• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drogen -> Miracle Dryer vragen.

jeroen1970

Detailing rookie
7 jan 2010
8
0
Hallo,

Vandaag voor het eerst mijn nieuwe auto gewassen, omdat het een keer niet vroor, sneeuwde enz enz.
Ook voor de eerste keer met al mijn nieuwe spullen aan de slag, dus ook voor de eerste keer ooit met zo'n drying towel gewerkt, maar hier heb ik toch een vraag over.
Is het nu de bedoeling dat je met deze towel de hele auto droogvrij kan maken ?
Want halverwege vondt ik hem toch te nat worden.
Ik heb hem toen uitgespoeld in een emmer met warm water, en goed uitgevrongen, maar daarna was de droog capaciteit een stuk minder.
Ik heb er ook de ramen mee gedroogt, misschien is dat niet de bedoeling?
M.a.w. hoe moet je zo'n drying towel precies gebruiken?

Groet,

Jeroen

Aangezien het de eerste keer is met nieuwe spullen, stond je wagen mss ook niet in de wax/sealant ?

De droog capaciteit is goed, maar een kletsnatte wagen drogen is veel vragen van je towel. Als je wagen goed in de wax staat zal na het afspoelen een groot deel van het water weg sheeten waardoor je dus veel minder water moet opdrogen.

Ook kan je best even in de how-to's de juiste afspoel methode opzoeken. Dit in combinatie met een gewaxte wagen zal veel verschil maken.

Hij is afgeleverd met een wax oil laag, dus dat moet wel goed zitten dan toch?
Misschien niet de ramen ermee afnemen dan?
En ik begrijp uit je antwoord dat normaal gesproken ik dus wel met één doek zonder uit te spoelen e.d. de auto moet kunnen drogen?
Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Groet,

Jeroen

B.K. zei:
Aangezien het de eerste keer is met nieuwe spullen, stond je wagen mss ook niet in de wax/sealant ?

De droog capaciteit is goed, maar een kletsnatte wagen drogen is veel vragen van je towel. Als je wagen goed in de wax staat zal na het afspoelen een groot deel van het water weg sheeten waardoor je dus veel minder water moet opdrogen.

Ook kan je best even in de how-to's de juiste afspoel methode opzoeken. Dit in combinatie met een gewaxte wagen zal veel verschil maken.

Hier een how-to voor het handig afspoelen van de auto (die goed is in de wax/sealant staat)

https://forum.Carclean.com

Normaal moet het makkelijk met 1 doek lukken inclusief ramen. Maar je moet dan wel ook de correcte afspoel methode gebruiken. Zie how-to's.

Om heel eerlijk te zijn stelt die wax-oil laag meestal niet veel voor, je kan toch best zelf eens aan de slag gaan met waxen.

Met wat lagere buitentemperaturen heeft mijn Miracle Dryer ook weleens wat moeite om alles lekker droog te krijgen.
Maar zoals hierboven al is aangegeven scheelt het juist afspoelen van de wagen een hoop aan water dat niet meer
door je doek hoeft te worden opgenomen.

Heb zelf een stationwagen en de MD is nog niet eens clam laat staan nat.

Zit hem denk ik toch voor 90% in je was/spoel wijze, of de wax is volledig weg

Het filmpje van het afspoelen verklaard een hoop.
Dan moet het de volgende keer wel goedkomen denk ik.

Bedankt,

Jeroen

Heb je de doek wel gewassen voordat je aan het werk ging? Dat scheelt ook nog wel eens. En zeker niet met wasverzachter, dan neemt hij ook veel minder water op. Succes volgende keer.

Ik kreeg gisteren mijn auto ook niet echt goed droog met mijn "Miracle Dryer". Ik heb deze wel ook nog niet zo lang (2 keer gewassen in de machine waarvan 1 keer met Microfiber restorer, 1 keer uitgespoeld in een emmer water na de vorige wasbeurt). De laag sealant zal inmiddels ook wel niet meer zo perfect zijn. Maar ja, zo groot is mijn auto nou ook weer niet (Nissan Micra K12).

De Miracle Dryer valt me tot nu toe een beetje tegen, lijkt het wel iets beter te doen dan mijn ouder PB Waffle Weave, maar het is geen wereld van verschil.

Vergeten jullie niet 1 ding? De luchtvochtigheid buiten is hoog, dus echt droog krijgen doe je de auto niet :no

Ik heb gisteren voor het eerst de Delerium Orange Drying Towel gebruikt, er zat geen laagje wax meer op de auto, glijden deed ie dus niet echt, maar toch met de hele doek de hele auto (Opel Vectra) droog gemaakt. Met deze weersomstandigheden blijven er gewoon natte strepen achter vanwege de eerder genoemde luchtvochtigheid.