Met die
gyeon rim zou het vuil er makkelijk af moeten gaan met een goede prewash.
Mijn velgen staan in de wheel wax van
poorboys en daarover een ceramic spray wax van sonax ennog afgetopt en met bilt hamber touchless als voorwas ben ik het meeste vuil al kwijt.
Ik heb zelf rim nog niet gebruikt. Maar aangezien het een coating is is de voorbereiding heel belangrijk dmv polijsten. Ik kan niet echt meer vinden hoe jij je wielen voorbereid hebt op de
gyeon rim, las wel ergens dat je na een paar weken weer een laag rim had aangebracht boven op de “oude” rim. Als er tussentijds mee gereden is weet ik niet zo goed hoe goed de beschermingslaag rim op de velgen werkt. Zoals bij bijna alles, voorbereiding is het meeste maar belangrijkste werk.
Anders zou voor velgen in jou geval eerder wax kiezen of een wetcoat na/tijdens de wasbeurt.
Wat betreft de beading snap ik je punt, ik heb een witte auto dus dat scheelt de helft maar door de beading blijft er inderdaad wat vuil achter in de druppels die op de auto blijven staan. En op zwart zie je helaas snel vuil. Beading betekent wel bescherming en bescherming betekent makkelijker schoonmaken/minder hechting van vuil.
Waar mijn auto staat heb ik nu veel last van dat plakkerige doorzichtige stuifmeel/hars wat het is, ziet er niet per se vies uit maar zeker op de ruiten heel vervelend. Nou gaat door de bescherming wel een hoop er al vanaf met een regenbui. Hoe irritant ik het ook vind, na een dag gewassen die plakzooi er weer op maar daar kan ik helaas weinig tegen doen. Mijn auto ziet er alsnog schoner uit dan de meeste andere auto’s in de straat. 100% perfectie krijg je nooit helaas, de meeste perfectie is net na een wasbeurt maar rijd je een paar kilometer dan zit er alweer viezigheid op. Helaas niet te voorkomen.