• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

droogmaken na het kleien

in de zon de auto wassen is al geen pretje dus ik denk dat ik ga kleien als de zon er ff niet is.

Groetjes jordy

Ik heb wat klei setjes in me gedachten dus ik ben op de goeie weg :grinning:
 
kane zei:
Maar bilt hamber zegt met water,is dit nu wel of niet aan te raden(water met druppeltje shampoo),of zal ik echt met klei moeten werken + een goeie spray.

De Bilt-hamber klei met Spray & Wipe is de betere oplossing. Zijn er hier mensen die dit anders zien? De Spray & Wipe kan je ook nog eens voor veel andere dingen gebruiken. Zoals je ramen schoon maken.
 
Ik ben het eens met Rubba. De BH clay heeft alleen maar water nodig als lubricant, maar nog makkelijker werkt 1:1 verdunde Spray&Wipe, waarbij je de laatste nog voor diverse andere toepassingen kan gebruiken
 
Misschien maken we het met z'n allen nu een beetje te moeilijk voor Kane. Het lijkt er zo op, dat alle merken hele verschillende soorten klei hebben. Maar zelfs CarClean eigenaar Tim heeft al meerdere malen aangegeven dat er maar 2 plaatsen zijn op heel deze wereld waar men deze kleien fabriceert.

Dus Kane, iets lastiger nog, niet zozeer kijken naar welk MERK klei maar meer naar welk SOORT klei.

Zeer grove vervuiling: grove klei ( kans op krasjes )
Mildere vervuiling: mildere klei ( geen kans op krasjes )

Elke klei is te gebruiken met water. Elke klei is te gebruiken met een detailler. Water glijdt minder goed dan detailler. Maak je keuze.

Als je gaat bestellen:
- Kijk naar de SOORT klei en de hoeveelheid klei
- Bedenk wat je allemaal nog meer kan doen met een detailler.

Kun je moeilijk kiezen tussen water en detailler ................
Juist, meng deze twee met elkaar ...........

Als je d'r nou niet meer uitkomt, dan weet ik het niet meer.
 
Een juist overzicht van Leonneke meen ik.

Met de zinvolle toevoeging van Juffer1, dat PB's Spray and Wipe beter in de zon te gebruiken is dan water of een detailer van een ander merk, moet je er toch wel uitkomen, hoop ik.

We hebben het ten slotte over klei met vocht. :confused:
 
Leonneke zei:
Elke klei is te gebruiken met water. Elke klei is te gebruiken met een detailler. Water glijdt minder goed dan detailler. Maak je keuze.
Niet met quik interior detailler, heb ik eergisteren ondervonden toen ik (per ongeluk) de clio aan het kleien was ermee. En maar vloeken dat de klei niet wou glijden, had het maar door na een half dak te hebben gekleid :schaam :schaam .
 
megane_cc zei:
Niet met quik interior detailler, heb ik eergisteren ondervonden toen ik (per ongeluk) de clio aan het kleien was ermee. En maar vloeken dat de klei niet wou glijden, had het maar door na een half dak te hebben gekleid :schaam :schaam .

:D rofl
 
Ik wil Jordy niet verder in de war brengen dan hij al is ;) (en ook niet eigenwijs zijn :schaam ), maar er is ook nog een setje van Mothers. 2 Claybarrs van 80gram/stuk, detailerspray en een MD doek. Dan heb je alles toch bij elkaar? En het is maar 2 euro duurder dan de set van Meguiars. Klik Hier

Groeten, Arie