• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doorgewinterde motorrijder maakt uitstapje naar Focus ST-2 wagon

ElPolloDiablo

Detailing trainee
10 dec 2021
8
25
Hallo allemaal,

De naam is Stephan, 36 jaar en figuurlijk geboren met de helm op. Rijd vanaf m'n 18e motor, al heel wat gehad en al heel wat uithoeken met de motor gezien. Reizen op de motor is m'n lust en leven. In het dagelijks ben ik IT'er én motorjournalist voor diverse magazines. Momenteel rijd ik, voor de kenners, een Honda VFR800FI en een KTM 1190 Adventure.

Dan zul je misschien denken, wat moet die kerel met een auto? Ik heb het me ook afgevraagd. Ik doe eigenlijk alles op de motor. Het hele jaar door. Maar, sinds enige tijd begint een auto me toch wel te trekken en daarnaast heb ik al jaren met een schuin oog naar de Focus ST gekeken.

En dus, lang verhaal kort, ik heb een Focus ST2 Wagon gekocht uit 2013 met 136.000km op de teller. De 27e kan ik hem ophalen! En de poetsliefde die ik met de motor al had, ga ik ook voor de auto gebruiken. Daarbij kan ik wel wat tips gebruiken. Dus vandaar de aanmelding. Je zien me wel langskomen!
 

Bijlagen

  • 65346346.jpg
    65346346.jpg
    264,1 KB · Weergaven: 111
  • 535345.jpg
    535345.jpg
    236,6 KB · Weergaven: 118
Welkom op het forum, zelf ook motorrijder maar niet meer gehele jaar nu mooiweer rijder geworden.
Mooie Ford en veel poetsplezier is iets meer oppervlakte dan een motor.
 
  • Leuk
Reactions: ElPolloDiablo
Welkom, mooie nieuwe aanwinst zo’n focus ST. Maar die KTM is ook een beest. Laatst wezen rijden met een 1290 adventure, wat een power zit er in die machines.

Je motors poetsen is toch aardig vergelijkbaar met een auto, alleen meer opervlakte ;);)
 
Motorrijders! Yeah! Zo'n VFR is een zalig apparaat. Over de KTM kan ik niets zeggen want geen ervaring, behalve dat ik ze steeds meer zie dus moet het wel iets goeds zijn.

Goede keuze van automobiel gemaakt! Een Focus heeft een geweldig onderstel. Een maatje heeft een Mk1 Focus en die auto rijdt en stuurt - ondanks zijn leeftijd - formidabel goed.

Je zult inmiddels wel weten dat motorpoetsen en autopoetsen behoorlijk verschillend is. Mijn ervaring is dat je bij een motor urenlang bezig kan zijn met allerlei priegeldetails, terwijl de grote vlakken relatief snel klaar zijn omdat je er minder van hebt.

Veel succes, veel plezier en houd ons op de hoogte van je avonturen!
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Heuh! Welkom hier, nog iemand die meer kilometers maakt op 2 dan op 4 wielen!
Ik blijf die ST kleur blauw gaaf vinden!