• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DoDo Juice Supernatural 2.0

schrobber

Detailing rookie
18 dec 2009
46
0
Wat reeds in mijn bezit was :
- meguiar's NXT 2.0 wax liquid
- meguiar's NXT shampoo

Mijn VW polo zwart metallic is 2 jaar oud en is nog nooit gekleid geweest, maar ik was hem 1 x om de 2 weken (2 emmer methode)
resutaat : veel swirls ('k weet dit is niet normaal) waarschijnlijk heb ik een gevoelig lakske van de VW fabriek gekregen.
Een week geleden heb ik de meguiar's NXT 2.0 wax liquid laten intrekken en met MF afgenomen.
resultaat : SUPER, nu heb ik een donkere wetlook met goed gecamoufleerde swirls.

Dit was dus de gewone manier van werken.

Nu wil ik iets anders proberen en daarom heb ik een bestelling geplaats bij carclean.

Juist mijn eerste bestelling aangekregen.
- bilthammer regular (clay)
- autoglym super resin polish (ampul)
- GRATIS poorboys mini flesje spray & wipe (THANX)
- enkele pads (monello red, enz..)
- DoDo Juice Supernatural 2.0

Ps. Super service. 2 dagen later is je bestelling binnen. (België) THANX

Wat ga ik nu doen :

1 - clayen met bilthammer regular
2 - autoglym super resin polish (ampul) hier ga ik alleen de bonnet mee kunnen testen veel te wijnig voor een volledige auto denk ik
dit werkt zoals nxt wax denk ik
3 - de andere delen meguiar's NXT 2.0 wax liquid inwaxen
4 - aftoppen met DoDo Juice Supernatural 2.0 (30 ml)

Kan iemand me tips geven hoe ik dit goedje best gebruik.

Ik gebruik SN al een hele tijd, beste manier van aanbrengen: met je vingertoppen. De wax smelt dan een beetje door je lichaamswarmte en laat zich dan heerlijk uitsmeren/aanbrengen. Je moet er wel de tijd voor nemen...

Alleen zou deze niet gebruiken: iets te hoog op de pootjes :lol
800px-Bufo_bufo-defensive_reaction1.webp

Ik heb ook een vraag over de Supernaturel 2.0
Ik ben al een paar keer tegen gekomen dat de glans word bepaalt door de voorbereiding en niet door de wax.
Waarom zou ik dan supernaturel moeten kopen? Geeft deze wel veel glans uit zichzelf? En zou deze ook meer glans geven als de Orange Crush of is dit nagenoeg gelijk?

Meer glans minder glans gelijkblijvend resultaat??? Het uiteindelijke resultaat zal afhangen van je voorbereidingen je polijstwerk en (niet onbelangrijk) de kwaliteit van je autolak. Een lak die af fabriek is afgeleverd met veel "Orange peel" oftewel sinaasappelhuid zal een minder mooi resultaat geven dan een lak die snaarstrak is gespoten.

Al met al verdient het de voorkeur veel aandacht te besteden aan het kleien en polijsten.

Ik ben van mening of je nou SN of bijvoorbeeld Blue Velvet of voor mijn part Collitnite 915 gebruikt je niet heel veel verschillen zult zien in de hoeveelheid glans.
Wellicht dat bij bepaalde lichtval de beide Dodo's wat natter lijken en de Colli wat meer glasachtig.

10% wordt door de wax bepaald.
De ene is idd wat 'natter' en de ander wat 'glasachtiger' zoals Centoquarantasette aangeeft.
Maaarrrrr: je zit ook nog met het stukje standdtijd ( lees duurzaamheid ), die speelt ook een rol. De SN is niet alleen mooi om te zien als ie er op zit, hij blijft ook lang zitten met dezelfde mooie glans en beading.
Is de SN daarom meer dan de Orange Crush: ja en nee:
- ja - omdat ie langer blijft plakken, een net wat andere uitstraling heeft
- nee - omdat de OC ook een super wax is, maar soms wilt men net even dat ene halve procentje meer dan de ander ( hoever wil je gaan )

Het blijft allemaal een aparte materie en zeer persoonlijk gebonden.
Om die reden zijn er zowel 'Collinite-aanhangers' tegenover de 'Dodo-aanhangers'; beide hebben hun voors en tegens.
Zelf bv net in het bezit gekomen van de CG E-zyme wax, deze kost nieuwe €229 ( gaat nergens over ), schijnt een verschrikkelijk mooie natte glans te hebben ( superdeluxe zou je denken ),
maar de standtijd is daarintegen weer helemaal ruk ( veel te kort ( helemaal gezien de prijsklasse )).
Is ie dan beter of slechter dan bv de Orange Crush .... mag ieder voor zichzelf bepalen; wat wil je precies voor eindresultaat behalen en met welke reden etcetcetc

Om deze redenen zijn er daarom ook zoveel verschillende soorten waxen / sealants, voor ieder wat wils.
Maar af en toe springt er 1 tussenuit waarover 'iedereen' wel tevreden is ( kom tot op heden bv nog geen negatief bericht tegen over de Wolfgang Fuzion ( om maar weer een andere te noemen ))

+1
Volgens mij geeft elke wax een iets anders soort glans, maar de mate waarin is van je voorbereiding afhankelijk. Verschil gaat wel in de standtijd en de beading zitten.

Binnenkort kan je Monello Ibrido Hybrid Wax - Edizione Limitata bij de klassiekers rekenen :-b

Persoonlijk vind ik een 'standaard' Dodo Juice het mooiste tot nu. Hoewel de 845 ook iets heeft op mijn zilvergrijs. Poorboys is dan weer super om aan te brengen.