• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dries' Duster

Johnny Bravo

Detailing addict
18 jun 2011
170
62
Bij deze wil ik mij even voorstellen, Dries aangenaam, Mede met het oog op de summers detailing day! (vraag is of ze het zaterdag geen herfst detailing day moeten noemen met dit weer!)

Ik ben bij carclean terecht gekomen toen ik vogelpoep op mijn nieuwe dacia duster kreeg en die meteen ingebeten was. Inmiddels heb ik ook de smaak te pakken gekregen en heb ik mij dus ingeschreven voor zaterdag om dan meteen mijn slag te slaan!

mijn boodschappenlijstje voor zaterdag is dan ook:
- poorboys slick en suds
- pb slick and wax voor in de winter
- pb spray and wipe
- pb klei
- pb apc (kan ik dit ook voor mijn velgen gebruiken?)
- pb prof polish
- pb EX-p
- in ieder geval 3 handpads van monello wit, rood en zwart (dacht ik?) (evt voor de heb wolfgang polish and wax pads)
- Ik twijfel nog over een dap 500/900 en dan met rood zwart wit en licht groen (ik zal hem dan waarschijnlijk 2x per jaar gebruiken voor mijn eigen auto en dat is het, en uitlenen doe ik niet meer aan). Maar lamme armen heb ik ook geen zin in!

Mochten jullie nog adviezen hebben dan hoor ik dit graag dan kan ik evt nog mijn boodschappenlijst aanpassen.

Tot zaterdag
Dries

Ik ga nu even de zonnedans doen!

Helaas lukt het mij niet om een foto te plaatsen of bij te voegen

Hallo Dries,

Welkom en ook tot zaterdag!!
Deze zal er natuurlijk ook zijn zaterdag 8-)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Danny

Beste mannen met ervaring,

Kunnen jullie nog eens kritisch naar mijn boodschappenlijstje kijken voor zaterdag? zie boven!

bedankt en tot morgen
Dries

Hallo meneer Duster,

lijstje ziet er goed uit, mis alleen nog:

droogdoek (kijk eens naar de delirium)
microvezeldoeken om alles af te nemen (pb heeft fijne doeken, denk dat je er zelfs voor deze simpele stappen wel een stuk of 8 nodig hebt, minimaal 2 per stap, en daar haal je het alleen mee als je geen enkele doek laat vallen ofzo)
Iets om te wassen (zoals een microvezelhandschoen of "the bone", de washmitt van megiuars is wel een goede)
Reserve washmitt voor de velgen en onderkant bumper (te koop bij action of blokker voor n euro of 2)
twee grote emmers (misschien heb je die al)

APC kan voor je velgen, gebruik ik ook meestal, werkt goed

Zou nog geen dap kopen, leuke aanbiedingen zijn er altijd bij CC. En kan je eerst kijken of het detailen wat voor je is. Heb zelf ook n jaar handmatig gepoetst (4x per jaar alle stappen) met enorme spierpijn de dag erna. Maar het was het waard!

Succes we zien wel wat t word... Kan zelf helaas er niet bij zijn zaterdag, want ik ga dalijk OP VAKANTIE!!!! ook wel leuk ... kuch kuch

Dank je Cyruzzzz,

Droogdoek en washmitt heb ik op aanraden van andere carclean forummers bij de action gehaald. Ik dacht dat ik zaterdag met de 20% de dap kon kopen en dat dat dan wel een leuke aanbieding is?

Heb je de 500 of de 900?

Fijne vakantie
Dries

Hey!!
Zeker die 900 kopen nu zaterdag, je gaat er geen spijt van krijgen:lol
Ik dacht dat ik de enige was zaterdag met een lijstje rofl

Danny

ps:lijstje ziet er idd goed uit hoor
heb je ook nog een velgenborstel nodig??

Doeken kun je eventueel bij de grote goedkope winkels halen en je washmitt ook, alhoewel de Poorboys doeken ongeëvenaard zijn in mijn ogen, heel erg fijn. Een droogdoek zou ik echter wel in investeren hier. Het is een uitgave, maar een echte goede droogdoek is heerlijk om te hebben. Geeft geen krasjes na het wassen en absorbeert als een malle.

Mooi lijstje verder. Als je de EX-P ook op je velgen gebruikt zodra ze helemaal goed schoon zijn, heb je waarschijnlijk geeneens een velgenreiniger nodig wanneer je ze bij houdt. Een sopje met gewoon shampoo, of een lichte spray met APC moet genoeg zijn dan.