• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe kras van en tak ?

Ik hoor voor dat soort kleine hoekjes en witte restjes heel veel goede ervaringen met de Megs Slide-lock brush.
Gister ook even bekeken bij carclean en ik denk dat die wel op de volgende bestelling komt. Erg handig ding. Door de plastic kap te verschuiven kun je de stugheid van de haren regelen. Korte haren=stug, lange haren=zacht.
Zowel voor interieur als exterieur...

Heb je al een keuze gemaakt?

Ik ga op aanraden van het contact via mail met CC.nl de raffini's kit nemen.

Nog even een laatste vraag...
Begin ik eerst gewoon een testspot met de finale, of gewoon meteen de mezzo en de onranje pad?

Altijd een testspot doen...
Zoals ik net al aangaf: bij mijn C5 gaf SSR1 (vergelijkbaar met de finale) icm een lichtgroene polishing pad al een heel strak resultaat. Verschilt van lak tot lak, maar de bouwjaren en kleur van onze auto's ontlopen elkaar niet te veel. Heeft het geen effect, dan kun je altijd nog een stapje omhoog!

Marco

Dan zal ik best ook maar meteen een lichtgroene pad meebestellen ?

Ps, moeten jullie geen voetbal kijken nu ? :lol :party

Zou zorgen dat je een leuke basis in pads hebt.. Zo duur zijn ze niet!

Ik ben begonnen met:

Zwart
Light Green
Wit
Oranje

Daarmee heb je iig de basis.. Eventueel kun je voor het afwerken ook nog een Rode, blauwe of gouden pad meebestellen..
Dat kun je echter ook met de hand doen!

Hebben jullie dan meerdere pads voor de DAP.

Want ik stel me voor dat als je net met VB mezzo bent gaan werken, je daarna de finale niet op diezelfde pad gaat doen.

Alhoewel, een mezzo zal wss op een pad miet iets zwaardere cutting factor gebruikt worden zeker?

Zowel meerdere soorten als meerde van dezelfde soort wordt veel gebruikt
Je kan Mezzo op oranje doen, op wit, op lichtgroen als je dat bedoelt. Zo gebruik je wel het zelfde middel, maar je bouwt qua cuttingfactor wel af.

Ik bedoelde eerder dat als ik vb een oranje of witte of wat dan ook gebruikt heb met mezzo, dat ik die dan eerst moet uitwassen alvorens de finale erop te doen.
Of zie ik het verkeerd.

Andersom kan dan weer wel volgens mij .

Dus die trims op de deuren (zijn meegespoten maar hebben wel een chrome randje bovenaan) best ook aftapen dan?

Steeds je pads goed uitwassen alvorens je er een ander product mee gaat gebruiken :ja
Het beste is dat je sommige pads dubbel aanschaft zodat je die gescheiden kan houden voor de mezzo, finale enz.

Alles aftapen bespaart je een hoop werk achteraf om alles proper te krijgen.

De DAP is een echt goede aankoop!
Ga je geen spijt van krijgen
Voor je peugeot zou ik de SSR-produkten kunnen aanbevelen.
Bij mijn 306 werkte dit vrij goed.
Voordeel van de SSR's is dat je ook bij warm weer kan werken.

Dat is dan ook mijn grootste probleem vanaf heden...
Ik kan de auto niet binnen zetten.
En om dan telkens te moeten wachten tot het weer ideaal is... :-/

Ik ga wel een partytent over de wagen zetten tijdens de beurt. :party

Ik twijfel nog steeds.
Ik had gemaild met CC (tim) en ze hebben me de raffini aanbevolen.

Niemand hier met een zwarte 407 die hem al gedapt heeft ??

Goed,

Dit is wat ik nu reeds had:

Afbeelding064.webp

Een hoop microvezeldoeken, een Meg's washmit heb ik ook maar staan niet op de foto.
Meg's velgenreiniger ook.

Wat ik nog ga aanschaffen:

- DAP500 met poorboys voordeelkit (aangezien ik altijd buiten moet werken)
- Nog een extra zwarte pad
- Valma velgenborsteltje
- Nog wat CC foam applicators
- Poorboys deluxe mega towel
- Black hole
- 3M tape

Mis ik nog een handigheidje ??

Sja, die vraag moet je hier eigenlijk niet stellen op het forum:lol De meeste mensen (mezelf incluus) beginnen met zo'n lijstje en eindigen binnen no-time met een giga verzameling!

Wat mij zo 123 opvalt:

een All Purpose Cleaner (Megs of Poorboys)
Poorboys Bug Squash (de insectenlijken lopen er zo af.. Ook hars en teer.. Kan ERG vervelend zijn anders!)
Een product om je trims en rubbers bij te houden (bv Poorboys Trim restorer. Die trekt in het materiaal ipv de megs die er op blijft liggen)
Een product om je banden netjes te maken (Ik heb Meguiars Gold Class Endurance Tire Gell)

De bug Squash is gewoon HEEL handig, de producten voor je trims en banden maken het gewoon af ;-)

Heb je al een goede velgenreiniger?

Heb je al een goede droogdoek?

Velgenreiniger heb ik van Meguiars, die roze spray.

Trims zijn allemaal mee gelakt.
Het enige wat rubber is, zijn de raamrubbers.
Het dak is volledig glas, dus daar hoeft ook weinig onderhoud.

Voor de banden heb ik ook reeds de gold class tire gel + applicatorpad.
Als droogdoek heb ik de watermagnet van Meguiars, alsook een aantal microvezels.
Voor het interieur heb ik de Quick detailing van Meguiars.

Blijkbaar was dus al héél wat van het lijstje vergeten op te sommen. :-)^

De Mothers - Detail Brushes ! !
Zijn zó waanzinnig handig en multifunctioneel dat ik ze iedereen aanraad.
Helaas pas per 1-9 weer verwacht, maar zet ze alvast in je "verlanglijst" voor tzt ;)

mk-us zei:
De Mothers - Detail Brushes ! !
Zijn zó waanzinnig handig en multifunctioneel dat ik ze iedereen aanraad.
Helaas pas per 1-9 weer verwacht, maar zet ze alvast in je "verlanglijst" voor tzt ;)

Voor de prijs kan ik ze alvast niet achterwege laten.

De middenconsole van de 407 is gelakt in de kleur van de wagen. Gewoon reinigen met quick interior neem ik aan, of kunnen we dit ook met één of andere sealant beschermen? :schaam

Ik heb hier alvast ERG veel geleerd op een paar dagen tijd!
Jullie zijn SUPERRRR dat geef ik je op een blaadje... :rules