• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Purple Haze soft wax vs Dodo Juice Supernatural 2.0

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Omdat mijn panelpotje Dodo Juice Supernatural 2.0 op was (en ik vandaag per ze wilde waxen) heb ik de Dodo Juice Purple Haze soft wax gebruikt. Die had ik nog liggen. Wat me opviel bij het in- en uitwrijven is dat de Purple Haze veel makkelijker werkt. Zowel bij het in- als bij het uitwrijven. Dre glans van de Purple Haze is prima. De zwarte auto glanst diep.

Ik ben benieuwd naar het verschil in standtijd.

Herkent iemand zich in bovenstaand relaas?

Wat was er fijner aan dan?
Ik heb gisteren voor de eerste keer SN 2.0 gebruikt maar opbrengen ging zeer makkelijk en na een uurtje uitpoetsen nog veel makkelijker...
hiervoor recent nog Natty's gebruikt maar dit ging fijner vond ik.

De SN 2.0 is ook fijn. Hij is alleen wat harder. Omdat de Purple Haze veel zachter/ olie-achtiger is, smeert hij sowieso veel makkelijker in. Ik verwacht wel een wat korte standdtijd van de Purple Haze t.o.v. van SN 2.0. Maar dat moet nog gaan blijken.

Hey Hallo,

Met "Purple Haze" bedoel je dan de Pro-versie?

Ik gebruikte altijd de Collinite 845 en heb een aantal maanden geleden de Purple Haze geprobeerd omdat deze is een vaste wax is, wat ik nog nooit geprobeerd had en omdat deze een diepere glans/wetlook zou geven aan donkere kleuren.

Mijn auto was goed voorbereidt en 2 lagen Purple Haze hield het maar een maand of 2-3 uit. (1-2 wekelijks wassen) Dat was zelfs nog wat minder als 2 lagen 845 die ik normaal gesproken deed.

Ik heb mij daarna laten vertellen dat er een Pro-versie is die, als ik het goed herinner, aardig in de buurt komt van de SuperNatural 2.0.

Greetz

De super natural heeft een hoger percentage carnauba in zich waardoor deze "lastiger" te verwerken is.

De pro versies zijn een combinatie van carnauba wax en sealant in 1. Zo combineer je een diepe glans (sealant) en lange standtijd (carnauba)

Emi - Jep, ik had ook de normale versie. (Panelpotje)

nicknameless - De Pro-versies zijn dus echte hybrides. Je hebt echter de boel omgedraaid. :-D

Polymeren voor een langere standtijd, Carnauba-olie voor de glans.

Persoonlijk breng ik een vaste wax al snel te dik op. Uitpoetsen word dan uitboenen, wat een kl*tewerk dan, haha! Helemaal als je enigszins gewend bent om met de DAP heerlijk makkelijk, snel en dun de Collinite 845 aan te brengen.

Maar, 't gaat steeds beter, haha!

Greetz

Hey Emi,

Dit lijkt mij wel, dacht ik zo.

Ik denk dat beide producten geen cleaners of dergelijke bevatten, dus er is niets wat kan storen tussen de 2 verschillende waxen.

Met een milde shampoo wassen, goed afspoelen en drogen, geen middeltjes gebruiken als drooghulp o.i.d. en dan lijkt mij de boel schoon genoeg om een goede hechting van de 2de waxlaag te krijgen.

Althans, dat is wat ik zou doen. Klonk in mijn eigen gedachte wel OK, haha!

Greetz

• Leuk
Reacties: Emi