• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DoDo Juice Supernatural 2.0

Oke, bedankt voor de duidelijke uitleg!
Dan vind ik het voor mezelf een beetje overdreven om voor de standtijd en het kleine beetje extra glans de 2.0 aan te schaffen aangezien ik de BMW bijna elke 2 3 maand in de wax zet.
 
Om geen nieuw topic aan te maken ga ik mijn vraag even hier stellen.

Ik heb mij van de week de dodo juice supernatural machine stick aangeschaft. Hoe kan ik deze het beste gebruiken bij mijn DAP500?
 
Waarom zou ik dan supernaturel moeten kopen? Geeft deze wel veel glans uit zichzelf? En zou deze ook meer glans geven als de Orange Crush of is dit nagenoeg gelijk

Het verschil zit hem niet alleen in hoeveel meer glans het geeft. Een wax kan soms wel iets toevoegen, zo maakt Natty's Blue mijn donkere lak nog ietsjes donkerder, hetzelfde heb ik bij bijv. Collinite 915. Aquartz Reload bijvoorbeeld doet dat echter niet. Elke wax heeft weer een andere samenstelling, de ene bevat meer oliën en daar krijg je dan een ander soort glans op dan eentje met minder oliën of bijv meer bijenwas of parafinewas in z'n samenstelling. Uiteraard bepaalt de staat van je lak de meeste mate van glans, een wax voegt daar soms nog iets marginaals bij.

Naast de glans zijn er dus nog andere aspecten waar je naar zou kunnen kijken, zoals:
- Duurzaamheid: de ene wax blijft je lak langer beschermen dan de ander.

- Duurzaamheid van die 'net gewaxte look': Bij de ene wax zie je na een dag al niet meer dat 'net gewaxte'-effect, bij de ander blijft dit 2 weken of langer zichtbaar.

- Makkelijk opbrengen. De ene wax spreidt heerlijk bij elke temperatuur en met een klein beetje kom je een heel eind. Bij de ander moet je het eerst "opwarmen" of andere technieken gebruien om nog lekker te kunnen werken.

- Makkelijk afwrijven. De ene wordt na te dik opbrengen of te lang laten zitten keihard en bijna onmogelijk om af te halen of laat zelfs vlekken achter. De ander kun je op een warme lak smijten en een dag later nog makkelijk afwrijven.

- Gemakkelijke curetijd: De ene wax heeft 3 uur nodig voordat je hem mag afhalen, de tweede kan je na 3 minuten al wegwrijven. .

- Sheeting en beading: Hier kan veel verschil in zitten. Ik zag gisteren dit draadje, waarbij Supernatural getest wordt tegenover Natty's:
http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=205915
en Natty's legt het duidelijk af tegenover Supernatural als het gaat om hoe snel water van de lak af glijdt (sheeting dus). Ook zag ik een test van Blamm, waarbij hij Zymol Glasur testte tegenover andere waxen/sealants, en de sheeting van Glasur was echt ongelofelijk veel beter dan de andere beschermlagen.

- Geur: Draagt bij aan de beleving. Ik heb liever een lekkere geur om me heen dan iets wat naar rotte eieren ruikt.

- Verpakking: Draagt bij aan de beleving, uitstraling naar buiten toe en een prettigere gebruikerservaring. Zo hebben sommige waxpotten of blikken een te kleine opening voor m'n padje, irritant is dat.

Als conclusie: Het gaat niet om alleen meer glans en duurzaamheid, er zijn nog tal van andere aspecten die een wax kenmerken. De duurdere wax hoeft niet altijd meer glans te geven, maar kan wel op vele andere aspecten beter (of slechter) zijn.. Elke wax is dus anders. Zo is Supernatural zelfs lastiger te verwerken dan Natty's, maar geeft het in het begin een superieure sheeting en een ander soort glans. De verpakking is ook mooier. Maar is het dus een betere wax en vooral: is het de meerprijs waard? Tsja, de uiteindelijke mening verschilt per persoon.

Een andere vergelijking is Collinite 915 tegenover Swissvax Shield, beiden zijn erg duurzaam en geven (imo) dezelfde look op je lak, maar de Collinite 915 ruikt niet zo lekker als Shield en 915 kan erg lastig zijn om af te halen. Naar mijn mening is de duurdere Shield in dit geval wel in alle aspecten beter, maar of het zijn prijs rechtvaardigt (bijna 5x duurder) is dus weer een andere afweging.
 
Het gaat idd om meer dingen als alleen de glans, hoewel ik dit wel het belangrijkste vind..
Ook vind ik het belangrijk dat de auto mooi donker rood lijkt/is, is het dan misschien slim om eens de Blue velvet pro of de Purple haze pro te proberen?
 
Met de Pro heb je middels de extra sealant-bestanddelen weer een langere standtijd.
Maakt de lak idd weer iets donkerder.
Aan jou dan de keuze of je voor een softwax ( PH ) of de hardwax ( BV ) gaat
 
Nice!

Ik heb al een tijdje 2 lagen 476s op mijn auto, maar die is al snel volgelopen met vuil. De beading was weg, dacht ik, maar nu het in Midden-Nederland ook eindelijk eens op winter lijkt, bevriest mijn auto precies zoals de beading zich vormde, haha!
 
Ik heb een vraag over supernatural.
Ik heb gisteren de motorkap van onze Skoda Octavia gekleid, met scholl s40 opgefrist en met prep afgedaan.

Na een kwartiertje ben ik begonnen aan de ene kant met mijn nieuw verworven Pentawax 50 cal. Softwax en de andere kant SN 2.0.
De Pentawax gedept uit het blikje en netjes opgebracht, de SN heb ik met wat hader wrijven op de pad gekregen en ook deze netjes opgebracht.
Beide na een swipe test afgenomen met de korte kant van een groene monello doek (naam kwijt) en na 5 minuten nogmaals met de langharige kant.
Na de regen van vandaag gekeken en de beading gechecked.
Om te janken! Er lijkt niks op te zitten!

De Pentawax is redelijk kwa beading en sheeting maar kan me voorstellen dat ik iets fout gedaan heb aangezien dit mijn eerste zachte wax is...in vergelijk met PNS is de beading wat rommelig en de sheeting zie ik alle "oude" druppels gewoon nog liggen bij wijze van spreken.
De SN 2.0 heb ik uit het potje gewreven met een zachte pad, zuinig opgebracht (te zuinig?) en na een swipe test (20 minuten) uitgewreven en was een supermooi, strak resultaat!

Ik heb onze Skoda Fabia compleet behandeld met PNS en deze is na 3 maanden en 6x wassen vele malen "schoner" dan deze 2 waxen.
Super beading, super sheeting, minder warme glans en wetlook.

Zojuist nog een keer over de kap gewassen en alles weer afgespoeld.
Het was iets beter maar niet veel.
Ook zag ik aan de Pentawax kant een soort ingevreten vlekken waar het water ook omheen rolt zeg maar.
Ik heb geen goeie foto's kunnen maken vanwege het weer, excuses voor de slechte foto's van de regen foto's.

Ik geef absoluut de spullen niet de schuld, maar vooral mijn onkundigheid.
Wie kan me vertellen wat ik fout doe, of welke stap niet goed uitgevoerd word?

image.webp
image.webp
image.webp
image.webp
 
Ik lees zojuist op de CC site dat de SN een soft wax is...mijn panel potje is eerder witte chocolade welke uit de koelkast komt.
Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Hoe zorg ik ervoor dat mijn mini potje met SN de juiste viscositeit gaat krijgen?
Sorry als ik wat veel vraag maar ik wil het graag goed doen en minder hard schrikken van het resultaat hahaha.
 
@Soepergrover wat bedoel je met stevig? stevig als dikke pudding of stevig als in redelijk hard?
De mijne is echt hard, als ik wat op mijn padje wil hebben moet ik flink wrijven om er iets uit te krijgen, na 4 motorkappen is er ook nog niets uit lijkt het...
 
Zojuist de auto bij mijn schoonvader met de neus in de garagebox gezet, de motorkap gewassen en gedroogd, de motorkap nogmaals gepolijst met S30+, afgedaan met Gyeon Prep, half uur gewacht, nogmaals nagewreven.

Wederom op de rechterkant SN 2.0 aangebracht, nu enkel wat vetter.
Op de linkerkant en de middenbaan weer Pentawax 50. cal, ook deze net ff wat dikker aangebracht.
Na 30 min. de swipetest gedaan en het geheel afgenomen.
Na 15 minuten nog eens goed nageboend.

Het lijkt nu een heel stuk beter gegaan te zijn, wat het is geweest is niet vast te stellen maar het vermoeden is dat de Prep niet genoeg uitgedampt is in combinatie met wellicht wat te schraal product aangebracht en heel misschien doet het vochtig weer ook nog een duit in het zakje.

Nu helemaal blij met het resultaat! Goede beading en mooie warme kleur en glans.
Wel mijn excuses voor de wisselende kwaliteit van de foto's door het weer willen ze niet zo lukken.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

image.webp
image.webp
image.webp
 
  • Leuk
Reacties: Kees-sw en Jansen
Dankje @Jansen !
Dit is een Skoda Octavia in de kleur Race Blue, deze kon je eerst alleen op de RS krijgen maar dat hebben ze in 2013 veranderd (gelukkig voor mij hehe) ik wilde mijn Skoda Fabia eerst ook in deze kleur maar 2x dezelfde op de oprit is ook wat saai dus heb ik voor de kleur Ralley Green gekozen, beide dankbare poetskleurtjes :)
 


Schrijf je reactie...