• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe rode kleur niet weg te krijgen?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Heb voor mijn vriendin een clio uit 1995 gekocht in de kleur rood. Iets donkerder rood dan normaal. Nu zitten er echter op de achterklep donkerder plekken van een NL sticker en een andere sticker. De rest doet lichter/doffer aan. Motorkap is ook donkerder en 'dieper' van kleur maar die kan natuurlijk al is vervangen zijn.

Nu komt het probleem, normaal polijst ik zulke plekken wel weer netjes op kleur dat alles weer egaal is. Nu heb ik echter is een testpotje gedaan variërend van SSR1 op wit tot SSR 2.5 op Oranje en ik krijg de kleur niet netjes terug. De lak lijkt niet op en er zit wel een blanke laklaag op.

Kan het zijn dat de verkleuring onder de blanke laklaag ligt?

Jup, die kans is vrij groot. Gele Seat's hebben helaas ook die kwaal.

op die clio's zit meestal blanke lak,en ook die kunnen verkleuren(idd seat leon/ibiza,alfa164) en zeker waar stickers gezeten hebben geeft dit dus problemen.

Verkleuring bij uni-klueren waar blanke overheen is gespoten is niets aan te doen. Het voordeel van blanke lak is dat het veel beter UV bestand is, maar het nadeel is dat als de verkleuren er dan toch is, de lak niet meer is te voeden. barchetta's hebben daar ook veel last van.

Haha, ik denk mooi, lul ik er wat van de prijs af door de verkleuring en krijg het zelf wel weg. Mooi niet dus ;)