• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Diepe kras nog te bewerken of motorkap laten spuiten?

Ik denk dat je in ieder geval eerst zelf kunt proberen om een aanvaardbaar resultaat te krijgen. Je kunt het niet veel erger maken met P1500 of P2000 (als je met beleid werkt iig). En als dat echt niet voldoende blijkt, kun je nog altijd voor herspuiten gaan.

Eén tip ivm schuren: je kunt bijna nooit alleen op de nieuwe verf zelf schuren, je neemt per ongeluk altijd een stukje mee errond (eigen ervaring). Als je echt een bultje verf hebt moet je eens opzoeken op YT hoe je met een op de hoeken afgeplakt scheermes heel voorzichtig dat bultje nieuwe verf kunt afschaven alvorens verder te gaan met schuurpapier.

Dit geeft je een idee:

De kwaliteit van een spot repair wordt - voor zover ik het nu begrijp - voor 90% door de vakkennis van de spuiter bepaald. Hoe meer ervaring, hoe beter ze weten hoe ze de manier van spuiten af-fabriek te kunnen "nabootsen". Soms moeten ze proberen bij wijze van spreken de originele sinaasappelhuid (als die er is) "na te bootsen", of de laatste kleurlaag "te droog" aanbrengen zodat de flakes goed gaan staan. Bij een vakman ga je het eindresultaat alleen merken als je er heel erg op let (en dan nog). Bij de iets mindere goden ga je het wel degelijk merken helaas, vanwege alle opgenoemde redenen.

Uit eigen ervaring heb ik wel geleerd dat een spot repair die oorspronkelijk perfect lijkt er na een paar jaar kan "doorkomen" (vakman of niet).

€300 is een bedrag dat een beetje overal tussenin valt. Te duur voor een spot repair, te goedkoop voor het volledig herspuiten: daar zou ik eerder 400 tot 500 verwachten. Dus +1 voor het rondvragen. Success iig.
 
Voordeel in het filmpje is wel dat het een handzaam paneeltje is, zonder vouwen, waar je makkelijk omheen kunt draaien. Zal in geval van TS wat lastiger zijn.

Blijft een secuur werkje om de schade te herstellen, maar met beleid en geduld kom je een heel eind en ben je van de witte streep af wat altijd meer stoort dan een niet helemaal lekker herstelt plekje. Spuiten kan immers altijd nog.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en PA27506