• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice Supernatural Plush Microfibre Applicator Pad, heeft deze een polijstende werking?

blue-sport

Detailing addict
4 jul 2010
98
52
Beste leden,

Ik heb deze nu in mijn collectie,
op de verpakking en op de site lees ik iets over lichtpolishing,
nu heb ik een aantal hoogglans zwarte gespoten delen in mijn interieur ( laten spuiten bij een autospuiter ),
is deze pad hier geschikt voor incombi met de monello polijst middelen ?
heb verder alle pads machinaal maar dat lijkt me niet de bedoeling haha
 
Heb 'm zelf niet, maar zoals ik interpreteer moet je het niet zien als polijstpad maar als pad bedoelt om OF de lak te reinigen cq glazen OF om voor de afwerkfase te voorzien.
Kan het uiteraard mis hebben, maar ik zie het dus niet pad om bv handmatig te gaan polijsten met mezzo / finale oid
 
+1 heb 'm zelf ook niet maar bij de beschrijving in de shop word enkel beschreven hoe zacht dit ding wel is, light polishing word hier niet vermeld......mogelijk staat er op de verpakking iets anders? :weetniet
 
precies wat ik dus ook al dacht,
zal ik voor die oppervlakken gewoon proberen met een foampad ?,
of mn machinale pads gebruiken voor die oppevlaktes ?,
inpercipe is het polijsten nog niet nodig,
en het zal ook niet extreem zijnm
 
zie niets staan om een wax aan te brengen, iemand dit wel eens geprobeert,

@ moderators, bedankt voor het aanpassen van mijn topic titel,
 
Zoals ik het zag was het niet ideaal om te polijsten/glazen en waxen. Het is denk ik meer bedoeld voor spray-sealants, of bv. dashboard dressings.
 
Staat ook in de beschrijving op de CC site : Doordat de applicator zo zacht is, wordt hij speciaal aanbevolen voor het aanbrengen van pre-wax cleaners, glazes en polishes voor de meest kras-gevoelige lakken en finishes.

Daar kun je volgens mij al wel uit oncluderen dat hij zo goed als geen cuttingfactor heeft, anders wordt het niet aanbevolen voor krasgevoelige lakken ?
Zelf gebruik ik deze pad's overigens met Need for Speed en Lime Prime wat uitstekend bevalt, echt een aanrader !
 
nee klopt maar er kwamen toch wat termen in voor die me even lieten twijfelen, ik ga er mooi proberen black hole oid mee aan te prenge, als de limeprime bij jou ook fijn werkt