• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

droger water schoon genoeg?

dopestuff

Detailing addict
3 dec 2012
284
65
Beste mede detailgekken,

Tot nu toe leng ik al mijn producten eigenlijk aan met gewoon kraanwater.
Echter word er hier in huis geregeld best wel wat condensdroger water weggegooid (in wezen dus gedestilleerd water).

Mijn vraag is dus ook, is dit water schoon genoeg om je producten mee te verdunnen?
De strijk word ook altijd met dit water gedaan (word nog door een filter gehaald voor hele kleine wasvezels), echter schuimt het als je het van hoog in een emmer plonst wel lichtjes (overgebleven en meeverdampt waspoeder?)

Graag jullie bevindingen hierover (en wat jullie zelf anders als alternatief hebben)

Voor producten die verdund dienen te worden (APC, Claylube Born Slippy en Spray & Wipe, Glass Cleaner Concentrate, Spray & Rinse etc.) haal ik altijd een kannetje van 5 liter gedemineraliseerd water (ongeveer 2,50)

geen idee, ik heb nog nooit "echt" gedemineraliseerd water gebruikt.

Het water uit de droger bevat bij ons nog wel eens wat stof dus ik filter het even met een stukje papier of stof.

werkt prima

Ik heb hier eigenlijk nooit over nagedacht, gewoon kraanwater gebruik ik... Heb inderdaad eens gedestilleerd water een bij de blokker zien staan (1euro voor een litertje dacht ik). Raden jullie dit aan of is dit weer een gevalletje 0,01% beter ,^^ .

we halen nu wel wat door elkaar denk ik

Gedestilleerd water is water dat tot koken is gebracht en waarvan de damp na koeling elders is opgevangen.
Gedemineraliseerd water is water dat is ontdaan van zouten, bijv. d.m.v. een hars.

Gedestilleerd; tot damp gebracht en dan gecondenseerd tot vloeistof (bevat geen elementen die niet kunnen verdampen)
Onthard; door middel van een aan hars gebonden zoutoplossing ontdaan van harde kalk (wordt omgezet maar de elementen zitten er nogsteeds in)
Gedemineraliseerd; ontdaan van mineralen (behoort er niet meer in te zitten en kan dus enigzins zuur worden / reageren)

Droger condenswater bevat stof waarvan een deel zeepachtige reacties kan geven
Daarnaast is de bacterieele vervuiling niet te verwaarlozen (bij de meeste machines)
Hornbach, 5L gedestileerd voor 1.49 althans de laatste keer dat ik er was ;-)

Onthard scheelt zeker 20% op de effectiviteit van een APC of shampoo

Je hebt gelijk, ik heb het verkeerd geschreven. Ik bedoelde gedemineraliseerd. Is dit zoveel beter/veiliger dan kraanwater...?

Ik gebruik nooit condenswater kunnen resten wasmiddel/wasverzachter inzitten gebruik altijd gedemineraliseerd water vind ik wel veiliger om te verdunnen.

Tim66;320350 zei:
Is dit zoveel beter/veiliger dan kraanwater...?

Er zit alvast geen kalk in .

Als je iemand kent die met electrische heftrucks rondrijd , kan je vragen of ie een bidonnetje met bvb 5 of 10 liter kan meebrengen met water dat ze gebruiken om de accu's bij te vullen. ;)

Is aleens meer behandeld hier.

Gewoon even naar het je lokale kruidenierswinkel, kost echt geen rib uit je lijf!
Waarom moeilijk doen en je hebt weer een mooie mengfles ;)