• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

door de lak heen met watersanding

frank90

Detailing rookie
6 mei 2017
2
15
34
Beste forumleden,

Ik heb vandaag een kras proberen te wetsanden. Echter kreeg ik deze lakplekken te zien. na het compounden Te ver gesand dus.

Is spuiten nog de enige optie?
 

Bijlagen

  • tmp_16023-20170506_171021-1968935571.jpg
    tmp_16023-20170506_171021-1968935571.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 718
Prachtig mooi blank metaal.
Helaas is hier voor een detailer niet veel meer te doen.
Spuiter lijkt mij de oplossing helaas. Tenzij het met verf bij te tippen (hier meer tamponeren) is, omdat het een onopvallende plek is...
 
Laten spuiten is naar mijn beste weten de beste optie.
Los vraagje: in hoeverre ben je bekend met het detailen gezien het je 1e post alhier is ?
Wetsanden is namelijk iets wat je echt pas moet gaan doen indien je veel meer ervaring hebt op lakgebied
( vandaar mijn vraag )
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een mooie brede striping erover...:p, maar anders lijkt me spuiten inderdaad de mooiste optie.
 
bedankt voor de reacties... ik ben al even aan het oefenen op een motorkap welke ik laatst gekocht heb. Dat ging allemaal perfect. Deze kras was echter wel heel diep. Toch geprobeerd en dus goed fout gegaan.

Al doende leert men zullen we maar zeggen... vandaag dus weer wat geleerd...
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Bij serieus polijsten moet je vooraf al de lakdikte gaan meten om een idee te krijgen, of je nog wat kunt doen. Bij wetsanden geldt dit helemaal: eerst lakdikte meten, en inschatten of je nog iets kan bereiken. Ik heb het bewust over inschatten: de meeste lakdiktemeters geven alleen een totaaldikte aan lak op metaal, dus het totaal van grondlak, kleurlak en beschermende blanke lak.
 
Heb je de kras wel opgevuld met een lakstift? Kras is/was volgens mij dieper dan de blanke lak.

Maakt nu ook weinig meer uit, dit ga je niet meer mooi krijgen zonder spuiten... balen man. Wel weer wat geleerd.