• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Lime Prime Lite + collinite 845.

Ik gebruik geen Lime Prime lite, maar de gewone Lime Prime (wat alleen als verschil heeft dat er een lichte korrel in zit) in combinatie met collinite, werkt perfect.

Zit nu op allebei mijn auto's waarvan één al sinds november. Met in totaal drie keer wassen en een kleine 4000 km nog steeds mooie beading!

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Interessant, ik heb de 845 in huis om te gaan inzetten en twijfel nog over welke stap tussen wassen en waxen. Die Lime Prime lijkt wel een mooie, maar misschien toch plus variant? En is het ernstig om geen klei te gebruiken? Ik doe het voorlopig met het handje ...

Dan toch maar de angst opzij zetten en klei bestellen :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik doe alles met de hand en wil geen problemen veroorzaken door mijn onkunde ;)

Ik heb geen ervaring met handmatig polijsten, maar marring door het kleien is doorgaans heel simpel te verwijderen. Ik denk dat je daar ook met de hand en Lime Prime geen problemen mee zult hebben.

Precies, niet kleien is zonde van de moeite van het cleanen en waxen.
Je begrijpt het wel als je zelf hebt gezien hoe ongelooflijk veel vuil je van je lakwerk af gaat halen...

Ik doe alles met de hand en wil geen problemen veroorzaken door mijn onkunde ;)
Als je gaat kleien de lak goed vochtig houden met clay Lube.
Ddj supernatural fine clay = goed.
Ddj born slippy= goede clay lube

Ik heb een setje in m'n winkelmandje gedaan, nog ff goed nadenken wat ik verder nog nodig heb :) thanks

Je kan ook voor Poorboys spray & wipe gaan, deze 1 op 1 verdunnen en als Clay lube gebruiken.
Het is ook nog eens een goede detailspray en ruitenreiniger, die ik vaak gebruik.
Hierbij kan je dan bijvoorbeeld de Monello klei bij toepassen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het 1 en ander besteld, waaronder idd Spray & Wipe :)

Succes met kleien, is in mijn ogen een belangrijkere stap dan glaze gebruiken.
Is inderdaad een intensief handmatig werkje, maar zoals gezegd zul je versteld staan wat de klei van / uit de lak haalt....
De Spray and Wipe vind ik persoonlijk een heerlijke clay-lube (1: 1 verdunning) i.c.m. de Monello klei!