• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo SN Clay vs Meg Smooth surface clay

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Ben druk bezig met een lijst voor aankomende maandag en dinsdag en aangezien er nog meer cadeau's dan alleen detail spulletjes onder de kerstboom moeten komen, ben ik een poging aan het wagen om het kosten plaatje te downsizen :-b Tis me tot nu toe nog niet gelukt, maar misschien dat jullie me kunnen helpen.
Ik wilde de Meguiars Smooth Surface Clay Bar Replacement 3 Pack aanschaffen omdat ik deze al naar volle tevredenheid heb maar aan vervanging toe is.
Zijn er mede detailers die ervaring met beide clay soorten hebben en mij kunnen vertellen of de sn clay net zo goed EN veilig (lees marring vrij) is als de clay van megs. Het prijs verschil is nl best wel aan de hoge kant, gezien de sn clay 3x 80gr bevat en de megs 3x 50gr, alhoewel dit niet op de site staat. De clay die bij de clay kit zit is 50gr, dus ga er maar van uit dat de andere clay bars ook 50gr is :weetniet

En ja ik weet het, in een ander draadje heb ik vermeld dat ik toch maar de sn wax neem en dat dus het downsizen niet bevorderd, maar moet toch aan de vrouw des huizes aan kunnen tonen dat ik er alles aan heb gedaan om kosten te beperken ;)
 
SN net zo veilig en werkt lekker, ik had de Meg's en heb de SN toen gekocht naar alle tevredenheid.
Wil je meer bite .... dan de purple putty versie van dodo nemen ( wel meer kans op marring )
Maar goed: de SN is zowel goed als goedkoop ( zowaar mogelijk )
 
Ik gebruik de SN klei, en is echt geweldig. Reinigt goed, en geen marring. Het ook de Gentle Grey klei, die is zwaarder en plakt meer. Ook geen marring (op de harde Audi lakken). De Purple laat wel redelijk wat marring achter, maar is ook echt voor het zwaardere werk.
 
Ik ben overgestapt van de Meq's naar de poorbooys en sinds een half jaar naar Dodo.
De SN clay werkt erg prettig, marring eigenlijk nog nooit last van gehad bij een van deze clay's.

Zeker icm de born to be slippery werkt de SN clay erg fijn (last touch werkt overigens ook prima).
 
Ik gebruik voor het kleien altijd s&w 1:1 verdund. Dat zal toch niks uit maken mag ik hopen?
 
Had eerst megs claykit..

en nu DJSN clay met PB spray & wipe!
Dit werkt stukken fijne vind ik zelf + ook nog is goedkoper!
Maar er is zeker niks mis met de megs variant op de prijs na!
 
DB9 zei:
Ik gebruik voor het kleien altijd s&w 1:1 verdund. Dat zal toch niks uit maken mag ik hopen?

Dat kan inderdaad prima, toch adviseren wij op gevoelige lakken of bij sterkere vervuiling niet altijd om te verdunnen. Onverdund heeft een betere smering en als je daarmee het risico verkleint op marring of krasjes, dan is dat altijd de moeite waard.
 
Hier ff op inpikken: om te kleien gebruik ik meg's LT 1:1 (qua kostprijs scheelt dit trouwens volgens mij niet veel met S&W? ) Nu twijfel ik om over te stappen naar S&W om te kleien en te gebruiken als detailerspray (is S&W ook geschikt om te gebruiken als drooghulp btw?...):weetniet

Nu heb ik het wel vaker dat klei scheurtjes begint te vertonen tijdens het gebruik....ergens in mijn achterhoofd heeft zich de gedachte genesteld dat er wel eens een verband zou kunnen zijn met de LT.....kan dit kloppen? :weetniet

Dit is immers 1 van de redenen waarom ik zou overschakelen naar S&W...
 
Ik gebruik al jaren LT als claylube... nog nooit problemen gehad met scheurtjes e.d. van de clay. Kan ook door vervuiling komen.
 
Ok, thanks Stimpy, zal er eens op letten of het met een vers stuk klei ook voorkomt...kan ook aan de lage temperatuur liggen, klei te oud, enz...

Zal dus niet door de LT komen blijkbaar. Heb het trouwens alleen met de milde pro klei van Meg's en volgens mij zou deze toch zeker geschikt moeten zijn om met LT te gebruiken.