• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Extreem" smerige auto wassen...

Je gaat iig de goede richting op.
1. PBW Professional Polish; om de lak zoveel mogelijk te reinigen.
2. Gyeon Waterspot remover; z'n soort product om overgebleven spots mee weg te halen
3. Handpad en licht polijst middel om met de hand te polijsten. Verwacht er geen 100% nieuw staat van. Dat red je niet met de hand. (bv pad + polijstpasta)
4. Machinaal polijsten. Ook om je swirls mee weg te halen.

Weet niet waar je woont maar er is best wel wat volk hier die je willen/kunnen helpen.
Ff zoeken op het wie-zit-waar topic
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Goatnine
Op je dak zijn duidelijk waterspots. Hardnekkig is dat inderdaad. Gebruik daarvoor een waterspot remover (let op: dit moet je met verstand gebruiken en niet lukraak je auto mee onder spuiten). Grote kans dat je daarna nog wat aanslag ziet die je waarschijnlijk moet polijsten.

Polijsten kan handmatig maar liever machinaal.

De afdrukken van insecten zijn vaak handmatig al prima te verwijderen. Soms zelfs met prof. polish al.

Weet in ieder geval dat je bovenstaande over het algemeen goed kunt herstellen. Het gaat je echter wel wat effort kosten.
Had al zo'n vermoeden dat het polijsten en al werd
 
Je gaat iig de goede richting op.
1. PBW Professional Polish; om de lak zoveel mogelijk te reinigen.
2. Gyeon Waterspot remover; z'n soort product om overgebleven spots mee weg te halen
3. Handpad en licht polijst middel om met de hand te polijsten. Verwacht er geen 100% nieuw staat van. Dat red je niet met de hand. (bv pad + polijstpasta)
4. Machinaal polijsten. Ook om je swirls mee weg te halen.

Weet niet waar je woont maar er is best wel wat volk hier die je willen/kunnen helpen.
Ff zoeken op het wie-zit-waar topic
Top! Thanks voor de tips... Woon zelf in Lelystad, zal binnenkort ff in de lijst kijken hoe of wat..
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Zoveel waterspots is echt niet normaal...nog niet veel gezien. Is natuurlijk wel een zwart dak...als daar de zon op zit...dan gaat het heel snel. Had je dit voor het wassen al met bv touch-less? In shampoo's zitten echt wel waterontharders in die kalkvlekken tegen gaan en hebben dikwijls een ph van rond de 6. Touch-Less heeft een zeer hoge ph waarde van 12 voor goed te reinigen. Maar er zijn ook duidelijk swirls te zien, dus polijsten zal toch echt wel eens nodig zijn. Eerst zo goed mogelijk de kalkvlekken verwijderen en nadien de rest reinigen of polijsten met de hand als je geen machine hebt. Professional Polish zou denk ik al veel oplossen.
Dak is gewrapt (ik geloof af fabriek) dus sowieso al wel sneller wat spul op te zien maar dit is echt debiel veel plekken gewoon. Ik heb geen andere keuze dsn in de zon te wassen aangezien de zon altijd op m'n huis staat (zowel voor als achter), helaas ontkom ik daar niet aan en mijn garage is niet groot genoeg om in rond te lopen anders had ik de auto uiteraard daar in gezet.
Voor touch-less zat het er ook al, het zit er al een tijd op maar het lijkt met elke wasbeurt erger te worden.
 
Ik ben nogal verbaasd over hoeveel er achterblijft op de lak na een wasbeurt. Als dit waterspots zijn, dan heb je erg hard water + de boel droogt snel op of je wast in de volle zon ofso. :p Althans, je geeft aan dat je de vlekken al tijdens het wassen zag, dus dan zijn ze ontstaan bij de vorige wasbeurt of tijdens de voorwas-stappen?


Bilt-Hamber geeft niet dit als richtlijn, maar als een voorbeeld bij het berekenen van je PIR. ;) Ik denk niet dat je er heel ver vanaf zal zitten, maar je zou het wel eens een keer voor jezelf kunnen berekenen om een idee te krijgen welke verhouding JIJ kan aanhouden voor de aanbevolen 2% of 4%.


Ik zou toch eens gaan kijken naar een flesje polijstmiddel + handpadje. Ik zie namelijk dat je de glaze niet besteld hebt, die je nu goed had kunnen proberen. (Black Hole bevat paint cleaner, dat was misschien genoeg geweest om te spots te verwijderen)
Dit is al erg lang zo die spots op het dak.. Dak is gewrapt af fabriek geloof ik maar is echt waardeloos met wassen. Rest van de lak zie je ook hier en daar wel lichtjes waterspots of kalk maar het dak is echt extreem en ik wordt er helemaal leip van.
De zon ontkom ik niet aan als ik voor de deur was aangezien die nou eenmaal altijd op het huis staat zowel voor als achter. Auto staat in de garage maar die is niet breed genoeg om in rond te lopen.

Nee glaze inderdaad nog niet besteld... Stel dat ik die bestel, zou dat dan alsnog z'n werk kunnen doen ondanks dat ik er nu hybrid wax op heb zitten?
 
Die Poorboy's Professional Polish is iets wat iedereen moet hebben. Mijn nicht had zo een Opel Corsa uit 2002 gekocht met in de lak zeer diepe aflopers van een product. Ging met niets weg...om te testen even wat Poorboy's Professional Polish op een stukje microvezeldoek gedaan en er in rondjes wat op gewrijft en het ging gewoon super makkelijk weg met een schitterend en mooi glad resultaat. Is zo veelzijdig dat product...
 
Verder kan je ook zeggen dat Poorboy's Professional Polish ook een fantastisch product is en zeer veelzijdig is.
Die Poorboy's Professional Polish is iets wat iedereen moet hebben.
lak met Poorboy's Professional Polish moeten behandelen
Professional Polish zou denk ik al veel oplossen.

we get it, je bent fan van de Pro Polish. :p

"Ging met niets weg" ... Als het met Pro Polish te verwijderen was, dan ook met een polijstmiddel. (Omdat dit paint cleaner bevat)
Dus eigenlijk "Ging met niets milder dan Pro Polish weg".


@Goatnine - Bestel nou dat flesje polijstmiddel + handpad er ook gewoon bij. ;)
 
Ik was al een kleine 10 jaar m'n auto's alleen nooit echt op dat professionele niveau als velen hier en de eerste jaren gewoon met 1 emmer in de wasbox ((echter nooooit de wasborstel)). Nu maakt mijn werk het ook wel erg demotiverend om continu te blijven wassen.

Kleine context (zie bijlagen, zo staat de auto er vandaag bij).
MIjn werk bevind zich tussen de boederijen in en ik moet over een weg naar werk die tevens dient als route voor ingang van de velden van de boeren, nu houden zij de wegen niet schoon en als de auto gewassen is mag ik blij zijn dat hij na 3 dagen niet bezaait met zand zit.
Welkom! Dat is toch prachtig? Auto zo vies als wat van al de modder/slik en dan lekker wassen? Ik woon ook in de polder en voor mijn werk kom ik er ook dagelijks.
 
Top! Thanks voor de tips... Woon zelf in Lelystad, zal binnenkort ff in de lijst kijken hoe of wat..
Ik woon dichtbij, andere kant van de dijk (Enkhuizen ), ik zou met alle liefde u willen helpen, helaas mijn kennis is zeer beperkt, wel, als u het wilt, mag PB pro polish en PB White diamond (glaze) van mij lenen om het te proberen.