• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Purple Haze soft wax, hoe breng je deze aan? Met de hand of met de machine?

shaggy322

Detailing trainee
25 jul 2011
3
47
wie kan mij helpen met de purple haze soft wax.
hoe kan ik het het beste aanbrengen en verwerken, met bijv. een DAP of met de hand?
als het met de DAP kan, met welke pad?
soms zie ik door de bomen het bos niet meer:lol

alvast bedankt

Ik gebruik hem zelf ook met het handje een een Concorso handpadje en dat gaat prima.
Probeer zo zuinig mogelijk te werken, PH is een beetje korrelig van structuur en je pakt snel teveel op met je pad, en das niet nodig.

Je kunt hem ook gerust met een Dap aanbrengen, gewoon proberen, het is maar net wat jou het best bevalt.
Op de dap kun je hem met een zwarte, blauwe, rode of "gouden" concorso pad aanbrengen.

Ideaal : gebruiken na een polish. Ik gebruik het na Lime Prime (kinderspel om te verwerken met DAP, prachtige resultaten).

PH aanbrengen met een soft foam pad is tevens kinderspel.

met het handje vind ik zelf het prettigst. Potje is net ff te klein om het makkelijk op een machine pad te krijgen.
fingermitt is er perfect voor

Handmatig of met het handje .... groot verschil.

Niet zo heel lang geleden mijn eigen auto verwend met de Zymöl Concours.
Gezien er alhier niet al te veel over geschreven is heb ik de review van Sven S8 als leidraad genomen.
Kost je idd wat meer was, is soms ff pielen ( zeker gezien je echt no way langer dan 60sec moet wachten met afnemen, anders is ie beton en beton hard ! ), maar is mij wel erg bevallen.
Ga toch wel koekegluren om te kijken met welke andere wax ik dit ga herhalen want op 1 of andere manier beviel het mij wel.

Wat betreft het handmatig: het fingermutsje was / is nog steeds mijn favoriet. Met de hand is :love maar niet iets wat je moet doen als je 3 auto's in de week doet oid

ik deed het altijd met de badstoffen padje, weet zo de naam ff niet meer.
daarna ff uitpoetsen met de dap en een "gouden" pad.
misschien is zo'n fingermitt ook wel wat zal het eens gaan lezen.