• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Lime Prime Lite

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Beste mede detailers.

Ik wil voor het eerst een cleaner gebruiken. Mijn nieuwe auto is nog volledig swirl vrij. Dus ik wil alleen een cleaner gebruiken voor het strippen van de oude waxlaag. Nu las ik dat Lime Prime lite zeer mild is. Hoe moet je dit eigenlijk aanbrengen met de hand? Veel druk? Of is het net als waxen gewoon erop smeren en af nemen? Moet je veel passes maken? Verder welke handpad is hier goed voor geschikt?
 
Indien er geen correctie nodig is en je met de hand werkt zou ik zeggen dat de zwarte finishing hand pad van monello een goede optie is. Die heeft geen cutting factor en ik vind die erg fijn in de hand liggen!

Qua druk, met de matige ervaring die ik heb met met de hand detailen, zou ik zeggen dat veel druk nooit nodig is, dan moet er een zwaarder middel gebruikt worden, maar corrigeren is niet nodig dus veel druk lijkt me dan ook niet nodig!
 
Ok maar moet je meerdere passes eroverheen maken en echt inwerken? Of is het net als wax erop smeren en afnemen?
 
Hey hallo,

Ik heb de Lime Prime Lite in eerste instantie geadviseerd gekregen + gekocht als glaze. Ik bracht hem aan met de DAP en zag op mijn slecht gepolijste of niet gepolijste panelen een donkerde kleur ontstaan. Omdat deze glaze dus een cleanende werking heeft, heb ik hem met de machine wel lekker ingewerkt op een geadviseerde witte pad. (Lichte cutting) De pad was na gebruik wel een stukkie viezer geworden en ik had het idee dat het inwerken wel wat had gedaan, omdat ik andere panelen níet had ingewerkt en de pad minder vies was.

(Misschien dat ik dit vuil met afnemen dan had afgenomen i.p.v. met de pad)

Een tip die ik je sowieso wil meegeven; Zéééér dun aanbrengen, anders wrijf je jezelf een ongeluk met afnemen!


Greetz
 
Ok maar moet je meerdere passes eroverheen maken en echt inwerken? Of is het net als wax erop smeren en afnemen?

Een wax laat je toch juist even zitten tot deze 'gecured' is? Misschien afhankelijk van welke je gebruikt en aangezien ik slechts ervaring heb met twee waxen ben ik zeker geen expert, maar ik geloof dat wipe on, wipe off voldoende is om de lime prime lite als glaze/cleaner te gebruiken.

Wat Quantoxx zegt kan ik in ieder geval zeker beamen, hoe dunner hoe beter!
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik dacht te hebben gelezen dat je de Lime Prime Lite al in bezit had. Maar je had hier alleen over gelezen.

Als je de bestaande wax wilt strippen, neem dan een pure cleaner. Zoals Poorboys Pro Polish.
Als je sowieso handmatig detailed, raad ik ook het gebruik van een glaze aan. Zoals Poorboys Black Hole.

Als je één product wilt die beide stappen doet, (All-in-One product, dus je levert ietsjes in), dan zou ik de gewone Lime Prime nemen.
Zoals @Ric325i aangeeft, bevalt deze ook een lichte korrel en is blijkbaar wat vergeeflijker.


Greetz