: zie net dat het al gauw 3 kwartier rijden is, dat schiet ook niet echt op. :schaam

Ik had al wat opmerkingen gelezen dat het een apparte geur heeft, meg ruikt naar kaugomballen, en de dodo naar drophout oid ?
Arjan neemt volgende week het potje van hem mee naar een astra meeting hier vlakbij in de buurt, maar bedankt voor het aanbod Addy.

Mark

Ik gebruik al enige tijd de Purple Haze Pro op mijn zwarte Corsa (2008). Ik vind het een prettige wax om te gebruiken. Standtijd van zeker 4 maanden (ik rij ca 2500 km per maand). Met oplettend werken ook goed te gebruiken in de volle zon (heb ik al meerdere keren gedaan). Ik zie na de Black Hole weinig extra glans met deze wax. maar mijn auto hou ik sinds de aflevering (nieuw) altijd goed bij, dus mogelijk dat ik daarom minder verschil zie.

De lucht moet je even aan wennen. Hij ruikt inderdaad iets dropachtig.