• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe kras van en tak ?

clioke

Detailing addict
7 jul 2010
116
65
Hey,

Ik ben weer de gelukkige.
Een mooi tripje door de tsjechische natuur leverde me mooie beelden op, maar bij aankomst ook een kras over de zijkant van de wagen.

Er hing een tak met bladeren over de weg die niet meer te ontwijken was.
Nu heb ik een lichte matte kras op de wagen.

Ik denk dat het stilaan tijd gaat worden voor de aanschaf van een Dual Action.
Ik zie het niet zitten om hier met de hand nog aan te beginnen.

Wat heb ik juist allemaal nodig om dit weg te werken.
Uiteraard een DA, maar welke pads en welke producten erbij ?

Het is niet hard door de lak, enkel oppervlakkig.

Als ik tijd heb, probeer ik er een foto van te maken.

Aanvankelijk was het plan een G220.
Door het enorme prijsverschil tov een DAP, denk ik er sterk over om de DAP aan te schaffen.
Eerst dacht ik aan de 900, maar als ik dan de voordeelkits van de 500 zie, zou ik eerder die nemen.
Ik heb een zwarte peugeot 407SW, welke kit is dan best geschikt.

Ik ben nogal Meg's ingesteld wat betreft producten.

Ik zou dus eerst wassen, clayen, ultimate compound met de DA, pure polish met de DA en dan waxen.

Als ik nu andere producten zoals poorboys ga gebruiken, mag ik dan als vervanger de SSR3 gebruiken of is deze overkill en zal ik beter de 2.5 aanhouden?
Zijn de pad's uit de kit goed, of schaf ik me er ook nog andere extra bij aan?

Nemen jullie na de DA bewerking met de hand af, of doen jullie het ook gewoon machinaal?

Bedankt alvast :-)^
 
Ik zou gaan voor de DAP. Geweldige machine. Alle nabewerkingen aan de lak (glaze, sealant, wax etc) doe ik met de hand. Vind het heerlijk om zo bezig te zijn, radio aan krukje er bij en genieten!
 
Bedankt voor de tip.

Heb je enig idee of ik dan ga voor de PB kit of de Raffini ?
En is eventueel de SSR2.5 sterk genoeg voor de aanpak van een kras, want ik zie dat er in de shop ook een SSR3 versie is.
Mischien best eerst maar met de 2.5 een testspot doen.

Ik heb op de 407 van die chrome strips over de deuren lopen, ik vermoed dat deze moeten afgetaped worden (helaas...)
En wat met achterlichten en koplampen?


Ps, mooie website heb je!
 
Meg's fan of niet, maar het prijsverschil tussen de G220 en de DAP is in mijn ogen véél te groot en de DAP heeft zich bewezen dat het geen tjaptjoi-kloon is maar een hele goede duurzame machine !
Geen idee of je SSR3 of 2.5 moet gebruiken ( licht aan je lak ), maar als je toch over wilt stappen naar de voordeelkit, neem dan de Raffini-kit, dan weet je zeker dat je goed zit.
Pads zijn top en genoeg om mee aan de slag te gaan.
Uiteraard kan je meerdere pads aanschaffen, dit is geen must.
Waxen kan met de dap ( werkt ook prettig ) of gewoon met het handje, waar je voorkeur ligt
 
PSA lakken zijn vrij zacht, ik heb bij de C5 van mijn kameraad ook een kras verwijderd met SSR2.5 op wit. Daarna SSR1 op licht groen. Gefinished met zwart en Professional Polish. Trims kun je inderdaad het beste afplakken.

Bedankt voor je compliment!
 
zelfs handmatig zijn krasjes vaak weg te krijgen, een all-in-one doet het daarvoor erg goed of een medium-polijstmiddel.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Ik zou gaan voor de DAP. Geweldige machine. Alle nabewerkingen aan de lak (glaze, sealant, wax etc) doe ik met de hand. Vind het heerlijk om zo bezig te zijn, radio aan krukje er bij en genieten!

Je vergeet te vermelden beste Paulus dat in de heerlijke zonnige omstandigheden van vandaag de dag ook een plezierige stemming verhogende koorts zeer weldadig werkt... En laat jij die nu gelukkig net hebben... [Mazzelaar]

Aficior
 
Ik zou persoonlijk gaan voor de ssr test kit. Heb je de 4ssr producten bij de hand. Want voor zover ik gelezen heb zijn de monello producten heel gevoelig aan warmte, luchtvochtigheid, zonnestralen en alle andere zaken waar je als kleine detailer weinig aan kunt doen. Ssr is in alle omstandigheden te gebruiken. Niet zo perfect als de tegenhanger maar toch! En moest je er tevreden van zijn kan je grote flessen kopen en de kleintjes bijvullen(kleine flesjes werken veel leuker dan de grote! Imho) en dan kan je de hele rimram doen, van ssr3 over 2.5 en 2 tot de 1 ...
 
Geweldige tips krijg ik hier seg!

De gedeeltes onder de handgrepen, doen jullie die dan handmatig met een pad?

Ik heb nog step2 van meguiars staan (pure polish) en NXT tech wax2.
Kan ik deze combineren met de PB's of raffini ?

Dus de volledige handeling met de DAP en één van de 2 kits.
Daarna de pure polish en dan de NXT.

Ik had graag ook nog de black hole willen aanschaffen. kan deze ook nog mee gecombineerd worden, of moet ik dan ergens eentje weglaten (step2 pure polish ofzo?)

Bedankt, 8-())
 
Ik zou zelf voor de SSR serie gaan.
Voordeel is dat deze zich ook laat verwerken in de zon en met hogere temperaturen.. Vooral met een zwarte auto loopt de laktemperatuur snel op. Ik weet niet wat je poetsomstandigheden zijn? Kun je binnen poetsen?
Of overdekt? Das voor Monelllo wel een vereiste schijnt..

Verder is PSA idd goed te coorrigeren! Ik heb mijn C5 uit 2004 in Noir Kazan (zwart) met SSR1 op lightgreen geheel swirlvrij gekregen8-) Werkt erg lekker!
En ja, ik kon dus gewoon buiten werken.

Ik heb nu wel Monello aangeschaft, maar dit omdat ik vanaf heden binnen kan poetsen en omdat mn hobby-auto volledig in een keiharde lak is overgespoten...

Van de DAP zul je geen spijt krijgen! En een 500 is krachtig genoeg, al heeft een 900 naar horen zeggen net wat meer reserve..

Mijn mening is dat je met een 500 om te beginnen best goed uit komt! Tot voor kort was de 900 er niet en toen klaagde niemand. Iedereen was super enthousiast over de 500 en is dat nog steeds. Je hebt dan meteen de mogelijkheid van de pakketten gebruik te maken.

Mocht je in de toekomst dan NOG verder gaan en meer power willen, dan kun je er een PRO900 roterende machine bij kopen. Samen met de DAP500 kun je dan heel erg veel aan. Maar das voorlopig niet nodig ;-)

Sterkte met je keuze!
 
En om nog even terug te komen op je vraag over de Megs:

Als je de auto eerst gaat kleien en dan de SSR serie er op loslaat, kun je vervolgens met de DAP en de zwarte pad eindigen met Black Hole. De Meguiars producten zijn dan overbodig..

De paint cleaner is niet meer nodig doordat je toch al de SSR gebruikt. Als je Scratch X gebruikt komt de Paint cleaner officieel ook te vervallen.
De Polish van Meguiars heeft een voedende functie en vullende functie. Iets wat de Black Hole ook doet...

De Wax kun je zeker gebruiken! Die is om het af te maken en af te sluiten...
 
Bedankt,

Da's klaar en duidelijk.
Ik heb helaas niet (meer) de mogelijkheid om de auto binnen te detailen.
Ik ben wel van plan om gewoon zo'n gekke witte partytent op de oprit te plaaten en daar tijdens het detailen de 407 onder te zetten.
Mischien scheelt dat wat in temperatuur.

Via mail heb ik van carclean toch de raad gekregen om de raffini kit aan te schaffen.
Mogelijks moet er ook (een deeltje) van de mercedes gedaan worden.
Ik heb verstaan dat deze een harde lak heeft.
 
Zo,

Dit is waar het over gaat.
Loopt ook een stukje over de voorste deur (en klink) + rechtervoorflank.
Moet ik opletten op het tankdeksel, want dit is geen metaalgedeelte.


PICT4953.webp
 
Niet per definitie, kan zijn dat wat minder 'hard' is dus qua tijd op paneel minder lang met de machine, handmatig maakt niet zoveel uit.
Heb zelf 'grote' voor en achterbumper, deze gewoon machinaal gepolijst.
 
En euhhh,

Die parkeersensoren, hoe doen jullie dat?
Daar blijft altijd wat wit spul achter bij me.

En mag je die mee polieren ? :weetniet
 
Zijn ze meegespoten of niet? Op mijn C5 zijn ze niet meegespoten en moet je ze dus niet polijsten. Op de Cmax van mn moeder zijn ze daarentegen wel meegespoten. Die kunnen dus ook gewoon gepolijst worden!
 
Afplakken en niet doen, OF lekker gaan peuteren met zacht puntje van doekje oid.
Zelf gespoten versie en deze meegenomen en geen last van 'wit spul'