• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toppen DJ Black Widow wax voor vakantierit

Ik heb geen Red Mist gekocht.Wel Future Armour.
Wat kan ik doen met dit weer? Hoe kritisch is die 24 uur cure?
Als je het na het wassen als wet coat aanbrengt en meteen afspuit met de hoge druk kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er veel gebeurd als er snel daarna regen op komt.
 
Ik vermoed dat het enkel iets aan de standtijd zou kunnen doen. Al verwacht ik er niets van, Dodo producten zijn over het algemeen vrij simpel in gebruik
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
De Apple iFoam ruikt in ieder geval heerlijk.
De Red Mist als drooghulp gebruiken kende ik nog niet @Wax Master gewoon een paar sprays op de droogdoek en dan afdrogen zoals met een quick detailer? Ik heb hem wel al als droge spray sealant op de lak gebruikt na de wax 2 weken te laten drogen en ook al direct op vers gepolijst lakwerk.
Denk dat je het verkeerd heb gelezen. Red mist na het wassen en! Drogen! Gebruiken als detailspray
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer
Ik heb geen Red Mist gekocht.Wel Future Armour.
Wat kan ik doen met dit weer? Hoe kritisch is die 24 uur cure?
Als je het na het wassen als wet coat aanbrengt en meteen afspuit met de hoge druk kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er veel gebeurd als er snel daarna regen op komt.
De future armor is te gebruiken als wetcoat. Uitharden heeft te maken met de eerst volgende contact wash. Dus kun je gewoon gebruik als er regen wordt verwacht
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer en Cordoba
Ondertussen weer terug. Voor de rit de auto nog tot in de puntjes schoon gemaakt en een laagje DJ Future Armour gegeven. Niet helemaal mijn spul, in ieder geval niet als wet coat op een zwarte auto die in de Black Widow staat. Hoe dun je het ook aanbrengt en snel afspoelt; je krijgt nare vlekken (die je wel weer weggepoetst krijgt). Stukje zo gedaan, maar de rest niet als wet coat gedaan maar droog. Dat ging een stuk beter.

Helaas alles vrij tevergeefs want amper in Duitsland begon het al flink te regenen en dat hield de hele weg tot 1e stop in Montreux Zwitserland aan. Kortom: de auto was toen al niet heel erg schoon meer. :(

Na de vakantie auto weer gewassen en weer een laagje Future Armour gegeven. Toch begin ik me wel af te vragen wat voor zin het allemaal heeft. Dit zijn mijn velgen na de vakantie, nadat ik ze 2x voorgewassen heb met DJ Apple iFoam Snow Wash en daarna afgespoten met hoge druk spuit. Mind jou: ze staan in een dubbele laag Gyeon Rim:
IMG_6699.jpeg

Ter vergelijk, zo moeten ze zijn:
IMG_6369.jpeg

Toegegeven, met een doekje/velgenborstel veeg ik ze wel zo schoon tot ze weer glimmen. Maar ik vraag af of dat zonder de Geyon Rim anders was geweest. Alleen schoonspuiten werkt in ieder geval duidelijk niet.

En een ander ding: iedereen lijkt zo happy te zijn met een mooie beading. Maar waarom? Het heeft vannacht een beetje geregend en dit is 13:00 vanmiddag:
IMG_6701.jpeg

Kortom: de auto van de buurvrouw die er niets bijzonders aan doet is allang droog (en dat willen we toch?) en ik kijk nog steeds tegen een auto vol druppels aan. En omdat de druppels er op blijven liggen en langzaam drogen laten ze vlekken achter, zeker als er ook maar een klein beetje sahara zand of pollen in zit. Beading: je hebt er toch niets aan? Ik heb liever maximale sheeting; zo snel mogelijk droog. Wat vinden jullie?
 
Bescherming? Bescherming tegen wat? Tegen steenslag en krassen heus niet hoor.
En tegen vuil: dus ook niet, aangezien opdrogende beading juist een vies effect geeft.
Op ander kleuren auto's die ik gehad heb overigens veel minder last van.
 
De auto van de buurvrouw heeft naar mijn idee geen sheeting. Sheeting is dat het water als een laag van de lak afloopt, bij een auto die vuil is, verdeelt het regenwater zich egaal over de lak, en droogt daarom sneller (dunnere laag en groter oppervlak). Als je de auto van de buurvrouw voor de helft wast, zie je pas hoe vuil deze is, en een vochtige vuile laag is ideaal om corrosie te stimuleren.

Daarnaast, een auto met een goede beschermlaag laat na een regenbui en opdrogen misschien wel vlekken zien, maar die zijn zo weggewassen, en bovendien wordt een serieus deel van het vuil weggespoeld met de beading. Een beetje een vergelijkbaar verhaal met mensen die kiezen voor een auto in een zilvergrijze kleur of iets wat daar op lijkt, omdat ie 'schoner blijft'. Natuurlijk is dat niet zo, maar het vuil is op dergelijke kleuren minder zichtbaar, en hoef je om de uiterlijke schijn op te houden, de auto minder vaak te wassen.:cool:
 
Maar effe. Het feit dat je de velgen weer heel makkelijk schoon hebt is een teken dat de Future Armour wat doet.
Onderdelen met bescherming, welke dan ook zorgen niet voor langer schoon maar voor vuil hechting aan de beschermlaag waarna je het vuil makkelijk weg krijgt. Een velg bijvoorbeeld zonder iets erop krijg je echt niet makkelijk schoon. Dan is het veel chemicaliën en veel geborstel.
 
Zoals ik schreef doet buurvrouw niets aan haar auto behalve heel af en toe wassen; dus nee, zij heeft geen sheeting. Haar auto is wel allang droog (zonder druppelafdrukken) als ik nog tegen de natte mijne aan zit te kijken. Idd door het effect dat jij benoemt @Cordoba. De vraag is wel, wat is wenselijker? Aangezien ik hem toch vaak was (want op zwart zie alles en we zijn clean riders toch?) vraag ik me af of ik zonder al mijn fancy detailingspulletjes niet hetzelfde effect zou hebben met als bonus minder vlekken. Vuil krijgt toch geen tijd om erg vast te hechten als je minimaal 1x per week wast.

@Istnogferarie : Ik vraag het me af. De velgen zijn net gespoten en nog strak. Dat maakt over het algemeen ook wel makkelijk schoon. Mijn vorige auto (Mazda 3) is eigenlijk de enige auto die ik gehad heb die ik niet echt detailde (die ging zelfs regelmatig door de wasstraat), maar ik kreeg de velgen echt niet veel lastiger schoon als ik het wel met de hand deed hoor.
 
Ik vind een coating voor velgen echt perfect. Ik rij nu zo'n 50.000 km per jaar. Vroeger waren de velgen bijvoorbeeld aan de binnenkant van de spaken bij 2 keer per jaar schoonmaken bij een bandenwissel bijna niet meer schoon te krijgen door de remstof. Nu met coating is het minimum moeite en weer compleet schoon. Ook de buitenkant is met een shampoo sopje zeer makkelijk schoon.
 
Met die gyeon rim zou het vuil er makkelijk af moeten gaan met een goede prewash.
Mijn velgen staan in de wheel wax van poorboys en daarover een ceramic spray wax van sonax ennog afgetopt en met bilt hamber touchless als voorwas ben ik het meeste vuil al kwijt.
Ik heb zelf rim nog niet gebruikt. Maar aangezien het een coating is is de voorbereiding heel belangrijk dmv polijsten. Ik kan niet echt meer vinden hoe jij je wielen voorbereid hebt op de gyeon rim, las wel ergens dat je na een paar weken weer een laag rim had aangebracht boven op de “oude” rim. Als er tussentijds mee gereden is weet ik niet zo goed hoe goed de beschermingslaag rim op de velgen werkt. Zoals bij bijna alles, voorbereiding is het meeste maar belangrijkste werk.
Anders zou voor velgen in jou geval eerder wax kiezen of een wetcoat na/tijdens de wasbeurt.

Wat betreft de beading snap ik je punt, ik heb een witte auto dus dat scheelt de helft maar door de beading blijft er inderdaad wat vuil achter in de druppels die op de auto blijven staan. En op zwart zie je helaas snel vuil. Beading betekent wel bescherming en bescherming betekent makkelijker schoonmaken/minder hechting van vuil.

Waar mijn auto staat heb ik nu veel last van dat plakkerige doorzichtige stuifmeel/hars wat het is, ziet er niet per se vies uit maar zeker op de ruiten heel vervelend. Nou gaat door de bescherming wel een hoop er al vanaf met een regenbui. Hoe irritant ik het ook vind, na een dag gewassen die plakzooi er weer op maar daar kan ik helaas weinig tegen doen. Mijn auto ziet er alsnog schoner uit dan de meeste andere auto’s in de straat. 100% perfectie krijg je nooit helaas, de meeste perfectie is net na een wasbeurt maar rijd je een paar kilometer dan zit er alweer viezigheid op. Helaas niet te voorkomen.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Met de velgen in de rim spuit ik het grote vuil er inderdaad wel zo af. Maar dan zijn ze wel zo dof als op de foto. Er moet toch een doekje overheen om ze te laten glimmen en het laatste restje vuil/aanslag te verwijderen. Dat is eigenlijk niet zo heel anders als bij de zwarte high gloss velgen van mijn Mazda, die niet niet in een een sealant of wax stonden. Wellicht dat het verhaal anders wordt als je vuil weken lang aan laat koeken zonder wasbeurt, maar ja, dan ben je sowieso geen clean rider he?

Misschien heb je wel gelijk wat betreft minder hechting van vuil. Het is nu inderdaad de tijd dat bomen hun plakzooi laten vallen. Ik was het er vrij makkelijk af. Maar als je rationeel kijkt naar de tijdwinst van het makkelijker wassen tegenover het tijdverlies van het detailen, kuch…. En beading op zwart is gewoon nasty. Dit is het effect na ieder klein regenbuitje:

IMG_6705.jpeg

Ik denk dat ik het best kan investeren in het verbouwen van de garage zodat de auto daar weer in past!
 
Er zit wel verschil in foam ook hoor. Kan me nog ergens een vergelijk op youtube vinden, ik dacht forensic detailing waar de bilthamber touch-less vs de bilthamber auto-foam werden gebruikt en dat auto-foam meer een film achterliet en dus ook meer een hand/contactwasje nodig had om het laatste beetje weg te krijgen, waar de touch-less minder tot geen film achterliet.

Met een goede prewash en goede bescherming gaat het meeste vuil er af, ik ben idd van mening dat om een auto/velgen helemaal goed schoon te krijgen eigenlijk altijd wel een contactwasje nodig is.

Ik heb niet alle foams/pre-washes getest, maar ik merk wel als ik met bilthamber touch-less de velgen in spuit dan vind ik dat ze er toch al redelijk schoon uitkomen na alleen afspuiten en nog geen speciale velgenreiniger gebruikt te hebben. Niet 100% schoon maar toch wel het meeste vuil/remstof er al af. Er zit echt wel verschil tussen verschillende producten.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy