Ik wilde ondanks de vele aanbevelingen van derde partijen, toch eens kijken of ik een reactie direct van een verffabrikant kon krijgen hierover.
Er zit bij mij in Rotterdam een verfhandel waarvan ik weet dat hij veel spuiterijen in de buurt beleverd.
Het merk wat hij verkoopt is Sherwin-Williams Automotive Finishes en ik heb aan die fabrikant maar eens een mail gestuurd ter verduidelijking;
Dear sir/miss,
I have a question of which I cannot find the answer on your website.
What are your recommendations regarding waxing a freshly painted car?
Can you do this right when the car comes back from the painter, or is there a waiting period?
And are there any differences between a solvent or water based paint, and solvent based or water based car waxes with regards to this.
Thanks in advance for your reply.
With best regards,
Frans
Netherlands
Het is een zeer rappe firma qua reageren, want direct nadat ik klaar was met eten, vond ik de navolgende (helaas bondige) email in mijn mailbox;
Frans,
Should wait at least 90 days before using a wax.
Thank you,
Rose G
Automotive Customer Service
Ik heb de betreffende dame nog een mail terug gestuurd met de vraag waarom dit is.
Er is echter een grote kans dat ik hier geen antwoord op krijg.
Het zijn meestal kant en klare antwoorden, die ze bij een klantenservice hebben en de mensen aldaar kunnen meestal niet te diep op technische vragen in gaan.
Verder wilde ik ook nog Dupont mailen, maar het antwoord hierover staat al op hun website;
And now, back to your regularly scheduled life with some helpful car paint care tips.
To keep your car’s finish looking like new, we highly recommend that you follow these useful tips:
-Hand-wash your vehicle with warm water and a mild auto wash detergent in a shaded area.
-Remove stains and bird droppings as soon as possible to prevent acid etching of the new paint finish.
-Avoid washing your vehicle with hard water.
-Avoid polishing or waxing for 90 days.
-Avoid extreme temperatures.
-Avoid drying your vehicle with a dry cloth to prevent scratching the finish.
-Avoid commercial auto washes for 90 days.
-Avoid spilling chemicals such as antifreeze or coolant on the finish.
-Avoid scraping snow or ice from the vehicle’s finished area.
http://pc.dupont.com/performancealliance/content/en/US/html/car-paint-care-tips.html
Mocht er nog een reactie terug komen van Rose, dan zal ik deze uiteraard plaatsen.