• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoek neemt slecht water op*opgelost!*

schippersss zei:
Ik neem aan die vaatwasblokjes gelijk in de trommel. en niet in het bakje?

Ehhhh, ja, spoelt zo rot door het zeepbakje..........
Is een beetje lawaaig in het begin, maar je wasmasjien wordt van binnen rete schoon. :-)^

Ik ben al een heel end met de oplossing van het probleem denk ik.
Gisteravond voordat ik naar m'n werk ging al een kookwas gedraaid, ben nu net thuis en heb het zeepbakje er even uit gehaald.
8o 8o 8o GATVERDAMME!
8d3d611a.webp

Heb het bakje helemaal schoongemaakt en nu ben ik nog een kookwas aan het draaien met 2 vaatwastabletten erin.

Na afloop even pluizenfilter eruit halen en ook afspoelen :ja
Kan die er weer ff tegen
Zit meestal helemaal onderaan voor de waterpomp

Ik ga ook even iemand instructies geven over hoe om te gaan met dure apparaten. ]-0
Zit je een hartstikke dure full-option stoomwasmachine voor ze te kopen en dan wordt er zo mee omgegaan, niet normaal toch zo smerig.
Staat overigens ook gewoon in de gebruiksaanwijzing, dat het bakje schoon moet worden gehouden en af en toe kookwas draaien :rules

Even een andere vraag, op welke temperatuur wassen julle de doeken?
Ik doe het meestal op 40 graden maar heb ook wel eens gehoord dat iemand ze op 60 graden waste.

Als ze vies zijn op 40, en normaliter op 30.

Ik heb gister ook mijn wasmachine even gecheckt, uit elkaar gehaald om te reinigen en weer in elkaar! Daarna 90gr wash en weer helemaal fris! Goede tip in elk geval, periodiek even extra warm wassen.

met elke week een kookwas hier in huis ziet het bakje er nog steeds een beetje "ranzig" uit hoor :-"

gewoon ff demonteren/uithalen en regelmatig schoonmaken, misschien samen met het wassen van de auto Rogier ?? :lol

Naar aanleiding van dit topic onze wasmachine ook maar een "onderhoudsbeurtje" gegeven, 90 graden met 2 vaatwastabletjes

Daarna het filter schoongemaakt en tot slot de rubberen rand ook gereinigd, tot slot het zeepbakje gecleaned en straks nog een keer met HG Monteur naspoelen :cool

De wasmachine heb ik nu een paar keer gereinigd en daarna m'n droogdoeken gewassen. (zeepbakje reinig ik nu elke keer voordat de doeken erin gaan)
Ook doe ik ze nu in de droger op lage temperatuur en wat denk je?
De Dodo doek wil weer water opnemen en voelt weer lekker zacht aan!!! :jippie

Ik "pluis" letterlijk alle topics af maar: goede tip! ga ik zo ook doen..
Heb hier van die Dreft Platinum vaatwastabletten voor mijn Siemens vaatwasser en heb er al heel wat bekende geprobeerd maar deze (geen reclame:-b ) zijn echt de meester!!

Mijn Zanussi wasmaschine en droger zijn inmiddels alweer 12 jaar oud maar nog prima!
Oke, 1x voor 80 euro een versleten afvoerpomp zelf met een nieuwe vervangen (zo gebeurd) maar verder niks.
Water is ook niet zo hard hier.

Mijn eerdere ervaring: 2x per jaar groot glas witte azijn in de trommel en op 95Gr. werkt prima
(Nu woon ik alleen dus heb niet zoveel wassen als een gezin natuurlijk..)

Met een oude tandenborstel en ontvetter kun je het bakje goed schoonmaken.
De deurrand met een oude handdoek en azijn/sopje doen

De droger moet je ook eens nalopen bij de motoronderdelen met de stofzuiger.

Ik had vernomen dat je Microvezeldoeken nooit in de droger mocht doen maar idd. op lage temp mag dat wel. (techniek gaat door)

Oja, ik was alleen op 40 en 60 graden.
Lagere temps is in test gebleken dat er aanzienlijk veel bacterien vooral in bijv. ondergoed blijven zitten :-&
Microvezel max. 40 natuurlijk!

Zo wat een "Mien Dobbelsteen" topic, maar goede tips!