• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DoDo Juice Time To Dry

mepmus

Detailing addict
3 apr 2011
59
55
even een vraagje :-"

mijn Saab staat momenteel te glimmen en in de wax de mirror glase M16 van meguiars.
nu blijven de druppels na de regen bovenop de auto liggen maar aangezien ik er alleen in het weekend mee rij zou het prettiger zijn als het water er vanaf loopt.
Ik heb als cadootje bij mijn bestelling van de carcleanclan een bus DoDo Juice Time To Dry gekregen en nu is mijn vraag:
kan het kwaad als na het waxen en 2 dagen daarna als ik de auto met de tuinslang en sproeier goed afsproei deze daarna met de DoDo Juice Time To Dry behandel. En bovenal loopt na deze behandeling het water als het bv regent er gewoon vanaf of blijft het er alsnog opliggen.
 
lees de omschrijving op de site....
time to dry is een "drying aid" (drooghulp)
heeft dus NIETS te maken met of je lak helemaal "droogtrekt" na een regenbui...
 
Als je auto goed in de wax staat, zet em dan tijdens het afspoelen schuin (met 2 wielen op de stoep) neer. Hierdoor vloeit het water er nog beter vanaf.

De auto drogen met water :grinning:

 
Mja, stiekem erger ik mij ook soms een beetje aan het beading-effect van wax.....als ik na het werk de auto's op de parking bekijk zijn alle niet-gewaxte wagens al helemaal droog terwijl mijn goed-in-de-wax-staande wagen nog vol staat met beading-druppels......er valt dus iets te zeggen voor het sheeting-effect van een niet gewaxte, onbeschermde lak. :D

Je zou bv eens Meguiar's Ultimate Quick Detailer kunnen proberen....dit werd indertijd gelanceerd als zijnde het ultieme hydrofoob product... Ik heb het vroeger nog gebruikt en het water loopt inderdaad vlotter van de lak :ja
Ironisch genoeg had ik tegelijkertijd ook de indruk dat mijn lak iets stroever aanvoelde en iets minder glansde dan zonder dit product....begrijpe wie begrijpen kan :weetniet
 
hmmmmm dus zoals ik al dacht niets meer of minder dan een wetting agent. gewoon spanning van het water halen waardoor het er af loopt en niet meer blijft liggen, een soort vereedelde zeepsop zal ik maar zeggen.

@ nicknameless aardige tip maar ik zie mezelf echt niet elke keer als het dreigt te gaan regenen mijn auto met 2 wielen op de stoep zetten zodat het regenwater er beter vanaf kan lopende, buren zullen wel denken :-b

@virus ben blij dat ik niet de enige ben die het ziet als een kleine kleine klein ergenis, alle auto's droog en die van mij nog vol met water druppels, maar ach hij ziet er wel stukken beter uit dan die van mijn buurman die hem eens in de maand door de wasstraat haalt :ja
Thanx :cool: voor de reacties, zal het DODo juice Time to dry niet echt veel gaan gebruiken denk ik.
IMG_0907.JPG
 
mepmus zei:
hmmmmm dus zoals ik al dacht niets meer of minder dan een wetting agent. gewoon spanning van het water halen waardoor het er af loopt en niet meer blijft liggen, een soort vereedelde zeepsop zal ik maar zeggen.

- Het laat water er makkelijker aflopen
- Het lost kalk op, waardoor het veiliger afdrogen is
- Het geeft smering, waardoor het veiliger afdrogen is
- Het zorgt ervoor dat je minder / geen watervlekken en droogstrepen krijgt
 
Thanx tim, was misschien een beetje te kort door de bocht met de veredelde zeepsop zal ik maar zeggen.
 
Heb het topic eens doorgelezen; twijfelde aan de meerwaarde van dit product maar ga het zeker proberen!
 
Ik zal bij de eerst volgende bestelling ook een flesje T2D zetten.
Ben erg benieuwd hiernaar............
 
Ik heb Time To Dry ook nog staan, nog nooit gebruikt omdat ik tot nu toe nog geeen problemen heb gehad met het afdrogen van een auto of last gehad heb van kalk. Mocht er nog iemand belangstelling hebben laat het me weten.