• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

doos van pads nat en vochtig, schrikmoment!!!

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Goedemorgen,

Vanochtend liep ik toevallig langs de doos waar ik mijn polijstpads in bewaar en schrok redelijk. De zijkant was helemaal beslagen met condens, en nadat ik de deksel opende was een aangebracht a4tje op de deksel helemaal verweerd en enkele pads hadden de kleuren van anderen. Snel de pads eruit gehaald, te drogen gelegd en de bak schoon gemaakt. ik wil graag jullie advies over hoe te bewaren en eventueel op te slaan in koudere/vochtige ruimtes de komende winter.
De pads zaten we redelijk straks bij elkaar ingepakt, maar ik heb ze altijd goed laten drogen voordat ik ze weer de bak in deed. Mijn nieuwe wollen pad is een beetje krom getrokken, is dat nog te verhelpen en zal hij nog net zo goed werken als toen ik heb ''nieuw'' kreeg? Moet ik eventueel gaatjes prikken in de onderkant van de bak?
Nu heb ik al mijn spullen in dezelfde ruimte staan, kan dat voor die andere spullen net zoveel kwaad?

Bedankt!
 
Kelvin, als er geen schimmel in zit lijkt me er verder niets aan de hand. Dat de pad van buiten droog aanvoelt, betekend niet dat ze ook droog zijn. Ik heb al mijn detailing spullen in twee kisten in huis staan. En een wollen pad krom getrokken? Die zijn toch juist heel flexibel. Maak er eens een foto van.
 
Beste advies is om (indien mogelijk) je spullen niet te bewaren in koude en/of vochtige ruimtes. Sommige producten kunnen er niet zo goed tegen, zeker als ze kunnen bevriezen.
 
http://imageshack.us/photo/my-images/198/cnsd.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/138/564m.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/855/ybsw.jpg/

Dit zijn de ergste. ik heb mijn detailproducten zelf, doeken en flessen reload/iron-x/apc ed ook allemaal daar staan. Het is een berging, waar het vochtig word.
 
Ik dacht dat de andere pads kleuren aan elkaar af hadden gegeven. Dit is gewoon schimmel omdat je het nat in die dichte doos hebt gestopt. Even beetje uitspoelen met APC en er is niets meer aan de hand.
Die paarse wollen pad zie ik het probleem niet van. Die kun je bij wijze van spreken oprollen. Dus dat hij een beetje krom staat?
 
die kleur heb ik niet op de foto gezet. Op de ivoren pad zit rood/oranje en zwart van de andere pads. Idd dat wolletje staat krom, maar wist dus niet wat het voor kwaad kon. Die zal geen mindere werking hebben als ik heb op de machine doe om 1 of andere reden?
Gelukkig valt het mee maar het is wel even een leermomentje;)
 
Ik zou beginnen met de pads opnieuw wassen, en laten drogen. Ik heb mijn pads en doeken altijd in huis staan om schimmel te voorkomen, en zelfs als het buiten 30 graden, zonnig en zeer droge lucht is, laat ik pads minimaal 3-4 dagen drogen, voor ze de opbergbox ingaan. Als ze echt droog zijn (knijpen in de pad om te checken of er geen water binnenin zit), dan laat ik ze vaak nog een dag of 2 drogen/liggen voor ze de box in gaan.

Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat kleuren overgaan van de ene naar de andere pad, zonder dat dit gebeurt in een (te hete) was.