• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

droogdoek voor de velgen

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
64
55
Wat gebruiken jullie om de velgen goed te drogen na een wasbeurt?
Ik heb wel een drying towell (onbekend merk) maar dat is een veel te grote lap, die niet lekker werkt door het formaat op de velgen en tevens kans maakt over de grond te slepen.
Opgevouwen is het een enorm dik pakket en werkt ook niet goed, zie in de shop nergens kleine droogdoeken staan.

Ik gebruik een oude grote droogdoek voor de velgen. Je zou eventueel ook een piccolo nero kunnen gebruiken.

Ik gebruik een goedkope MF doek van de Action om mn velgen te drogen. Deze gebruik ik alleen voor de velgen. Kost een paar dubbeltjes :-b

Mother's heeft de Wheel & Jamb.
Deze gebruikte ik ook voordat ik de Metropolitan blower kocht en werkte top:
https://www.Carclean.com/product/100573

Mijn velgen zijn me persoonlijk daarvoor iets te kost - en kwetsbaar. Ik schuif de droogdoeken gewoon door na verloop van tijd in de volgende fases: Lakwerk, deursponningen, velgen , prullenbak.

Precies. Waarom de velgen nou opeens wel met allerlei action rotzooi wordt gedaan?

Mijn velgen staan strak in de lak. Dit wil ik ook graag zo houden. Dus niks anders dan de peluche verde of meguiars towel gaan er overheen.

De doeken gebruik ik alleen om ze droog te maken, gisteren 2 lichtmetalen velgen gedaan en geen spoor van krassen o.i.d..
Voor het aanbrengen van wax en uitwrijven daarvan gebruik ik alleen Monello doeken!

Persoonlijk ben ik erg fan van de microvezel "Travel/sporthanddoeken" van de Xenos. In verschillende formaten te krijgen en gebruik ze zelfs af en toe op de lak (even aangeven dat ze ook erg zacht zijn!), maar vooral voor dorpels, interieur, uitlaat, velgen, onder de motorkap enz. Ze hebben verschillende kleuren dus handig te categoriseren!

sj0ertum;344552 zei:
Ja want de doeken van de action eten je velgen op :lol

Nope, een zeemleder doet dat ook niet, maar toch weiger ik het te gebruiken. Ik heb zelf ook een tijd de blauwe dweil van de Action gebruikt voor het afnemen van polijstresidu, maar ik merk het verschil in kwaliteit zeker. Vooral na een aantal wasbeurten houden de Peluche Verde's zich veel beter.

En aangezien een droogdoek na verloop van tijd toch iets minder wordt kost deze oplossing je ook niets extra.

Pas op, ik sta hier zeker niet negatief tegenover, er zijn er zat die met dezelfde droogdoek, lak en velgen doen. Dan is dit al een hele stap vooruit.

Goede tip trouwens, die verschillende kleuren , Tim!

Ik gebruik enkel de Metro Air Force Blaster Sidekick voor de velgen en wil niets anders meer (alhoewel....de Air Force Master Blaster 8Hp staat nog steeds hoog op de verlanglijst).

Hier idem als ibizasigno. De watermagnet, omdat ik deze niet fijn vond voor de lak.