• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice stappenplan

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Morgen willen we de Astra een Dodo behandeling gaan geven.
Nu zitten we aan onderstaande stappen te denken :

1. auto wassen met Dodo Juice Wax Safe Wash / Sour Power shampoo
2. auto drogen met miracle dryer
3. auto kleien met Dodo Supernatural Detailing Clay & Born to be Slippery
4. cleaner met Dodo Juice Lime Prime
5. cleaner uitpoetsen met Dodo Fantastic Fur
6. wax - Dodo Light Fantastic of Blue Velvet
7. wax uitpoetsen met Dodo Fantastic Fur

Nu onze vraag : kan ik na het clayen (en het droogmaken / afnemen van de lak) direct de lime prime gebruiken of is het aan te raden om de auto eerst nog af te nemen met IPA of te wassen

Ik begrijp dat de Lime Prime even moet blijven zitten en dat ik na het uitpoetsen nog even een minuut of 5 moet wachten voordat de wax erop mag / kan, klopt dit ?
 
als gelegenheid hebt tot wassen, dan zou ik lekker wassen om de bende van het kleien weg te halen,
daarna de LP er op, ff wachten en dan waxje
 
Normaal heb je geen probleem om rechtstreeks met LP aan de gang te gaan, maar ik zou als je het hebt staan even met IPA vegen, BS laat zo'n dun filmpje achter wat ik toch liever weg heb.

LP hoeft trouwens niet te blijven zitten, gewoon verwerken en afnemen.
 
LP is een paint cleaner, dus ideaal om na het kleien te gebruiken. LPL inderdaad even laten hazen, LP direct afnemen.
 
Waarom wassen met Sour Power? Hierin zit carnauba.

Je gaat na het wassen kleien en de lak reinigen, hiermee verwijder je dus de wax ín de Sour Power....

In mijn ogen overbodig. Neem dan een gewone shampoo, overdoseer deze, zo strip je ook de nog eventuele waxlaag.
 
Ik gebruik dus de Lime Prime en niet de Lime Prime Light.

Ben net klaar met het dak en moet toch eerlijk zeggen dat de LP mijn verwachtingen 100% overtreft !
Wat maakt dat een verschil zeg, de metallic komt direct meer naar boven lijkt het wel en de lak wordt echt boterzacht.

Kan het resultaat wel een beetje vergelijken met Swissvax Cleaner Fluid, alleen betaal je daar €30 voor 250 ml en heb je veel meer product nodig dan de LP.
Danny : bedankt voor het aanraden van dit product :)^
 
nicknameless zei:
Waarom wassen met Sour Power? Hierin zit carnauba.

Omdat ik de keuze heb (had) uit OF de Wax Safe Wax OF de Sour Power.
De overige shampoo's staan in de loods en om nou 20 minuten te gaan rijden voor 3 dopjes shampoo leek me ook wat overdreven.

Heb vanmorgen de Wax Safe Wash van Dodo geprobeerd, is mijn inziens niet te vergelijken met de BtbM of de Sour Power... leuke shampoo maar heb er niks mee...
 
thnx voor de eerste ervaring rond deze nieuwe shampoo! :cool:
Succes met de verdere behandeling van de wagen..! :ja
 
Bedankt voor de tips mensen !

Was een geslaagde dag vandaag, zeer tevreden over de Dodo spulletjes !
Voor een uitgebreidere review : https://forum.Carclean.com/cc_postsm176449/Onze-Opel-Astra-G.aspx#post176449
 
Ik heb ook de Born to be Slippery besteld maar ik heb niet altijd de mogelijkheid om het daarna weer te wassen...
Moet dit wel? Of kan je de vettige waas wel gewoon weg vegen?
En welke word Lime Prime word bedoeld met de light? Deze de lite?
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_Lite_cleaner_glaze_250ml__101044
(die moet ff intrekken toch?)

Bedankt.
 
Dat is idd die Lime Prime, alleen heb je die in een Lime Prim en in een Lime Prime Light. De Light zou even moeten curen.

Die waas valt best mee, zo vettig is het niet en met een schone doek kan je dat ook prima wegkrijgen.
Ze bevelen het wel aan om de auto te wassen, maar afnemen met IPA kan natuurlijk ook.

Nogmaals, heb het de voorgaande keren ook niet gedaan en dat werkte ook prima.
 
Bedankt voor je reactie!
Maar ik heb zelf de Lime Prime lite (die van het plaatje) staat die lite dan voor light? Of is dat weer die andere :s
En wat is IPA?:schaam
 
IPA is eigenlijk (medische) alcohol. Dit gebruik je normaliter om na het polijsten alle olieen die in de polijstmiddelen zitten te verwijderen.
In dit geval gebruik ik het om na het clayen eventuele restanten van de Born Slippery te verwijderen zodat de Lime Prime op een schone basis / lak wordt aangebracht.
 
Oke, nog nooit van gehoord..
Enne welke Lime Prime moet nu ff intrekken? De Lite die ik zelf heb?
Ik heb dit een keer geprobeerd maar toen was het 1 grote vettige waas die ik weg moest boenen :confused:
Misschien te kort gewacht??
 
Volgens mij is het :
Lime Prime => direct uitpoetsen
Lime Prime Lite => even laten curen en dan uitpoetsen

Zo heb ik het teminste begrepen ?
 
Toen ik de lime prime lite even liet curen/hazen kreeg ik al moeite met uitpoetsen t.o.v de black hole, vandaar dat ik het op die manier zei.

Bedankt voor de opheldering Paulus en Wilma.