• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Domme fout, vinyl shampoo boot niet voor de auto, maar nu?

Clean Benz

Detailing rookie
23 mei 2013
39
0
Weer is niet zo best dus ik denk ga even de vinyl gedeeltes in de auto reinigen, bovenzijde binnenbekleding en armsteun midden.
Ik had van de boot nog een flesje van Starbrite Vinyl clean & shampoo dus dacht die kan ik mooi gebruiken.
1:10 verdund om hem als shampoo te gebruiken.
Achterin de auto vinyl randen afgenomen en droog gemaakt, niets aan de hand.
Toen de middenarmsteun, daar kwam behoorlijk wat "vuil" af dus doek nog eens uitspoelen en nog een keer.
Ik merkte dat het wat stroef ging maar meer ook niet, afnemen met droge doek en wat zie ik 8-o helemaal mat donkergrijs geworden ipv de glossy finish.
Ben me lam geschrokken dus direct de kast in en de sonax interieur reiniger gebruikt maar het bleef mat grijs.
Nog dieper in de kast gedoken waar ik nog een spuitbus cockpit spray vond die ik nooit gebruik maar ik moest iets doen.
Na een keer of 3 sprayen is het al een stuk beter, heb het nagewreven maar niet te hard in de hoop dat de siliconen in de cockpit spray nog wat kunnen inwerken.
Nu de hamvraag, heb ik de glossy finish van de fabriek verwijderd of zal de poetser in de garage er iets op hebben gedaan (voor de looks) wat ik er nu met de vinylshamppo af heb gewreven?
Last but not least, met welk product krijg ik dit weer in orde en kan ik wel veilig reinigen en de glossy finish behouden?
Alvast bedankt!
 
Nee heb geen foto's gemaakt, de armsteun klapt open dus het is eigenlijk alleen het "deksel" waar je arm opligt waar dit materiaal op zit.
Het is geen leer maar een kunstof variant en ik ging er dus vanuit dat dit vinyl was.
Ik heb er wel een foto van maar niet van de huidige situatie, bij deze:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Wellicht èèn van deze aanschaffen en zo ja zijn er voorkeuren?

Autoglym - Vinyl & Rubber Care
Poorboys World - Natural Look Dressing
 
natural look is altijd handig om in huis te hebben als interieur trim -dus proberen hiermee kan zeker geen kwaad.
 
Zelf ervaring met de natural look?
Las namelijk dat het erg kon gaan vlekken als je bij regen je deur opent en er spetters opkomen.
 
Clean Benz;329613 zei:
Zelf ervaring met de natural look?
Las namelijk dat het erg kon gaan vlekken als je bij regen je deur opent en er spetters opkomen.

Erg afhankelijk van je auto denk ik, in mijn werkauto heb ik de Natural look, de Valet pro Talos en de Autofinesse Revive gebruikt op mijn deurpanelen en dashboard en alle 3 maakte vlekken als er regen op kwam. Zelfs de Revive terwijl anderen dit voor de trims(is het ook voor) gebruiken en dan gaat het goed.
 
Clean Benz;329514 zei:
... helemaal mat donkergrijs geworden ipv de glossy finish. ..

Weet je zeker dat "glossy" de originele uitstraling behoort te zijn.
Lijkt mij namelijk zeer sterk gezien de rest van het interieur
 
Bedankt voor de reacties mensen, was gisteren echt geschrokken.
@RedCat, ik denk dat je gelijk hebt, de foto die ik hier heb geplaatst komt van de site af toen ik de auto te koop zag staan en nu je het zegt, daar is een ijverige autopoetser met iets overheen gegaan voor de aflevering.
Hoe dan ook, ik had vandaag even tijd dus ben snel om AG Vinyl & Rubber Care gereden en heb het direct gebruikt.
Ziet er nu weer ok uit, dashboard en overige delen direct meegepakt en wat een mooie finish geeft dit spul zeg.
Niet overdreven glanzend zoals vroeger de cockpit spray maar een mooi satin look.
Ben erg tevreden ermee en ben gek op het citrusgeurtje $$)