• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Rubbish Boy's Juiced Edition wax .... en nu ?

Beemer

Detailing addict
6 sep 2011
69
65
Een week of 6 geleden heb ik een tweede laag Dodo Juice Rubbish Boy's Juiced Edition wax op mijn auto aangebracht en ik vraag me af hoe deze nu verder te onderhouden.

Is het volgende bijvoorbeeld raadzaam of juist niet;
- Auto wassen met PBW Super Slick & Suds Concentrated Wash en drogen met CSF Delirium towel
- Aanbrengen van een laag PBW Professional Polish 2
- Aanbrengen van een laag PBW EXP Pure Sealant
- Aanbrengen van een laag PBW Black Hole
- Optioneel toppen met een laag PBW EXP Pure Sealant

Of is toppen met een laag PBW EXP Pure Sealant voldoende ?
Andere en/of betere opties zijn uiteraard welkom !

Alvast bedankt voor de reacties :party:
 
Wil je je Rubbishboy's Juiced nu onderhouden of iets anders aanbrengen?

Met Professional Polish 2 ben je zeker van je bestaande waxlaag af.
Als je Black Hole wil gebruiken samen met EX-P, dan eerst Black Hole en vervolgens EX-P. Tussen twee laagjes EX-P Black Hole aanbrengen lijkt me niet handig.

Of je wast je wagen en smeert nog een laagje Rubbishboy's..
 
Professional Polish 2 helemaal vergeten, want zelfs al wil je de boel opnieuw in de wax zetten, dan zal je die zeker nog na moeten bewerken met een finishing polish.

Verdere volgorde is normaal: Glaze (Black Hole), Sealant, Wax.

Je hebt nu al de wax erop zitten, zou het dus alleen maar bij wassen houden.
 
Idd alleen goede wijze wassen en onderhouden met bv Red Mist / Acrylic Spritz of van ander merk bv de Reload
Andere stappenplan is geen onderhoud maar veel uitgebreider stappenplan.
 
Bedankt voor de reacties !

Hierdoor zie ik af van het PBW stappenplan en heb ik mijn auto gewassen en daarna nabehandeld met Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Quik Wax met perfect resultaat !

De Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Quik Wax heb alleen gebruikt omdat de Dodo Juice Redmist nog niet in huis heb, maar de bestelling ervan samen met Blue Velvet en nog wat andere zaken ligt inmiddels bij Carclean.:party:
 
Nee is nog niet op, maar heb gelezen dat de Blue Velvet meer geschikt zou zijn donkere lakken. Bovendien mijn Rubbishboy's Juiced is slechts een 30ml panelpotje en wil voor een wat grotere verpakking gaan dit maal.