• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door de lak heen gewetsand ?

Denno

Detailing addict
23 feb 2010
67
52
Vandaag voor het eerst met het 3m wetsand blok + schrijven ( met de hand) en beetje lopen oefenen / experimenteren. Nu kwamen alleen deze kleine witte puntjes tevoorschijn, ben ik hier door de lak heen?

P1110089.webp

Let niet op de rest van de motorkap en wees niet bang het is maar me oefenpaneel :-" (die kras ga ik proberen weg te werken met Langka Repair Kit)

erg lastig te zien.
misschien dat het op een iets lichtere foto het duidelijker te zien is.

het lijkt niet echt egaal wat je hier gedaan hebt. heb je wat klein plekjes geschuurd? of hele stukken?
ik heb niet bar veel ervaring (1 hele auto en 1 hele motor) maar ik herken niets op de foto.

Zeer slechte foto om het te beoordelen, de witte puntjes is steenslag?

Heeft uw testpaneel een blanke laklaag? Zoja, eens polijsten op die plek....verkleurt je pad, dan zit je door de blanke lak heen.

Dibbuz zei:
de witte puntjes is steenslag?
+1

Ik vermoed ook steenslag.

Even een kwestie van met de nagel voelen of je ín het plekje blijft hangen.

Ik kan me niet voorstellen dat als je egaal aan het wetsanden bent, dat je willekeurig ineens witte puntjes tevoorschijnt schuurt.

Dit zou alleen maar kunnen als iets óp de lak heeft gelegen en deze kaal geschuurd wordt zoals een druppel verf.

Ja sorry voor de onduidelijke foto was al laat. Der heeft niks op het paneel gelegen aangezien ik hem van te voren gewassen en gekleid heb en hij binnenligt. Der zit wel steenslag op dat zie ik ook zitten , alleen 2 van de witte plekken werden pas met wetsanden zichtbaar. Blijf der trouwens iets in hangen met me nagel

P1110112.webp

P1110106.webp

Het kan dus ook prima steenslag zijn, schok nogal omdat ze pas later zichtbaar werden. Dus was gewoon benieuwd of ik het niet verkloot had.

Ieder geval allemaal al bedankt.

Misschien dat je er ooit wel lak in heeft gezeten maar dat je dat kapot hebt geschuurd.

als je met wetsanden door je lak heen gaat ziet het er vee egaler uit ipv steenslag puntjes.

Hier op de foto is een duidelijk wetsand ongelukje tezien!

foto geleend van rogierv12.
https://forum.Carclean.com/cc_postst9766/Wetsand-ongelukjeUPDATE-auto-IS-geheel-overgespoten.aspx
fee5aa69.webp

ik vind ook de vorm van je schuurbeweging nogal grof.
grote bogen geven weinig controle en de kans op teveel druk op 1 plek neemt toe.

zonder druk in kleine gecontroleerde cirkelende bewegingen lijkt mij beter.

zodat meer een wolk ontstaat dan deze grote onregelmatige krassen.

correct me if im wrong

Ben ik de enige die opvalt dat er nog geen lak in de kras zit maar er al wel geschuurd word?:rules

En wat Cruiser zegt klopt. Je moet het spul het werk laten doen en niet teveel druk geven.

Ben benieuwd naar het eindresultaat :-b

@Cruiser , wou gewoon probeer of der verschil in zat als ik meer druk uit oefende op me schuurblokje. Daar ben ik nu achter en weet nu dat kleine cirkels met minder druk inderdaad mooier en beter zijn.

@Woody Moet toch wat doen om wetsanden te proberen , nu is zijn de steenslag pitten op gevuld en bij gewerkt met Lankaset en andere met wetsand blok. Eind resultaat fotos zullen denk ik niet volgen aangezien ik er straks weer nieuwe krassen in zet :-"

Is inderdaad een goede manier om er achter komen hoe het werkt.

Als tip blijf randjes en kantjes uit de buurt daar zit je er zo doorheen. Been there done that many times :-"

Veel plezier met je testpaneel.

Waar heb je die trouwens vandaan als ik vragen mag.