• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke prewash na nieuwe wax?

MaxieR

Detailing rookie
26 jan 2024
1
2
Beste lezers,

Nadat ik twee maanden geleden een vw polo heb aangeschaft en even het vieze winterweer heb laten voorbijgaan, ga ik nu de auto naar een detailer brengen voor een complete exterieur detail.
Nadien wil ik de auto regelmatig bij de wasbox in de pre-wash zetten en afspoelen met de HD. De pre-wash wil ik aanbrengen met een drukspuit (dus geen foamer). Nu kom ik er alleen niet wijs uit welke pre-wash het beste is om de nieuwe wax niet te strippen. Wie kan mij helpen, ik zie door alle bomen het bos niet meer.

Bij voorbaat dank!
 
De meeste pre washes bestemd voor een drukspuit zullen in meer of mindere mate de wax strippen.
Voor hand foamers zijn meer ph neutrale prewash foam te verkrijgen.
 
Welkom op et forum!
Als je zo min mogelijk wax wilt strippen zal ik voor een Ph neutrale gaan zoals de monello artico.
echter zal ook met een Ph neutrale Foam de wax niet voor eeuwig blijven zitten daarom zal ik ook gaan verdiepen hoe en welke wax te zetten.
(en daarna een detail spray klei polijstmiddelen polijstmachine allround doeken, interieur doeken, polijst doeken borsteltjes kwastjes, glue en tar remover, iron remover, gleimiddel... iets met een konijnenhol!)
 
  • Grappig
Reactions: Smotske
Ben je ook van plan de auto zelf te gaan wassen?

En is het niet mogelijk om een coating aan te laten brengen. Is iets duurder dan een wax, maar zou op het totaal niet heel veel uit moeten maken, terwijl je er wel veeeel langer plezier van zal hebben.

Ik ben het overigens niet eens met de voorgaande reacties. Ik zou gaan voor bilt hamber touch less. De pH-neutrale foams doen nagenoeg niks qua vuilverwijdering en de eventuele versnelde degradatie van je wax door het gebruik van een niet-pH-neutrale prewash is:
1. Niet aangetoond
2. Minder erg dan het creëren van krassen doordat je prewash niet goed werkt.