• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkergrijze metallic lak, winterklaar wax of sealant na de blackhole

dagizmo

Detailing trainee
15 jan 2012
33
37
Ik wil eind deze maand de auto weer in de winterwax of sealant zetten. Heb afgelopen jaar de blackhole icm de Collinite 845 gebruikt. Ik twijfel nu en wil wat anders proberen. Ik kan de auto van de vrouw nog in de 845 zetten en dan is deze op. Ik zoek voor de andere auto wat anders, om te proberen.

Kan ik de Collinite super doublecoat beter over de blackhole zetten of nu juist de Powerseal van AF.

Kan de Powerseal uberhaupt over de blackhole? En wat doet de standtijd tov de superdouble coat. Ik ken beide producten nog niet en ben benieuwd naar het advies.
 
Je kan nog zulke goede wax hebben, maar als die over een glaze zit die er na een maand af is dan ben je die wax ook kwijt die daarop ligt.

Mijn inziens zou ik de black hole lekker laten voor wat het is en de wax of sealant recht streeks op de lak aanbrengen.
 
ik zou de glaze ook achterwege laten, in de winter ga je niet voor showglans wel voor goeie bescherming

dan gewoon 2laagjes 845
 
Ik zou de blackhole achterwege laten en voor de collinite 476 of 915 gaan. Hartstikke makkelijk te verwerken als je het maar dun aanbrengt.
 
En dan kiezen jullie allemaal voor de superdoublecoat of de 845 of toch de Powerseal? Ik heb nog voor één auto 845 staan, maar daarna is het op. Dus ik twijfel nu tussen deze drie. superdoublecoat is iets lastiger qua verwerking maar langere standtijd dan de 845 (volgens Collinite). Met de verwerking en standtijd van Powerseal van AF ben ik niet bekend.

Wel bedankt voor jullie tips mbt het achterwege laten van de blackhole. Ik had die er anders vermoedelijk tussengezet, dus beter van niet.
 
Er zullen hier een hele hoop mensen me voor gek verklaren, maar eerlijk gezegd trekt Collinite me niet echt, ondanks dat het heel gunstig geprijsd is en goede reviews heeft. Desondanks heb ik wel 'ervaring' met powerseal. Eenmaal mijn auto handmatig voorzien van van een tough prep powerseal combo. Op een metallic blauwe lak stond het erg goed. Desondanks is het wel bij een keer gebleven. Twee dingen stonden me tegen. Als eerste was het best een flinke klus en erg lastig dun aan te brengen met de hand. Tweede is dat het residu op termijn wit en heel hard wordt. Geen probleem met uitpoetsen, maar als er een beetje in een kier of in een steunslag putje komt, dan krijg je daar een mooie witte rand en daar heb je een flinke klus aan om dat weer weg te halen. Ik heb inmiddels een DAP en was eigenlijk van plan om het deze winter weer te gebruiken omdat de standtijd heel goed is. Hoopte met de DAP een dunnere laag aan te kutnnen brengen. Of ik het nog ga doen valt te betwijfelen, er is een potje ptfe wax onderweg:) verwacht er niet dezelfde standtijd van, dus misschien een combi met PS? Succes!
 
Powersealent ken ik niet maar een sealent heeft doorgaans een iets minder goede beading (vaak wel weer een goede standtijd).Ik doe zelf een sealent als basislaag (dit jaar ddj Iron gloss) en daarna een laagje (915) wax. Bij de 915/476 met een handpad zo dun mogelijk een laagje aanbrengen paneel voor paneel ff curen en afnemen dan gaat het supermakkelijk!